Page 22 - borsaaktuel-69
P. 22

22                         GÜNCEL         HAKAN KOPUZ




                                Z KUŞAĞI İÇİN SOSYAL MEDYA TRENDLERİNİN ÖNEMİ  lıkla tercih ediyorlar. Gıda işletmelerinin teknoloji
                                                                          tabanlı platformlara yatırım yapması Z kuşağına hi-
                                2022 yılında Uluslararası Gıda Bilgi Konseyi (IFIC)   tap etmesine yardımcı olabilir. Tabletleri, self-servis
                                tarafından hazırlanan “Z Kuşağı Trend Raporuna”   seçenekleri, mobil uygulamaları ve sanal asistanları
                                göre; Z kuşağının yiyecek ve içecek trendlerini takip   kullanmak burada etkili bir çözüm olacaktır.
                                ettikleri sosyal medya araçlarında yüzde 56 ile You-
                                Tube, yüzde 47 ile Instagram, yüzde 43 ile TikTok   KİŞİSELLEŞTİRMENİN DEĞERİ
                                öne çıkıyor. Ayrıca yiyecek ve içeceklerin görsel çe-
                                kiciliği bu nesil için büyük önem taşıyor. Çünkü bu  Anlık  tatmin olma duygusu  içerisinde  büyüyen Z
                                nesil, genellikle gönderilerinin viral hale gelmesini  kuşağı, gıda seçimlerinde kişiselleştirmeyi önemsi-
                                hedefliyor. Bir başka deyişle; paylaşımlarının kısa  yor. Kişiselleştirme hayatlarında önemli bir öncelik
                                sürede geniş kitlelere ulaşmasını istiyor.  olduğu için özel deneyimler sunan markalar onlar
                                                                          için genelde vazgeçilmez oluyor. Bu da markaya olan
                                Z kuşağının, yeni ürünleri sosyal medya aracılığıyla
                                keşfettiği  de göz önüne  alındığında,  sosyal medya   sadakatlarını doğrudan etkiliyor.
                                pazarlaması, işletmelerin daha genç müşterileri çek-  Bu bağlamda kişiselleştirilmiş yemek kitleri, kişiye
                                mesine yardımcı olabilecek önemli bir trend olarak  özgü menü seçenekleri, yaşam tarzlarına uygun bes-
                                karşımıza çıkıyor.                        lenme planları Z kuşağı için değerli. Örneğin; por-
                                                                          siyon boyutlarını ve lezzet kombinasyonlarını seç-
                                TEKNOLOJİYE DAYALI SİPARİŞ ALIŞKANLIKLARI  melerine olanak tanıyan “kendin yap yemek kitleri”
                                Z kuşağı teknolojiyle büyüdü ve dijital alanda di-  burada ön plana çıkarılabilir.
                                ğer kuşaklara göre daha rahat etkileşime giriyor. Bu
                                nedenle Z kuşağının tercihleri de teknoloji odaklı   PAKET SERVİS VE TESLİMAT
                                etkileniyor. Çünkü bu grubun büyük bir kısmı mar-  Paket servis ve teslimat sayılarının pandemi sonrasın-
                                ket ve yemek alışverişlerinde tablet veya akıllı telefon   da yükselişi artık bir sır değil. Bu kuşak, kendilerini
                                kullanmaya eğilim gösteriyor.             daha rahat hissettikleri evlerinde yemek deneyimi ya-

                                Günümüz gıda pazarlama stratejilerinden biri olan  şamaktan hoşlanıyor. Diğer taraftan; market alışveriş-
                                sesli sipariş, Z kuşağının benimsediği yeni teknoloji-  lerine fiziksel efor harcamak yerine bir ekranda sadece
                                lerden biri.  Özellikle “Alexa” veya “Siri” gibi bir sa-  parmaklarını kullanarak seçim yapmayı tercih ediyor-
                                nal asistan aracılığıyla çevrimiçi sipariş vermeyi sık-  lar. Birkaç yıldır oldukça popüler olan bu eğilimi de


















           Z kuşağı
           teknolojiyle
           büyüdü ve dijital

           alanda diğer
           kuşaklara göre
           daha rahat
           etkileşime
           giriyor.
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27