Page 21 - borsaaktuel-75-k
P. 21

MAYIS-HAZİRAN 21




                                                                                                 Necati Yıldırım:
                                                                                                 “Vatandaşlarımız
                                                                                                 Ramazan ayında

                                                                                                 evinin ihtiyacı
                                                                                                 olan 1 karton
                                                                                                 yumurta yerine
                                                                                                 ne de olsa
                                                                                                 yenir diyerek 3
                                                                                                 karton yumurta
                                                                                                 alıyor. Bu durum
                                                                                                 reyonlardaki

                                                                                                 yumurta
               BEDRİ GİRİT                               NECATİ YILDIRIM                         fiyatlarının

                                                                                                 artmasına neden
            talep dengesi kurulmalı, ihracat yasaklanmamalı”  Bu durum üreticilerin maliyetlerini ciddi ölçüde ar-
            şeklinde konuştu.                          tırdı. Geçmiş dönemlerde de olduğu gibi hüküme-  oldu.”
                                                       timiz üreticilerin sorunlarına kulak vererek üreticiye
            “YUMURTA ÜRETİMİNİ DESTEKLEYECEK GİRİŞİMLERDE   destekleyecek girişimlerde bulunulmalı” dedi.
            BULUNULMALI”
                                                       Son dönemde yaşanan fiyat dalgalanmalarının bir
            İstanbul  Yumurta Üreticileri  Toptancıları ve İş  nedeninin de vatandaşların bilinçsiz alışveriş yap-
            Adamları Derneği (İSTYUMDER) Yönetim Kuru-  ması olduğunu kaydeden  Yıldırım, “Vatandaşları-
            lu Başkanı ve İstanbul Ticaret Borsası Meclis Üyesi  mız Ramazan ayında evinin ihtiyacı olan 1 karton
            Necati Yıldırım, yumurta üreticilerinin son dönem-  yumurta yerine ne de olsa yenir diyerek 3 karton
            de ekonomik sorunlarla karşı karşıya kaldığını belir-  yumurta alıyor. Bu durum reyonlardaki yumurta
            terek “Geçmiş dönemde enerji şirketleri üreticiden  fiyatlarının artmasına neden oldu. Üreticiler olarak
            yumurta gübreleri ücret ile alıyordu. Şimdi ise üreti-  da bu durum karşısında ürün arzı konusunda geçici
            ciler gübrelerini vermek için şirketlere para ödüyor.  sıkıntılar yaşandı” tespitini yaptı.




            BORSA MEYDANI 2024 KİTABI




            Gıda sektörüne yön veren kuruluşları bünyesinde toplayan İstanbul Ticaret Borsasının aylık olarak düzenledi-
            ği “Borsa Meydanında Sektörler Konuşuyor” toplantılarının 2024 yılı
            kitabı yayınlandı. Kitapta çeşitli gıda sektörlerindeki sorun ve çözüm
            önerilerinin tartışıldığı 11 toplantının kaydı yer alıyor.

            2024 yılında gerçekleştirilen toplantı başlıkları:
            Kuru Meyve Üretimi ve İhracatı (Ocak 2024), Türkiye’de Koopera-
            tifçilik (Şubat 2024), Türkiye’de Orman Ürünleri Üretimi ve Ticareti
            (Mart 2024), Patates, Soğan Üretimi ve Ticareti (Nisan 2024), Tür-
            kiye’de Gıda Güvenliği (Mayıs 2024), Zeytinyağında Taklit ve Tağ-
            şiş (Temmuz 2024), Balda Taklit ve Tağşiş (Ağustos 2024), Peynirde
            Katma Değerli Ürünler (Eylül 2024), İnternet Pazar Yerlerinde Gıda
            Satışı (Ekim 2024), Horeca Sektöründe Gıda İsrafı (Kasım 2024),
            Özel Markalı (Private Label) Ürünlerin Satışı ve Sektörün Sorunları
            (Aralık 2024)
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26