Page 23 - borsaaktuel-69
P. 23
MAYIS-HAZİRAN 23
Z kuşağının
gıda endüstrisi
üzerindeki etkisi
artık göz ardı
edilemez. Bu
dijital neslin,
gıda sisteminden
şeffaflık,
sürdürülebilirlik
Z kuşağı yönlendiriyor. Bu kuşağın yüzde 80’i paket rafından 2022’de yapılan, Fransa, Almanya, Polon- ve kişiselleştirme
sipariş vermeye daha yatkın. Y kuşağı ile karşılaştırıl- ya ve İspanya’dan 18-24 yaş Z kuşağının katıldığı
dığında, Z kuşağı, paket servis ve teslimat konusunda araştırmaya göre; Z kuşağının yüzde 78’i sektörden gibi farklı
en yüksek demografik grup arasında yer alıyor. şeffaflık istiyor. Bu nedenle, gıda pazarlama strateji- talepleri var.
lerinde ürünlerin içeriği, üretim süreci ve kaynakları
SAĞLIKLI VE BİTKİ BAZLI SEÇENEKLER hakkında şeffaf bilgiler sunmak önemlidir.
Z kuşağı bilinenin aksine taze ve besleyici gıda se- Sonuç olarak; Z kuşağının gıda endüstrisi üzerindeki
çeneklerine öncelik vererek sağlık ve zindeliğe de etkisi artık göz ardı edilemez. Bu dijital neslin, gıda
ilgi gösteriyor. Vejetaryen, vegan, glütensiz ve lak- sisteminden şeffaflık, sürdürülebilirlik ve kişiselleştir-
tozsuz seçenekler de dâhil olmak üzere belirli diyet me gibi farklı talepleri var. Kuşağın dikkatini çekmek,
ihtiyaçlarını karşılayan yiyecekler arayarak beslenme sadakatini yakalamak için gıda şirketlerinin onların
alışkanlıkları konusunda giderek daha bilinçli hale tercihlerine uyum sağlaması, teknolojiden faydalan-
geliyorlar. ması ve sürdürülebilir uygulamaları benimsemesi
gerekiyor. İnovasyon ve dijital dönüşüm stratejileriyle
Ayrıca tercih ettikleri markaların geri dönüşümlü
veya çevre dostu ambalajlarla sunuluyor olmasına işletmeler rekabet avantajını koruyabilir ve Z kuşa-
özen gösteriyor. Bu nedenle, Z kuşağını hedefleyen ğıyla etkileşimini artırabilir. Nitekim, Z kuşağını göz
şirketler, çevre atıklarını azaltmak adına geri dönü- ardı ederek bu dönüşümü gerçekleştirmeyen markala-
şümlü ambalajlar ve yenilebilir pipetler gibi alter- rı yakın gelecekte zor günlerin beklediği bir gerçek…
natiflere yöneliyor. Gıda şirketleri, bitki bazlı ürün
yelpazesini genişleterek ve ürünlerine daha sürdürü-
lebilir bileşenler ekleyerek bu talebe yanıt verebilir. Z KUŞAĞINI KAZANMAK?
• Sosyal medyaya önem verin
ŞEFFAFLIK • Self-servis kiokslarını, mobil uygulamaları
Z kuşağı, satın aldıkları ürünler söz konusu oldu- kullanın
ğunda her şekilde şeffaflık istiyor. Gerçeği yansıtan • Kişiselleştirilmiş deneyimler sunun
ürünlerle ilgileniyorlar. Daha şeffaf olmanın ve Z • Sizinle iletişim kurmalarına olanak tanıyın
kuşağının ürününüz hakkında bilmek istediği her • QR kodları kullanın
şeye cevap vermenin ilk adımı, hangi malzemelerin • Şeffaf olun
kullanıldığını ve nasıl yapıldığını basit ve anlaşı-
lır metin ve resimlerle açıklamaktır. Gıda ambalajı • Menülere sağlıklı ve bitki bazlı yiyecekler
üzerine yerleştirilecek bir QR kod bu amaca hizmet ekleyin
edebilir. Böylece tüketiciler ürünlerin menşei, çevre • Çevre dostu ambalajları tercih edin
ve sağlık üzerindeki etkileri hakkında hızlıca bilgi • Hızlı paket servis ağı kurun
sahibi olur. İkinci olarak; aktif müşteri sorularını • Onlara sizin için özel olduklarını hissettirin
yanıtlama sistemi kurularak, onların marka ile ileti- • Yaratıcı ve Instagram dostu sunumları
şim kurması sağlanabilir. deneyin
AB tarafından desteklenen dünyanın en büyük gıda • Dijital sadakat programları sunun
inovasyon topluluklarından biri olan EIT Food ta-