Page 48 - Sayı-44 Mart Nisan 2020
P. 48

İSTİB HABER




                   İSTİB Başkanı Ali Kopuz, tarımda verilecek marka desteğini değerlendirdi:


                             “TARIMDA MARKA DÖNEMİ BAŞLIYOR”








                         Türkiye’nin yıllardır tarımsal ürünlerini marka haline getiremediği için yeterli kazancı elde
                          edemediğini belirten İSTİB Başkanı Ali Kopuz, tarımda marka döneminin başlatılmasını
                            memnuniyetle karşıladıklarına işaret etti. Başkan Kopuz, marka desteğinin önemini

                          vurgulayarak, “Bugüne kadar tarımda verilen tüm destekler, ürünün üretilmesi içindi. Bu
                                      destek ise ürünün değerlenmesi için verilecek” diye konuştu.





           İstanbul  Ticaret  Borsası  Başkanı  Ali  Ko-
           puz,  Tarım  ve  Orman  Bakanı  Dr.  Bekir
           Pakdemirli’nin açıkladığı şemsiye marka ve
           marka  desteğinin  tarımda  yüksek  katma
           değeri sağlayacak önemli bir adım olduğu-
           nu söyledi. Başkan Kopuz, “Bugüne kadar
           tarımda verilen tüm destekler, ürünün üre-
           tilmesi içindi. Bu destek ise ürünün değeri-
           nin artması için” tespitinde bulundu.


           “ŞurA KArArlArı HAyATA gEçİrİlİyOr”
           Başkan  Kopuz,  Bakan  Pakdemirli’nin  açık-
           lamalarını değerlendirerek, şunları söyledi:

           “Sonuç bildirgesi Sayın cumhurbaşkanımız
           recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan
           Tarım Orman Şurasının önemini sık sık vur-
           gulamıştık. Bugün de Şurada alınan tavsiye
           kararlarının hayata geçirilmesine ilişkin ey-
           lem planları ile ilgili bir toplantı yapıldı ve
           Sayın Bakanımız Bekir Pakdemirli, burada
           yaptığı  konuşmada  38  eylem  planı  oldu-  ve önerilerimizi iletmiştik. Sonuçta tüm ta-  değil,  markanın  bedeli  de  talep  edilir  ve
           ğunu  vurguladı.  Hepsi  birbirinden  değerli   lep ve önerilerimizin değerlendirilmesi bizi   bu bedel tüketici tarafından memnuniyetle
           bu  girişimler  inşallah  Türkiye  tarımının   sevindirmişti” ifadelerini kullandı.   ödenir” hatırlatmasında bulundu.
           sorunlarını çözecek ve gelişmesini hızlan-                             yıllardır dünya piyasasında söz sahibi oldu-
           dıracak.”                           “MArKA, ürünü DEğErlİ HAlE gETİrİr”
                                                                                  ğumuz tarım ürünlerini “değerli” hale geti-
           Başkan  Kopuz,  Tarım  Şurası’nda  alınan   “Marka kelimesinin anlamı bile yüksek kat-  remeden sattığımız için ülke olarak yeterin-
           kararların  tüm  paydaşların  görüşlerinden   ma  değeri  vurgular”  diyen  İSTİB  Başkanı   ce kazanç elde edemediğimize işaret eden
           oluşturulduğunu  hatırlatarak,  “Türkiye   Ali Kopuz, “Markanın ilk anlamı ‘ayırt edici   Başkan Kopuz, “Türkiye fındık ve incir gibi
           Odalar ve Borsalar Birliği olarak Sayın Baş-  işaret’tir, ama ‘tanınmış, saygın ürün veya   dünyanın en büyük üreticisi olduğu ürünler-
           kanımız M. rifat Hisarcıklıoğlu önderliğinde   kişi’ anlamında da kullanılır. Eğer bir ürü-  de de zeytin ve zeytinyağı gibi mükemmel
           biz de Şuraya birçok rapor hazırlamış, talep   ne marka yatırımı yapılmışsa sadece ürün   kalitedeki ürünlerde de yeterince katma de-



           46
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53