Page 64 - Sayı-65 Eylül - Ekim 2023
P. 64

64
           64                       TARAŞTIRMA       ALEYNA SATU YURTSEVEN



                                SOSYAL MEDYA






                                PAZARLAMANIN YENİ SİLAHI





                                                                          SOSYAL MEDYANIN SUNDUĞU FIRSATLAR

                                                                          Sosyal medya aracılığıyla hedef kitlesine ulaşan mar-
                                                                          kalar güncel olarak kitlelerinin hoşlanabileceği, ilgili
                                                                          oldukları şeyleri söyleyebilme fırsatına sahip olurlar.
                                                                          Bu sayede hem markanın imajını pozitif anlamda
                                                                          halka yansıtma hem de müşterileriyle sıcak samimi
                                                                          bir ilişki kurma yollarını keşfederler.
                                                                          Sosyal medya pazarlaması, işletmelere geniş bir kul-
                                                                          lanıcı tabanına erişim, marka bilinirliğini artırma,
                                                                          müşteri ilişkilerini güçlendirme, etkileşimli iletişim
                                                                          ve hedeflenen kitleye daha hızlı ve kolay bir şekilde
                                                                          ulaşma imkânı sunar. İşletmeler, markalar ve pazar-
                                                                          lamacılar, sosyal medya platformlarını kullanarak
                                                                          ürün ve hizmetlerini tanıtmak, potansiyel müşterile-
                                                                          re ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için çeşitli
                                                                          stratejiler geliştirmektedirler. İşte sosyal medyanın
                                21. yüzyılın en çok dikkat çeken teknolojik feno-  pazarlamaya olan etkileri:
                                menlerinden biri olan sosyal medya, kullanıcılarının
           “Sosyal medya,       birbirleriyle bağlantı ve iletişim kurmalarına imkân   Geniş Kitlelere Ulaşım: Sosyal medya, dünya gene-
           işletmeler için      veren, kişisel içeriğin paylaşılması kadar kişisel bir ağ   linde milyarlarca insan tarafından kullanılmaktadır.
                                                                          Bu platformlar, işletmelere potansiyel müşterilere
           etkileşimin çok      kurmaya olanak sağlayan online topluluklar olarak   daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşma imkânı sunar.
                                ifade edilir. Bu sitelerde üyeler kendi kişisel profille-
           olduğu zaman         rini yaratarak diğer kullanıcılara sunulur.   Kullanıcıların büyük bir kısmı günlük olarak sosyal
           dilimlerini          Reklam ve halkla ilişkiler ise pazarlama iletişimi kar-  medyayı kontrol ettiği için, doğru stratejilerle mar-
           belirler.            masının iki önemli öğesidir. Özellikle şirketler sos-  kalar kitlelere daha etkili bir şekilde ulaşır.

           Doğrudan nihai       yal medyayı kullanarak internette pazarlama, satış,   Hedef Kitle Belirleme: Sosyal medya platformları,
           tüketiciyle          reklamcılık, halkla ilişkiler, haber gibi faaliyetlerini   kullanıcıların demografik  bilgileri,  ilgi  alanları  ve
           iletişim halinde     daha verimli olarak yürütürler. Bulundukları sektör-  davranışları gibi verileri toplama ve analiz etme imkâ-
           olmasını mümkün      lerdeki pazarlama ve iletişim potansiyellerini önemli  nı sunar. Bu sayede işletmeler, hedef kitlelerini daha
                                                                          iyi belirleyebilir ve pazarlama çabalarını bu kitlelere
                                ölçüde artırırlar. Geleneksel anlamda yüz yüze ger-
           kılar. Geleneksel    çekleşen etkileşim, sosyal medyada web konferanslar  odaklayabilir. Örneğin, Facebook reklamcılık araçla-
           iletişim             aracılığıyla gerçekleşir.                 rı, işletmelere reklamlarını belirli demografik özellik-
           araçlarına göre      Günümüzde, önemli bir moda haline gelen sosyal   lere sahip kullanıcılara gösterme seçeneği sunar.
           daha düşük           medya, ticari işletmeleri doğrudan müşterileriyle bu-  Marka Bilinirliği ve İmaj Oluşturma: Sosyal medya

           maliyet ve daha      luşturan önemli bir pazarlama fırsatı ele geçirmiştir.  platformları, markaların kendilerini tanıtma ve mar-
           hızlı ulaşım         Sosyal medya, işletmeler için etkileşimin çok olduğu  ka imajlarını oluşturma konusunda güçlü bir araçtır.
           gerçekleştirme-      zaman dilimlerini belirler. Doğrudan nihai tüketiciyle  Markalar,  sosyal  medyayı  kullanarak  hedef  kitlele-
                                iletişim halinde olmasını mümkün kılar. Geleneksel  riyle etkileşime girebilir, değerli içerikler sunabilir ve
           lerine olanak        iletişim araçlarına göre daha düşük maliyet ve daha  marka kişiliğini yansıtan paylaşımlar yapabilir. Bu
           sağlar.”             hızlı ulaşım gerçekleştirmelerine olanak sağlar.  sayede markalar, potansiyel müşterilerin zihninde bir
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68