Page 21 - borsaaktuel-69
P. 21

MAYIS-HAZİRAN 21






                                                                                                    Z KUŞAĞI LİTERATÜRDE
                                                                                                      1997
                                                                                                      2012



                                                                                                    TARİHLERİ ARASINDA
                                                                                                       DOĞANLARI
                                                                                                       TANIMLIYOR



















              Kuşak zaman çizelgesi

            Söz konusu grubun dünya nüfusunun yüzde 32’sini,  gelirlerinin beş kat artacağı ve Y kuşağını geride bı-
            global tüketicilerin yüzde 40’ını oluşturduğu düşü-  rakarak 33 trilyon dolara çıkacağı tahmin ediliyor.
            nüldüğünde, gıdanın üretimden tüketime, paketle-  Önemli bir harcama potansiyeli taşıdıkları ortada.
            meden teslimatına kadar yeniden şekillenmesi kaçı-  Bu noktada gıda ve perakende işletmelerinin Z kuşa-
            nılmaz oluyor.                             ğının beklentilerine cevap vermesi gerekiyor. Gelin
            Z kuşağı ile gıdalar arasındaki ilişkiyi inceleyerek   hep beraber Z kuşağını yakından tanıyalım, istek ve
            sektörün  nasıl şekilleneceği  ve  gelecekte  bizleri ne   beklentilerine bir göz atalım…
            tür gıdaların beklediğini tahmin etmek zor değil.
            Yeme ve içmeyi, kendini ifade etme şekli olarak ni-
            telendiren bu nesil; satın aldıkları, tükettikleri veya   ONLAR KİM?
            çevrimiçi ortamlarda paylaştıkları gıdalar ile oldukça   • Teknolojiye hakimler
            yakın ilişki içindeler. Bu bağlamda gıdaların sade-  • Yenilikçi bir anlayışları var
            ce lezzetli veya sağlıklı olması onlar için yeterli ol-  • Ürünlerle duygusal bağ kuruyorlar   Yeme ve içmeyi,
            muyor, aynı zamanda marka ve ürünlerle duygusal   • Trendleri takip ediyorlar        kendini ifade
            bağ kurabilmeyi umuyorlar. Diğer taraftan; bilgiye   • Sosyal medyayı etkin kullanıyorlar
            sınırsız erişimleri sayesinde dünyanın farklı bölgele-                               etme şekli olarak
            rindeki mutfaklara kolaylıkla erişebildikleri için ye-  • Yüksek beklentileri var    nitelendiren
            nilikçi tatlara olan talepleri her geçen gün artıyor. Bu   • Yeni lezzetlere açıklar   bu nesil; satın
            da onları etnik lezzetlere, uluslararası mutfaklara ve   • Deneyimlerini paylaşıyorlar   aldıkları,
            farklı kültürleri birleştiren füzyon yiyecek ve içecek-  • Kişiselleştirmeye önem veriyorlar   tükettikleri
            leri aramaya yönlendiriyor. Sushi, noodle, aromalı   • Online siparişi sık kullanıyorlar  veya çevrimiçi
            çaylar ve kahveler gibi yeni lezzetler onlara fazlaca   • Geri dönüşümlü ve çevre dostu ambalajları
            hitap ediyor.                                  önemsiyorlar                          ortamlarda
                                                                                                 paylaştıkları
            Z kuşağı yaşlanıp satın alma güçleri giderek arttıkça   • Şeffaflığa önem veriyorlar  gıdalar ile
            gıda endüstrisinin de dönüşmesi kaçınılmaz. Çünkü   • Girişimciler
            Z kuşağının ekonomik gücü, tüm nesiller arasında   • Yaratıcılar                     oldukça yakın
            en hızlı yükselen kuşak. 2030 yılına gelindiğinde                                    ilişki içindeler.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26