Page 21 - borsaaktuel-69
P. 21
MAYIS-HAZİRAN 21
Z KUŞAĞI LİTERATÜRDE
1997
2012
TARİHLERİ ARASINDA
DOĞANLARI
TANIMLIYOR
Kuşak zaman çizelgesi
Söz konusu grubun dünya nüfusunun yüzde 32’sini, gelirlerinin beş kat artacağı ve Y kuşağını geride bı-
global tüketicilerin yüzde 40’ını oluşturduğu düşü- rakarak 33 trilyon dolara çıkacağı tahmin ediliyor.
nüldüğünde, gıdanın üretimden tüketime, paketle- Önemli bir harcama potansiyeli taşıdıkları ortada.
meden teslimatına kadar yeniden şekillenmesi kaçı- Bu noktada gıda ve perakende işletmelerinin Z kuşa-
nılmaz oluyor. ğının beklentilerine cevap vermesi gerekiyor. Gelin
Z kuşağı ile gıdalar arasındaki ilişkiyi inceleyerek hep beraber Z kuşağını yakından tanıyalım, istek ve
sektörün nasıl şekilleneceği ve gelecekte bizleri ne beklentilerine bir göz atalım…
tür gıdaların beklediğini tahmin etmek zor değil.
Yeme ve içmeyi, kendini ifade etme şekli olarak ni-
telendiren bu nesil; satın aldıkları, tükettikleri veya ONLAR KİM?
çevrimiçi ortamlarda paylaştıkları gıdalar ile oldukça • Teknolojiye hakimler
yakın ilişki içindeler. Bu bağlamda gıdaların sade- • Yenilikçi bir anlayışları var
ce lezzetli veya sağlıklı olması onlar için yeterli ol- • Ürünlerle duygusal bağ kuruyorlar Yeme ve içmeyi,
muyor, aynı zamanda marka ve ürünlerle duygusal • Trendleri takip ediyorlar kendini ifade
bağ kurabilmeyi umuyorlar. Diğer taraftan; bilgiye • Sosyal medyayı etkin kullanıyorlar
sınırsız erişimleri sayesinde dünyanın farklı bölgele- etme şekli olarak
rindeki mutfaklara kolaylıkla erişebildikleri için ye- • Yüksek beklentileri var nitelendiren
nilikçi tatlara olan talepleri her geçen gün artıyor. Bu • Yeni lezzetlere açıklar bu nesil; satın
da onları etnik lezzetlere, uluslararası mutfaklara ve • Deneyimlerini paylaşıyorlar aldıkları,
farklı kültürleri birleştiren füzyon yiyecek ve içecek- • Kişiselleştirmeye önem veriyorlar tükettikleri
leri aramaya yönlendiriyor. Sushi, noodle, aromalı • Online siparişi sık kullanıyorlar veya çevrimiçi
çaylar ve kahveler gibi yeni lezzetler onlara fazlaca • Geri dönüşümlü ve çevre dostu ambalajları
hitap ediyor. önemsiyorlar ortamlarda
paylaştıkları
Z kuşağı yaşlanıp satın alma güçleri giderek arttıkça • Şeffaflığa önem veriyorlar gıdalar ile
gıda endüstrisinin de dönüşmesi kaçınılmaz. Çünkü • Girişimciler
Z kuşağının ekonomik gücü, tüm nesiller arasında • Yaratıcılar oldukça yakın
en hızlı yükselen kuşak. 2030 yılına gelindiğinde ilişki içindeler.