Page 40 - borsaaktuel-73-k
P. 40
40
“Daha önce
perakende
deyince sadece
bakkallar
vardı. Sonra,
marketler, süper
marketler,
zincir marketler
süreci yaşandı.
Her aşamada
yaşanan
değişim yeni bir
bölüşüm sorunu SEZAİ UÇARMAK ÖMER DÜZGÜN
doğuruyor.” min ediliyor. Özel markalı ürünler birçok avantajı- ve ödemelerde vade sınırlamaları getirildi” dedi.
nın yanında bazı sorunlar da doğuruyor. Bu nedenle Marketlerdeki metrekare azlığı dolayısıyla ürün çe-
tüm tarafların faydasına bir sistem kurulması çok
şitliliği sorunu doğduğuna da dikkat çeken Uçar-
önemli” dedi.
mak, “Bu da market markaları sorununu gündeme
getiriyor. Bizim yapmaya çalıştığımız, üreticiyi de,
“ÜRETİCİ VE PERAKENDECİYİ KORURKEN, perakendeciyi de memnun ederken tüketicinin hak-
TÜKETİCİYİ MEMNUN EDEN BİR SİSTEM KURUYORUZ” larını koruyabilecek bir sistem kurmak. Bunun ko-
Toplantıda ilk sözü alan Ticaret Bakan Yardımcısı lay olmadığı ortada” şeklinde konuştu.
Sezai Uçarmak, Türkiye’de perakende sektörünün
hızlı bir değişim içinde bulunduğuna dikkat çeke- “PRIVATE LABEL ÜRÜNLER İNOVASYONUN SONUCUDUR”
rek, “Daha önce perakende deyince sadece bakkallar Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Başkanı Alp
vardı. Sonra, marketler, süper marketler, zincir mar- Önder Özpamukçu da tüketiciye en uygun fiyatlı ve
ketler süreci yaşandı. Her aşamada yaşanan değişim en kaliteli seçenekleri sunmak için rekabetçi yakla-
yeni bir bölüşüm sorunu doğuruyor. Sistem değişir- şımın organize perakendenin doğasında olduğunu
ken önceki sistem de sarsılıyor. Perakendenin güç- kaydetti. Özpamukçu, “Private label ürünler her
lenmesi, üreticinin korunmasını gündeme getiriyor. gün milyonlarca müşteriden alınan geri dönüşlerle
Bu nedenle Perakende Kanununda değişiklik yapıldı yaratılan inovasyonun sonucudur. Bu ürünler, ra-
kiplerden ayrışmak, fiyat avantajıyla kaliteli ürün
sunabilmek için çok önemli bir argüman. Zaten
tüketicilerin tercihleri ile beslendiği için gelişen bir
sektör” tespitini yaptı.
“Private label “PRIVATE LABEL ÜRÜNLER MARKALI ÜRÜNLERLE
ürünler her gün BİRLİKTE SERGİLENMELİ”
milyonlarca Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı
müşteriden Ömer Düzgün ise private label ürünlerin bir alter-
alınan geri natif olarak raflarda bulunmasının doğru olduğu-
dönüşlerle nu ancak alternatifsiz olarak sergilenmesinin, hem
yaratılan üreticiye hem de tüketiciye zarar vereceğini bildirdi.
“Eğer private label ürünler raflarda markalı ürünlerle
inovasyonun birlikte sergilenmezse ciddi sorunlar doğuracaktır”
sonucudur.” ALP ÖNDER ÖZPAMUKÇU diyen Düzgün, şöyle konuştu: