Page 12 - Sayı 56 Mart-Nisan
P. 12

10                       İSTİB HABER





                                TEKELİOĞLU: “COĞRAFİ İŞARETLERLE KATMA DEĞER
                                SAĞLAYABİLİRİZ”

                                Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştır-
                                ma Ağı (YÜCİTA) Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekeli-
                                oğlu ise süt ürünlerinin katma değerinin artmasının
                                önemine değinerek, “Gıda ürünlerinde katma değer
                                ancak coğrafi işaret sisteminin doğru uygulanma-
                                sıyla mümkün olur. Tescil bu konudaki ilk adımdır
                                ama sonrasında yönetişim ve denetim daha önem-
                                lidir. Bu konuda Tarım ve Orman Şurasında alınan
                                karar acilen hayata geçirilmeli ve coğrafi işaret siste-
                                mimiz iyileştirilmelidir. Ancak bu gerçekleşirse coğ-
                                rafi işaretli ürünlerde bir katma değer sağlayabiliriz”
                                dedi.                                      *  TURAN SAYGILI
                                                                           işletmelerde sermaye ihtiyacını da artırdığı için
                                KOPUZ: “REKABET İNOVATİF ÜRÜNLERDEN GEÇİYOR”  finansal maliyetler de yükseliyor. Bu soruna mar-

                                                                           ketlerin uzun vadeli ödemeleri de eklenince sorun
                                Gündoğdu Gıda Yönetim Kurulu Başkanı ve İSTİB
                                Yönetim Kurulu Üyesi Zülküf Kopuz, uluslararası   büyüyor. Ayrıca taklit ve tağşiş yapan işletmelerin
                                pazarlarda rekabet etmenin ve varlık göstermenin   farklı isimlerde üretim yapmasının önüne geçilmesi
                                yolunun inovatif ürünlerden geçtiğini belirterek,   de haksız rekabeti engelleyecektir” dedi.
                                “Sektörümüzü hareketlendirecek projeleri, işbir-
                                likleriyle yaparsak daha etkili oluruz. Hep beraber   AL: “ÜRÜNLERİMİZİ KÜRESEL PAZARA TAŞIMALIYIZ”
                                çalışmalı, hep beraber daha fazla kazanmalıyız. Bu   İSTİB Yönetim Kurulu Sayman Üyesi ve Süt Ürün-
                                konuda sanayicilerimizin de iş yapma anlayışlarını   leri Perakende Ticareti Komitesi Üyesi Recep Salih
                                geliştirmeleri gerekiyor” şeklinde konuştu.   Al da süt üretiminde iyi durumda olsak da coğrafi
                                                                           işaret konusunda geç kaldığımıza inandığını söyle-
                                SAYGILI: “YEM FİYATLARININ KONTROL ALTINA   yerek, “Coğrafi işaret, belirli ve Anadolu için çoğu
                                ALINMASI SEKTÖRÜ RAHATLATIR”               zaman endemik floralarda beslenen hayvanlardan

                                İSTİB Süt Ürünleri  Toptan  Ticareti Meslek Ko-  elde edilen ürünler için çok değer katacak bir konu.
                                mitesi Başkanı Turan Saygılı ise, çiğ süt fiyatlarını   Özellikle değerli sütlerden üretilen ve olgunlaştırı-
                                belirleyen faktörler  arasında en önemlisinin  yem   lan ürünlerimizin uluslararası pazarlarda çok şansı
                                fiyatları  olduğunu ifade ederek, “Yem fiyatlarının   olacağına inanıyorum. Bu konuya yoğunlaşmalı ve
                                kontrol altına alınması sektörü büyük ölçüde rahat-  bu ürünlerimizi hem geleceğe hem de küresel paza-
                                latır. Süt fiyatındaki artış ürüne yansımadan önce   ra taşımalıyız” şeklinde konuştu.






















                                *  ZÜLKÜF KOPUZ                            *  RECEP SALİH AL
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17