Page 65 - Sayı-65 Eylül - Ekim 2023
P. 65

EYLÜL-EKİM 65
                                                                                                                 65
                                                                                                      EYLÜL-EKİM


            imaj oluşturabilir ve bilinirliklerini artırabilirler.

            Müşteri İlişkileri ve İletişim: Sosyal medya, mar-
            kalar ve müşteriler arasındaki iletişimi kolaylaştırır.
            Müşteriler, markalarla doğrudan etkileşime geçebi-
            lir, sorularını sorabilir, şikayetlerini iletebilir veya
            geri bildirimde bulunabilir. Markalar da bu plat-
            formları müşteri hizmetleri için kullanabilir ve müş-
            teri memnuniyetini artırmak için geri bildirimleri
            dikkate alabilir.

            Viral Pazarlama: Sosyal medya, içeriklerin hızla ve
            geniş bir şekilde paylaşılmasına olanak sağlar. Eğer
            bir içerik kullanıcılar tarafından ilgi çekici bulu-
            nursa, hızla yayılabilir ve viral hale gelebilir. Bu da   rın yarısından fazlası, sosyal medyayı oldukça yoğun
            markalar için organik olarak daha geniş bir kitleye   şekilde kullanmasına rağmen, bazıları hala az sayı-
            erişim sağlar ve pazarlama mesajlarının daha fazla   da ürünle bu medya kanalını deneme sürecindedir.
                                                       Firmalara göre, yeni ürün geliştirmede sosyal medya  Sosyal medya
            kişiye ulaşmasını sağlar.
                                                       kullanımı, işletmelerin daha fazla kâr elde etmesi-  platformları,
            Sosyal  medya  pazarlamacılığında  bir  diğer  önemli   ni, ürünün pazara daha hızlı şekilde sunulmasını   reklamları belirli
            unsur  da yapılan  reklamlardır. Sosyal  medya  plat-  ve ürün maliyetinin daha düşük olmasını sağladığı
            formları, reklamları  belirli demografik  özelliklere,   vurgulanmıştır.             demografik
            ilgi alanlarına ve davranışlara sahip kullanıcılara                                  özelliklere, ilgi
            yönlendirme seçeneği sunar. Bu da markaların rek-  Sosyal medyanın sağlamış olduğu bu faydalar daha   alanlarına ve
            lamlarını doğru hedef kitleye ulaştırmasını sağlar.   yüksek pazar payına ve ürün gelirlerinin artmasına   davranışlara
            Örneğin, bir spor giyim markası, reklamlarını sporla   sebep olduğu gözlemlenmiştir. Firmalar yeni ürün   sahip
            ilgilenen kullanıcılara gösterebilir. Bu şekilde reklam   geliştirme ve pazarlama stratejilerini belirlemede tü-
            bütçesi daha etkili bir şekilde kullanılır ve dönüşüm   keticilerle karşılıklı olarak bilgi alışverişinde bulun-  kullanıcılara
            oranları artar.                            duklarını belirtilmiştir.                 yönlendirme

            Reklamlar  kullanıcılarla  etkileşim  kurma  ve  geri   GIDA ENDÜSTRİSİ İÇİN PAZARLAMA KANALI   seçeneği sunar.
            bildirim alma imkânı sunar. Kullanıcılar reklamlara                                  Bu da markaların
            yorum yapabilir, beğenebilir, paylaşabilir ve marka   Mary Nyarkoa ve Tuğba Altıntaş, 1 Ocak 2015 yı-  reklamlarını
            iletişim kanallarına yönlendirilebilir. Bu, markaların   lında yapmış oldukları çalışmalarında Gana’da gıda   doğru hedef
            kullanıcılarla doğrudan bağlantı kurmasını ve gerçek   sektörünün çeşitli  paydaşlarıyla (tüketiciler, üreti-  kitleye
            zamanlı geri bildirimleri dikkate almasını sağlar. Bu   ciler ve araştırmacılar) görüşmeler yaparak Gana’da
            geri bildirimler, markaların ürünlerini ve hizmetle-  sosyal  medyanın  gıda  endüstrisinin  etkinliğini  ve  ulaştırmasını
            rini iyileştirmek, müşteri deneyimini geliştirmek ve   tüketici davranışlarına  etkisini ortaya koymuştur.   sağlar. Örneğin,
            sadık müşterileri elde tutmak için değerli bilgiler   Gana’da sosyal medya pazarlamasıyla ilgili ortak gö-  bir spor giyim
            içerir. Sosyal medyanın en temel özelliklerinden biri   rüş, sosyal medyanın dünyanın her yerinden firma-  markası,
            olan etkileşim sayesinde alınan anlık tepkiler mar-  ları ve tüketicileri bir araya getiren, maliyeti düşüren   reklamlarını
            kaların atacakları veya attıkları adımların ne tarafa  ve firma kârını artıran bir pazarlama kanalı haline
            doğru yöneleceği konusunda fazlasıyla belirleyici bir  dönüştüğüdür. Çalışmada firmaların sosyal medya  sporla ilgilenen

            rol oynar.                                 sayesinde  rakip  firmalara  karşı  avantaj  sağlayarak  kullanıcılara
                                                       pazar paylarını ve uzun vadede müşterilerin marka   gösterebilir.
            YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEDE                     bağlılığını artırdıkları vurgulanmıştır.   Bu şekilde
            SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ YÜKSEK              Bu anlamda sosyal medya, hedef kitlemize uygun   reklam bütçesi

            Kenly A. ve Poston B. 2011 yılında yaptıkları araş-  olarak doğru stratejilerle kullanıldığı takdirde beklen-  daha etkili bir
            tırmaya göre firmaların yeni ürün geliştirme süreci-  tinin üzerinde sonuçlar görebileceğimiz platformlar-  şekilde kullanılır
            ne sosyal medyanın etkisini ortaya koymak amacıyla  dır. Firmalar sürekli değişen ve yenilenen bu medya
            90 gıda imalatçısı firma ile derinlemesine mülakat  kanalındaki mesajları doğru okumalı ve müşterileri-  ve dönüşüm
            yoluyla bilgi almıştır. Çalışmada, görüşülen firmala-  ne en etkin pazarlama stratejilerini sunmalıdırlar.   oranları artar.
   60   61   62   63   64   65   66   67   68