Page 61 - borsaaktuel-67-Toplu
P. 61

61
                                                                                GIDA GEZEGENİ         OCAK-ŞUBAT 61
                                                                                                      OCAK-ŞUBAT


                                                                                                 Müşterinizin
              TREND TAHMINI MARKALARA YOL
              GÖSTERIYOR                                                                         yarın ne yemek,
                                                                                                 ne içmek
              Diğer sektörlerde olduğu gibi gıdada da trendle-
              rin izlenmesi ve ona göre strateji geliştirmek hayat                               istediğini tahmin
              memat meselesi oldu.                                                               etmek gerekiyor.
              Tüketim trendleri o kadar hızla değişiyor ki, ön-                                  Bu konuda
              ceden hazırlıklı olmak hiç olmadığı kadar önemli
              artık.                                                                             gıda dahil
              Yani müşterinizin yarın ne yemek, ne içmek iste-                                   birçok sektör
              diğini tahmin etmek gerekiyor. Bu konuda gıda                                      için tahminde
              dahil  birçok  sektör  için  tahminde  bulunan  bir  le birleştiriyoruz. Yiyecek ve içecek inovasyonuna   bulunan bir
              trend tahmin platformu da var: WGSN.     yönelik fark edilmemiş fırsatları belirlemek için
              1998’de  kurulan  bu  web  sitesinde  sunulan  hiz-  çalışıyor ve iki ila on yıl sonra ihtiyaç duyulacak   trend tahmin
              metlerden yararlanan küresel markalar arasında   stratejik öngörüyü size sunarak markanızın lider-  platformu da
              Fila, Chrysler, Adidas, Levi’s, LG, NBC, Nicke-  lik etmesini ve önde kalmasını sağlıyoruz.”  var: WGSN.
              lodeon, Samsung da var. Türkiye’den ise Doğtaş  Sitede farklı aboneliklerle üye olarak trend tah-
              Mobilya’nın yararlandığını biliyorum.    minlerini öğrenebiliyor ya da özel danışmanlık
              WGSN, sitesinde gıda sektörü için yaptıklarını   hizmeti alınabiliyor.
              şöyle özetlemiş: “Değişen tüketici davranışlarını ve  Bu tip hizmetleri almak gıda sektörünün küresel
              yaşam tarzlarını yeni ortaya çıkan küresel trendler-  pazarlara açılmasına destek olabilir.



                                                       çıkabilir. Geleneksel tarım yöntemlerine ek ola-
                                                       rak, dikey tarım ve hidroponik tarım gibi daha
                                                       verimli ve yer tasarrufu sağlayan yöntemler yay-
                                                       gınlaşabilir.
                                                       Gıda 3D yazıcıları daha yaygın hale gelebilir, özel-
                                                       likle özelleştirilmiş gıda üretimine katkıda bulu-
                                                       nabilirler. Beslenme ve genetik alanındaki ilerle-
                                                       meler sayesinde, belki de besin içeriği ve bileşimi
                                                       özel ihtiyaçlara göre kişiselleştirilebilir.
                                                       Gıda atıklarını azaltmak için geri dönüşümlü am-
                                                       balajlar ve daha etkili saklama yöntemleri geliştiri-
                                                       lebilir. Ayrıca, çevreye daha az zarar veren üretim
                                                       süreçleri ve ambalajlama materyalleri ön planda
                                                       olabilir.
                                                       Tüm bu değişikliklerin yanı sıra, kültürel ve coğ-
                                                       rafi farklılıklar da gelecekteki beslenme alışkanlık-
                                                       larını etkileyecek önemli faktörler olacak. Ancak,
                                                       temel olarak insanların sağlık, sürdürülebilirlik   Beslenme
              YAPAY ZEKAYA SORDUM:                     ve yenilik odaklı beslenme tercihlerinde bir artış   ve genetik
              100 YIL SONRA NE YIYECEĞIZ?              bekleniyor.”                              alanındaki
              İşte cevap:                              Ve özeti:                                 ilerlemeler
              “Tahmin etmek zor olabilir çünkü gelecekteki  Yaygınlaşacak gıda trendleri:        sayesinde, belki
              gıda alışkanlıkları ve teknolojik gelişmeler belirsiz.   - Sürdürülebilir protein kaynakları
              Ancak, bazı tahminler yapabiliriz.                                                 de besin içeriği
                                                       - Gıda 3D yazıcıları
              İlerleyen teknolojiyle birlikte, gıda üretimi ve iş-                               ve bileşimi özel
              leme yöntemleri de değişebilir. Laboratuvarlarda   - Kişiselleştirilebilir besin içeriği   ihtiyaçlara
              üretilen sentetik etler, bitki bazlı alternatifler ve   - Geri dönüşümlü ambalajlar  göre kişiselleş-
              daha sürdürülebilir protein kaynakları ön plana  - Sağlık, sürdürülebilirlik ve yenilik
                                                                                                 tirilebilir.
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66