Page 64 - Sayı-65 Eylül - Ekim 2023
P. 64
64
64 TARAŞTIRMA ALEYNA SATU YURTSEVEN
SOSYAL MEDYA
PAZARLAMANIN YENİ SİLAHI
SOSYAL MEDYANIN SUNDUĞU FIRSATLAR
Sosyal medya aracılığıyla hedef kitlesine ulaşan mar-
kalar güncel olarak kitlelerinin hoşlanabileceği, ilgili
oldukları şeyleri söyleyebilme fırsatına sahip olurlar.
Bu sayede hem markanın imajını pozitif anlamda
halka yansıtma hem de müşterileriyle sıcak samimi
bir ilişki kurma yollarını keşfederler.
Sosyal medya pazarlaması, işletmelere geniş bir kul-
lanıcı tabanına erişim, marka bilinirliğini artırma,
müşteri ilişkilerini güçlendirme, etkileşimli iletişim
ve hedeflenen kitleye daha hızlı ve kolay bir şekilde
ulaşma imkânı sunar. İşletmeler, markalar ve pazar-
lamacılar, sosyal medya platformlarını kullanarak
ürün ve hizmetlerini tanıtmak, potansiyel müşterile-
re ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için çeşitli
stratejiler geliştirmektedirler. İşte sosyal medyanın
21. yüzyılın en çok dikkat çeken teknolojik feno- pazarlamaya olan etkileri:
menlerinden biri olan sosyal medya, kullanıcılarının
“Sosyal medya, birbirleriyle bağlantı ve iletişim kurmalarına imkân Geniş Kitlelere Ulaşım: Sosyal medya, dünya gene-
işletmeler için veren, kişisel içeriğin paylaşılması kadar kişisel bir ağ linde milyarlarca insan tarafından kullanılmaktadır.
Bu platformlar, işletmelere potansiyel müşterilere
etkileşimin çok kurmaya olanak sağlayan online topluluklar olarak daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşma imkânı sunar.
ifade edilir. Bu sitelerde üyeler kendi kişisel profille-
olduğu zaman rini yaratarak diğer kullanıcılara sunulur. Kullanıcıların büyük bir kısmı günlük olarak sosyal
dilimlerini Reklam ve halkla ilişkiler ise pazarlama iletişimi kar- medyayı kontrol ettiği için, doğru stratejilerle mar-
belirler. masının iki önemli öğesidir. Özellikle şirketler sos- kalar kitlelere daha etkili bir şekilde ulaşır.
Doğrudan nihai yal medyayı kullanarak internette pazarlama, satış, Hedef Kitle Belirleme: Sosyal medya platformları,
tüketiciyle reklamcılık, halkla ilişkiler, haber gibi faaliyetlerini kullanıcıların demografik bilgileri, ilgi alanları ve
iletişim halinde daha verimli olarak yürütürler. Bulundukları sektör- davranışları gibi verileri toplama ve analiz etme imkâ-
olmasını mümkün lerdeki pazarlama ve iletişim potansiyellerini önemli nı sunar. Bu sayede işletmeler, hedef kitlelerini daha
iyi belirleyebilir ve pazarlama çabalarını bu kitlelere
ölçüde artırırlar. Geleneksel anlamda yüz yüze ger-
kılar. Geleneksel çekleşen etkileşim, sosyal medyada web konferanslar odaklayabilir. Örneğin, Facebook reklamcılık araçla-
iletişim aracılığıyla gerçekleşir. rı, işletmelere reklamlarını belirli demografik özellik-
araçlarına göre Günümüzde, önemli bir moda haline gelen sosyal lere sahip kullanıcılara gösterme seçeneği sunar.
daha düşük medya, ticari işletmeleri doğrudan müşterileriyle bu- Marka Bilinirliği ve İmaj Oluşturma: Sosyal medya
maliyet ve daha luşturan önemli bir pazarlama fırsatı ele geçirmiştir. platformları, markaların kendilerini tanıtma ve mar-
hızlı ulaşım Sosyal medya, işletmeler için etkileşimin çok olduğu ka imajlarını oluşturma konusunda güçlü bir araçtır.
gerçekleştirme- zaman dilimlerini belirler. Doğrudan nihai tüketiciyle Markalar, sosyal medyayı kullanarak hedef kitlele-
iletişim halinde olmasını mümkün kılar. Geleneksel riyle etkileşime girebilir, değerli içerikler sunabilir ve
lerine olanak iletişim araçlarına göre daha düşük maliyet ve daha marka kişiliğini yansıtan paylaşımlar yapabilir. Bu
sağlar.” hızlı ulaşım gerçekleştirmelerine olanak sağlar. sayede markalar, potansiyel müşterilerin zihninde bir