Page 45 - Sayı-66 Kasım - Aralık 2023
P. 45
KASIM-ARALIK 45
TEOMAN DURUKAN AHMET ÖZDEN RECEP SALİH AL ZÜLKÜF KOPUZ
caret Bakanlığı ile görüşüyor, sorunlarımıza çözüm Köylerdeki aile üreticilerinin korunması gerekiyor.
arıyoruz. Üretim ve ticaretin kesiştiği noktalarda Aynı zamanda da süt kalitemizi artırmalı, üretim
ise bilhassa zorluklar oluyor. Bu nedenle Ulusal Süt alanlarını korumalıyız” hatırlatmasında bulundu. “Birçok kıymetli
Konseyi çerçevesinde bir Süt Koordinasyon Kurulu ve güzel
oluşturulmasının çok gerekli olduğunu düşünüyo- “DEVLET, STK VE ŞİRKETLER ORTAK HAREKET ETMELİ” ürünlerimiz
rum. Böylece, sorunları eşgüdüm içinde tespit eder, Süt sektöründe inovasyonun önemine değinen İstan- var. Bunları
daha sağlıklı çözümler bulabiliriz” şeklinde konuştu.
bul Ticaret Borsası (İSTİB) Yönetim Kurulu Üyesi uluslararası
“ÇİĞ SÜT İÇİN EYLEM PLANI HAZIRLIYORUZ” Zülküf Kopuz ise küresel pazara açılma konusunda pazara
sektördeki tüm paydaşların ortak çalışması gerektiğini
Tarım ve Orman Bakanlığı Hayvancılık Genel Mü- vurguladı. Kopuz da küresel pazara açılmak gerektiği- sokabiliriz.
dürlüğü (HAYGEM) Proje Geliştirme ve Altyapı ne işaret ederek, “Birçok kıymetli ve güzel ürünlerimiz Uluslararası
Daire Başkanı Ahmet Özden yaptığı konuşmada var. Bunları uluslararası pazara sokabiliriz. Uluslarara- pazarda
hayvancılıkta verimlilik ve kalite odaklı politikalar sı pazarda giderek daha çok ilgi gören Turkish Labne giderek daha
uyguladıklarını ifade ederek, “Birim hayvandan ne gibi ürünler geliştirmeliyiz. Tüm paydaşlar birlikte çok ilgi gören
kadar fazla ürün alabiliriz, kalitesini nasıl artırabiliriz çalışmalı, politikalar üretmeliyiz. Özellikle katma de-
doğrultusunda çalışıyoruz. Süt üretiminde kalite ve ğerli süt ürünlerini dünyaya satabilir hale gelmeliyiz. Turkish Labne
proteini artırmak ana hedefimiz. Bunun için süt içe- Bu süreçte devlet, sivil toplum kuruluşları ve şirketler gibi ürünler
riğine göre protein ve kaliteyi artıranlara ek destek ve- ortak hareket etmeli” önerisinde bulundu. geliştirmeliyiz.”
rilen bir sistem uygulamaya başladık” bilgisini verdi.
Daha kapsamlı bir çalışma yaparak, çiğ süt için eylem
planı hazırladıklarını kaydeden Özden, “2024-2025
yıllarını kapsayan süt eylem planının bir parçası da dış
pazarlara açılma olacak. Dünya fuarlarında peynirleri
tanıtmak için çalışacağız. Değerli ürünler ve ihracat
sektörü büyütecektir. İhracatta da katma değerli ürün-
leri öne çıkarmak için çalışıyoruz” şeklinde konuştu.
“EZİNE PEYNİRİNİ DÜNYAYA AÇMALIYIZ”
Konuşmasında Türkiye’nin peynir varlığına dikkat
çeken İstanbul Ticaret Borsası (İSTİB) Yönetim Ku-
rulu Sayman Üyesi Recep Salih Al da, “Daha önce
yöresel olan Ezine peyniri, Trakya kaşarı gibi birçok
ürünümüz ulusal pazarda yoğun olarak tüketiliyor.
Bu ürünlerimizin uluslararası pazarda da ciddi şans-
ları olduğunu düşünüyorum” dedi. Özellikle Ezine
peynirini dünyaya açılması gerektiğinin altını çizen
Al, “Desteklerin daha dikkatle verilmesi gerekiyor.