Page 61 - borsaaktuel-67-Toplu
P. 61
61
GIDA GEZEGENİ OCAK-ŞUBAT 61
OCAK-ŞUBAT
Müşterinizin
TREND TAHMINI MARKALARA YOL
GÖSTERIYOR yarın ne yemek,
ne içmek
Diğer sektörlerde olduğu gibi gıdada da trendle-
rin izlenmesi ve ona göre strateji geliştirmek hayat istediğini tahmin
memat meselesi oldu. etmek gerekiyor.
Tüketim trendleri o kadar hızla değişiyor ki, ön- Bu konuda
ceden hazırlıklı olmak hiç olmadığı kadar önemli
artık. gıda dahil
Yani müşterinizin yarın ne yemek, ne içmek iste- birçok sektör
diğini tahmin etmek gerekiyor. Bu konuda gıda için tahminde
dahil birçok sektör için tahminde bulunan bir le birleştiriyoruz. Yiyecek ve içecek inovasyonuna bulunan bir
trend tahmin platformu da var: WGSN. yönelik fark edilmemiş fırsatları belirlemek için
1998’de kurulan bu web sitesinde sunulan hiz- çalışıyor ve iki ila on yıl sonra ihtiyaç duyulacak trend tahmin
metlerden yararlanan küresel markalar arasında stratejik öngörüyü size sunarak markanızın lider- platformu da
Fila, Chrysler, Adidas, Levi’s, LG, NBC, Nicke- lik etmesini ve önde kalmasını sağlıyoruz.” var: WGSN.
lodeon, Samsung da var. Türkiye’den ise Doğtaş Sitede farklı aboneliklerle üye olarak trend tah-
Mobilya’nın yararlandığını biliyorum. minlerini öğrenebiliyor ya da özel danışmanlık
WGSN, sitesinde gıda sektörü için yaptıklarını hizmeti alınabiliyor.
şöyle özetlemiş: “Değişen tüketici davranışlarını ve Bu tip hizmetleri almak gıda sektörünün küresel
yaşam tarzlarını yeni ortaya çıkan küresel trendler- pazarlara açılmasına destek olabilir.
çıkabilir. Geleneksel tarım yöntemlerine ek ola-
rak, dikey tarım ve hidroponik tarım gibi daha
verimli ve yer tasarrufu sağlayan yöntemler yay-
gınlaşabilir.
Gıda 3D yazıcıları daha yaygın hale gelebilir, özel-
likle özelleştirilmiş gıda üretimine katkıda bulu-
nabilirler. Beslenme ve genetik alanındaki ilerle-
meler sayesinde, belki de besin içeriği ve bileşimi
özel ihtiyaçlara göre kişiselleştirilebilir.
Gıda atıklarını azaltmak için geri dönüşümlü am-
balajlar ve daha etkili saklama yöntemleri geliştiri-
lebilir. Ayrıca, çevreye daha az zarar veren üretim
süreçleri ve ambalajlama materyalleri ön planda
olabilir.
Tüm bu değişikliklerin yanı sıra, kültürel ve coğ-
rafi farklılıklar da gelecekteki beslenme alışkanlık-
larını etkileyecek önemli faktörler olacak. Ancak,
temel olarak insanların sağlık, sürdürülebilirlik Beslenme
YAPAY ZEKAYA SORDUM: ve yenilik odaklı beslenme tercihlerinde bir artış ve genetik
100 YIL SONRA NE YIYECEĞIZ? bekleniyor.” alanındaki
İşte cevap: Ve özeti: ilerlemeler
“Tahmin etmek zor olabilir çünkü gelecekteki Yaygınlaşacak gıda trendleri: sayesinde, belki
gıda alışkanlıkları ve teknolojik gelişmeler belirsiz. - Sürdürülebilir protein kaynakları
Ancak, bazı tahminler yapabiliriz. de besin içeriği
- Gıda 3D yazıcıları
İlerleyen teknolojiyle birlikte, gıda üretimi ve iş- ve bileşimi özel
leme yöntemleri de değişebilir. Laboratuvarlarda - Kişiselleştirilebilir besin içeriği ihtiyaçlara
üretilen sentetik etler, bitki bazlı alternatifler ve - Geri dönüşümlü ambalajlar göre kişiselleş-
daha sürdürülebilir protein kaynakları ön plana - Sağlık, sürdürülebilirlik ve yenilik
tirilebilir.