Page 23 - borsaaktuel-69
P. 23

MAYIS-HAZİRAN 23




                                                                                                 Z kuşağının
                                                                                                 gıda endüstrisi
                                                                                                 üzerindeki etkisi

                                                                                                 artık göz ardı
                                                                                                 edilemez. Bu
                                                                                                 dijital neslin,
                                                                                                 gıda sisteminden
                                                                                                 şeffaflık,
                                                                                                 sürdürülebilirlik
            Z kuşağı yönlendiriyor. Bu kuşağın yüzde 80’i paket  rafından 2022’de yapılan, Fransa, Almanya, Polon-  ve kişiselleştirme
            sipariş vermeye daha yatkın. Y kuşağı ile karşılaştırıl-  ya ve İspanya’dan 18-24 yaş Z kuşağının katıldığı
            dığında, Z kuşağı, paket servis ve teslimat konusunda  araştırmaya göre; Z kuşağının yüzde 78’i sektörden   gibi farklı
            en yüksek demografik grup arasında yer alıyor.   şeffaflık istiyor. Bu nedenle, gıda pazarlama strateji-  talepleri var.
                                                       lerinde ürünlerin içeriği, üretim süreci ve kaynakları
            SAĞLIKLI VE BİTKİ BAZLI SEÇENEKLER         hakkında şeffaf bilgiler sunmak önemlidir.

            Z kuşağı bilinenin aksine taze ve besleyici gıda se-  Sonuç olarak; Z kuşağının gıda endüstrisi üzerindeki
            çeneklerine  öncelik  vererek  sağlık ve zindeliğe  de  etkisi artık göz ardı edilemez. Bu dijital neslin, gıda
            ilgi gösteriyor. Vejetaryen, vegan, glütensiz ve lak-  sisteminden şeffaflık, sürdürülebilirlik ve kişiselleştir-
            tozsuz seçenekler de dâhil olmak üzere belirli diyet  me gibi farklı talepleri var. Kuşağın dikkatini çekmek,
            ihtiyaçlarını karşılayan yiyecekler arayarak beslenme  sadakatini yakalamak için gıda şirketlerinin onların
            alışkanlıkları konusunda giderek daha bilinçli hale  tercihlerine uyum sağlaması, teknolojiden faydalan-
            geliyorlar.                                ması ve sürdürülebilir uygulamaları benimsemesi
                                                       gerekiyor. İnovasyon ve dijital dönüşüm stratejileriyle
            Ayrıca tercih ettikleri markaların geri dönüşümlü
            veya çevre dostu ambalajlarla sunuluyor olmasına   işletmeler rekabet avantajını koruyabilir ve Z kuşa-
            özen gösteriyor. Bu nedenle, Z kuşağını hedefleyen   ğıyla etkileşimini artırabilir. Nitekim, Z kuşağını göz
            şirketler, çevre atıklarını azaltmak adına geri dönü-  ardı ederek bu dönüşümü gerçekleştirmeyen markala-
            şümlü ambalajlar  ve  yenilebilir pipetler  gibi  alter-  rı yakın gelecekte zor günlerin beklediği bir gerçek…
            natiflere yöneliyor. Gıda şirketleri, bitki bazlı ürün
            yelpazesini genişleterek ve ürünlerine daha sürdürü-
            lebilir bileşenler ekleyerek bu talebe yanıt verebilir.  Z KUŞAĞINI KAZANMAK?
                                                          • Sosyal medyaya önem verin
            ŞEFFAFLIK                                     • Self-servis kiokslarını, mobil uygulamaları

            Z kuşağı, satın aldıkları ürünler söz konusu oldu-  kullanın
            ğunda her şekilde şeffaflık istiyor. Gerçeği yansıtan   • Kişiselleştirilmiş deneyimler sunun
            ürünlerle ilgileniyorlar. Daha şeffaf olmanın ve Z   • Sizinle iletişim kurmalarına olanak tanıyın
            kuşağının ürününüz hakkında bilmek istediği her   • QR kodları kullanın
            şeye cevap vermenin ilk adımı, hangi malzemelerin   • Şeffaf olun
            kullanıldığını ve nasıl yapıldığını basit ve anlaşı-
            lır metin ve resimlerle açıklamaktır. Gıda ambalajı   • Menülere sağlıklı ve bitki bazlı yiyecekler
            üzerine yerleştirilecek bir QR kod bu amaca hizmet   ekleyin
            edebilir. Böylece tüketiciler ürünlerin menşei, çevre   • Çevre dostu ambalajları tercih edin
            ve sağlık üzerindeki  etkileri hakkında hızlıca  bilgi   • Hızlı paket servis ağı kurun
            sahibi olur.  İkinci olarak; aktif müşteri sorularını   • Onlara sizin için özel olduklarını hissettirin
            yanıtlama sistemi kurularak, onların marka ile ileti-  • Yaratıcı ve Instagram dostu sunumları
            şim kurması sağlanabilir.                      deneyin

            AB tarafından desteklenen dünyanın en büyük gıda   • Dijital sadakat programları sunun
            inovasyon topluluklarından biri olan EIT Food ta-
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28