İstanbul Ticaret Borsası

                       

  • DUYURULAR
  • PROMOSYON KAMPANYALARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Başvuru Yapan: Gerçek Kişi

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gereğince istediğim bilgi veya belgeler aşağıda belirtilmiştir. Gereğini arz ederim.


T.C. Kimlik No (*)

:     


Ad Soyad (*)

:     


E-Posta (*)

:     


Telefon (*)

:     


Faks (*)

:     


Geri Dönüş Tercihiniz

:    


Adres (*)

:     



İstenilen Bilgi / Belge (*)

:     


(*) Zorunlu alanların doldurulması gerekmektedir.

Başvuru Yapan: Tüzel Kişi

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gereğince istediğim bilgi veya belgeler aşağıda belirtilmiştir. Gereğini arz ederim.


T.C. Kimlik No (*)

:     


Ad Soyad (*)

:     


E-Posta (*)

:     


Telefon (*)

:     


Faks (*)

:     


Geri Dönüş Tercihiniz

:    


Adres (*)

:     



İstenilen Bilgi / Belge (*)

:     


(*) Zorunlu alanların doldurulması gerekmektedir.

    Tarih: 12.02.2021

    Konu: Promosyon Kampanyalarında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

    Açıklama: TOBB tarafından 01.02.2021 tarihinde gönderilen yazı ile Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünün gıda sektöründe faaliyet gösteren firmaların promosyon kampanyalarında dikkat etmeleri gereken hususları, bu güne kadar gelen tüketici başvuruları dikkate alınarak belirlediği bildirilmiştir.

     

    Gıda firmalarının düzenlediği promosyon kampanyalarına ilişkin olarak Ticaret Bakanlığına yapılan başvuruların büyük kısmında tüketicilere vaat edilen promosyon ürünlerinin anlaşmalı noktalardan teslim edilmemesi, düzenlenen çekilişlere ilişkin şifrelerin ulaşmaması, sorun yaşayan tüketicilerin mağaza görevlilerinden eksik yada yanlış bilgi alması, kampanya düzenleyicisi firma ile irtibat kuramaması olduğu tespit edilmiştir.

     

    Promosyon Kampanyalarına ilişkin Ticaret Bakanlığına ulaşan tüketici başvurularının 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemeleri çerçevesinde Ticaret Bakanlığı bünyesinde bulunan Reklam Kurulu tarafından incelenerek tüketicinin aldatıldığı veya yanıltıldığının tespiti halinde ilgili mevzuat hükümleri kapsamında bu duruma yol açan firmalara idari yaptırım uygulanacaktır.

     

    Promosyon kampanyalarında ortaya çıkması muhtemel tüketici mağduriyetlerini önlemek amacı ile reklam ve tanıtım araçlarında açık, yeterli bilgilendirmenin yapılması ve tüketicilerle birebir muhatap olan mağaza görevlilerinin kampanya şartlarına ilişkin yeterli bilgiye sahip olmasının sağlanması, sağlıklı bir iletişim ortamının tesis edilmesi açısından önem arz ettiği bildirilmiştir.

     

    Detaylı bilgiye ulaşmak için lütfen buraya tıklayınız.

     

     

     

     

     

Etkinlik Takvimi
İstek, öneri, memnuniyet ve şikayetlerinizi belirtiniz.
   
       
Dijital Tarım Pazarı'na (DİTAP) nasıl üye olunur?

Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli’nin DİTAP Projesi Hakkındaki Sunumu