Page 22 - borsaaktuel-69
P. 22
22 GÜNCEL HAKAN KOPUZ
Z KUŞAĞI İÇİN SOSYAL MEDYA TRENDLERİNİN ÖNEMİ lıkla tercih ediyorlar. Gıda işletmelerinin teknoloji
tabanlı platformlara yatırım yapması Z kuşağına hi-
2022 yılında Uluslararası Gıda Bilgi Konseyi (IFIC) tap etmesine yardımcı olabilir. Tabletleri, self-servis
tarafından hazırlanan “Z Kuşağı Trend Raporuna” seçenekleri, mobil uygulamaları ve sanal asistanları
göre; Z kuşağının yiyecek ve içecek trendlerini takip kullanmak burada etkili bir çözüm olacaktır.
ettikleri sosyal medya araçlarında yüzde 56 ile You-
Tube, yüzde 47 ile Instagram, yüzde 43 ile TikTok KİŞİSELLEŞTİRMENİN DEĞERİ
öne çıkıyor. Ayrıca yiyecek ve içeceklerin görsel çe-
kiciliği bu nesil için büyük önem taşıyor. Çünkü bu Anlık tatmin olma duygusu içerisinde büyüyen Z
nesil, genellikle gönderilerinin viral hale gelmesini kuşağı, gıda seçimlerinde kişiselleştirmeyi önemsi-
hedefliyor. Bir başka deyişle; paylaşımlarının kısa yor. Kişiselleştirme hayatlarında önemli bir öncelik
sürede geniş kitlelere ulaşmasını istiyor. olduğu için özel deneyimler sunan markalar onlar
için genelde vazgeçilmez oluyor. Bu da markaya olan
Z kuşağının, yeni ürünleri sosyal medya aracılığıyla
keşfettiği de göz önüne alındığında, sosyal medya sadakatlarını doğrudan etkiliyor.
pazarlaması, işletmelerin daha genç müşterileri çek- Bu bağlamda kişiselleştirilmiş yemek kitleri, kişiye
mesine yardımcı olabilecek önemli bir trend olarak özgü menü seçenekleri, yaşam tarzlarına uygun bes-
karşımıza çıkıyor. lenme planları Z kuşağı için değerli. Örneğin; por-
siyon boyutlarını ve lezzet kombinasyonlarını seç-
TEKNOLOJİYE DAYALI SİPARİŞ ALIŞKANLIKLARI melerine olanak tanıyan “kendin yap yemek kitleri”
Z kuşağı teknolojiyle büyüdü ve dijital alanda di- burada ön plana çıkarılabilir.
ğer kuşaklara göre daha rahat etkileşime giriyor. Bu
nedenle Z kuşağının tercihleri de teknoloji odaklı PAKET SERVİS VE TESLİMAT
etkileniyor. Çünkü bu grubun büyük bir kısmı mar- Paket servis ve teslimat sayılarının pandemi sonrasın-
ket ve yemek alışverişlerinde tablet veya akıllı telefon da yükselişi artık bir sır değil. Bu kuşak, kendilerini
kullanmaya eğilim gösteriyor. daha rahat hissettikleri evlerinde yemek deneyimi ya-
Günümüz gıda pazarlama stratejilerinden biri olan şamaktan hoşlanıyor. Diğer taraftan; market alışveriş-
sesli sipariş, Z kuşağının benimsediği yeni teknoloji- lerine fiziksel efor harcamak yerine bir ekranda sadece
lerden biri. Özellikle “Alexa” veya “Siri” gibi bir sa- parmaklarını kullanarak seçim yapmayı tercih ediyor-
nal asistan aracılığıyla çevrimiçi sipariş vermeyi sık- lar. Birkaç yıldır oldukça popüler olan bu eğilimi de
Z kuşağı
teknolojiyle
büyüdü ve dijital
alanda diğer
kuşaklara göre
daha rahat
etkileşime
giriyor.