Page 40 - borsaaktuel-73-k
P. 40

40




           “Daha önce
           perakende
           deyince sadece

           bakkallar
           vardı. Sonra,
           marketler, süper
           marketler,
           zincir marketler
           süreci yaşandı.
           Her aşamada
           yaşanan

           değişim yeni bir
           bölüşüm sorunu          SEZAİ UÇARMAK                             ÖMER DÜZGÜN
           doğuruyor.”          min ediliyor. Özel markalı ürünler birçok avantajı-  ve ödemelerde vade sınırlamaları getirildi” dedi.
                                nın yanında bazı sorunlar da doğuruyor. Bu nedenle   Marketlerdeki metrekare azlığı dolayısıyla ürün çe-
                                tüm tarafların faydasına bir sistem kurulması  çok
                                                                          şitliliği sorunu doğduğuna da dikkat çeken Uçar-
                                önemli” dedi.
                                                                          mak, “Bu da market markaları sorununu gündeme
                                                                          getiriyor. Bizim yapmaya çalıştığımız, üreticiyi de,
                                “ÜRETİCİ VE PERAKENDECİYİ KORURKEN,       perakendeciyi de memnun ederken tüketicinin hak-
                                TÜKETİCİYİ MEMNUN EDEN BİR SİSTEM KURUYORUZ”  larını koruyabilecek bir sistem kurmak. Bunun ko-

                                Toplantıda ilk sözü alan Ticaret Bakan Yardımcısı   lay olmadığı ortada” şeklinde konuştu.
                                Sezai Uçarmak,  Türkiye’de perakende sektörünün
                                hızlı bir değişim içinde bulunduğuna dikkat çeke-  “PRIVATE LABEL ÜRÜNLER İNOVASYONUN SONUCUDUR”
                                rek, “Daha önce perakende deyince sadece bakkallar   Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Başkanı Alp
                                vardı. Sonra, marketler, süper marketler, zincir mar-  Önder Özpamukçu da tüketiciye en uygun fiyatlı ve
                                ketler süreci yaşandı. Her aşamada yaşanan değişim  en kaliteli seçenekleri sunmak için rekabetçi yakla-
                                yeni bir bölüşüm sorunu doğuruyor. Sistem değişir-  şımın organize perakendenin doğasında olduğunu
                                ken önceki sistem de sarsılıyor. Perakendenin güç-  kaydetti. Özpamukçu, “Private label ürünler her
                                lenmesi, üreticinin korunmasını gündeme getiriyor.  gün milyonlarca müşteriden alınan geri dönüşlerle
                                Bu nedenle Perakende Kanununda değişiklik yapıldı  yaratılan  inovasyonun  sonucudur.  Bu  ürünler,  ra-
                                                                          kiplerden ayrışmak, fiyat avantajıyla kaliteli ürün
                                                                          sunabilmek için çok önemli bir argüman. Zaten
                                                                          tüketicilerin tercihleri ile beslendiği için gelişen bir
                                                                          sektör” tespitini yaptı.

           “Private label                                                 “PRIVATE LABEL ÜRÜNLER MARKALI ÜRÜNLERLE
           ürünler her gün                                                BİRLİKTE SERGİLENMELİ”
           milyonlarca                                                    Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı
           müşteriden                                                     Ömer Düzgün ise private label ürünlerin bir alter-

           alınan geri                                                    natif olarak raflarda bulunmasının doğru olduğu-
           dönüşlerle                                                     nu ancak alternatifsiz olarak sergilenmesinin, hem
           yaratılan                                                      üreticiye hem de tüketiciye zarar vereceğini bildirdi.
                                                                          “Eğer private label ürünler raflarda markalı ürünlerle
           inovasyonun                                                    birlikte sergilenmezse ciddi sorunlar doğuracaktır”
           sonucudur.”             ALP ÖNDER ÖZPAMUKÇU                    diyen Düzgün, şöyle konuştu:
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45