Page 58 - Borsaaktüel-48-internete
P. 58

İŞ DÜNYASI & YÖNETİM





                                              Yönetici ve Etkinlik



             • Modern bir kuruluştaki her bilgi işçisi, eğer    ERDAL             1. Kuruluşunuz iki yıl içinde sizden hangi kat-
             kendi konumu ya da bilgisi sayesinde, kurulu-    DERİNDERE           kıları beklemelidir?
             şun performans gösterme ve sonuç elde etme                           2. Hangi sonuçlara kendinizi bağlamalısınız?
             kapasitesini maddi olarak etkileyen bir katkıda                      3. Sonuçlara ulaşma  tarihleri nelerdir?
             bulunma imkanına sahipse, aslında bir yöneti-                      • Eylem kısıtları üzerine düşünün.
             cidir.                                                               1. Bu eylem hattı ahlaki mi?
             • Yönetici etkin olmalıdır.                                          2. Kuruluş içinde kabul görür mü?
             • Etkinlik doğru şeyleri yapmakla ilgilidir.                         3. Yasal mı?
             • Yönetici etkinliği 5 uygulamadan oluşur.                           4. Kuruluşun misyonu, değerleri ve politika-
             • Yönetici bu 5 uygulamayı alışkanlık haline ge-                     larıyla uyumlu mu?
             tirmelidir.                                                        • Sonuçları beklentilerle karşılaştırarak kontrol
             • Alışkanlık haline getirmek uygulama ile olur.                    etmek için bir sistem oluşturun.
             1. Zamanı yönetmek.                                                • Eylem planınız zaman yönetimi için temel olsun.
             2. Çabaları katkı yapmaya odaklamak.                               • Olaylar geliştikçe ve değiştikçe planı gözden
             3. Güçlü yanları üretken kılmak.                                   geçirin.
             4. Çabaları katkılar açısından en önemli görev-
             lere yoğunlaştırmak.                  İŞ DÜNYASI VE YÖNETİM        Eyleme Geçin
             5. Etkin kararlar almak.                                           • Aşağıdakilere özel dikkat gösterin:
                                                                                1. Karar alma
             Yönetici etkinliğinin 8 ilkesi :                     2. İletişim
             1. Yapılması gereken nedir diye sormak.              3. Fırsatlar
             2. Kuruluş için doğru olan nedir diye sormak.        4. Toplantılar
             3. Eylem planları geliştirmek.
             4. Kararlarının sorumluluğunu üstlenmek.            Kararların Sorumluluğunu Alın
             5. İletişimin sorumluluğunu üstlenmek.              • İnsanlar şunları biliyor hale gelmediği sürece bir karar alınmamış
             6. Problemlerden çok fırsatlara odaklanmak.         demektir.
             7. Toplantıları üretken kılmak.                      1. Sorumlu kişi
             8. Ben yerine Biz diye düşünmek ve konuşmak.         2. Sonuç alma tarihi
              • İlk iki ilke ihtiyaç duyulan bilgiyi sağlar.      3. Karardan etkilenecek olan, bundan dolayı kararı bilmesi, anla-
              • Sonraki dört ilke bu bilgiyi eyleme dönüştürmeye yardımcı olur.  ması ve onaylaması gereken kişiler ve en azından şiddetli bir şekilde
              • On iki ilke tüm kuruluşun kendini sorumlu hissetmesini ve hesap   karşı çıkmaması gereken kişiler.
              vermek zorunda olduğunu düşünmesini sağlar.         4. Doğrudan etkilenmeseler dahi karar hakkında bilgilendirilmesi
                                                                  gereken kişiler.
             İhtiyaç Duyduğunuz Bilgiyi Sağlayın                 • Kararları belli aralıklarla gözden geçirmek, karar almak kadar önemlidir.
             • Size ne yapmanız için ücret ödüyorlar?
             • Yapmanız gereken şeyleri mi yapıyorsunuz?         İletişimin Sorumluluğunu Üstlenin
             • Başarılı yöneticiler ‘Ne yapmak istiyorum?’ diye sorarak başlamazlar,   • Her yönetici ihtiyaç duyduğu bilgiyi belirlemeli, talep etmeli ve alın-
             ‘Ne yapmak gerekiyor?’ diye sorarlar.               caya kadar ısrar etmelidir.
             • Bir fark yaratacak şeyler arasında benim için doğru olan hangisi?
             diye sorarlar.                                      Fırsatlara Odaklanın
             • Mümkünse bir tek göreve yoğunlaşırlar. Aynı anda ikiden fazla gö-  • Problemlerden çok fırsatlara odaklanın.
             revle uğraşıp etkin olan bir yönetici yoktur.       • Değişimi tehditten çok fırsat olarak görün.
             • Kendilerinin iyi olmadıkları şeylerle uğraşmazlar.  • Fırsatları görmek için bakılması gereken 7 alan :
             • Gerekli olan diğer şeylerin yapılmasını sağlarlar; ama kendileri yap-  1- Kuruluşunuzdaki, rakiplerinizdeki ya da sektördeki beklenmedik
             mazlar, başkalarını görevlendirirler.                bir başarı ya da yenilgi.
             • Etkinliğe katkısı olmayan, yapmamanız gereken faaliyetleri tasfiye   2- Bir Pazar, süreç, ürün ya da hizmette var olan ile olması gereken
             edin ya da azaltın.                                  arasındaki açıklık.
             •  Katkıda  bulunma  yeteneğinizi  sınırlayan  engelleri  gidermek  için   3- Bir süreç, ürün ya da hizmetteki yeni buluşlar.
             atılması gereken adımları tespit edin.               4- Sektör ve Pazar yapısındaki değişimler.
             • Kuruluş için doğru olan bu mudur diye sorarlar? Kuruluş için doğru   5- Demografi
             olamayan bir şeyin paydaşların hiçbiri için doğru olmadığını bilirler.  6- Zihniyet, değer yargıları, değerler, algılamalar ya da anlamlar-
                                                                  daki değişimler.
             Eylem Planı Yapın                                    7- Yeni bilgi ya da yeni bir teknoloji.
             • Arzu edilen sonuçları tanımlayın.                 • Sorunların fırsatların üzerini örtmesine izin vermeyin.




           56
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63