Page 52 - borsaaktuel-46-k
P. 52

İSTİB HABER




                                            İSTİB Meclis Üyesi Emin Demirci:


           “KISITLI ÜRETİMLE DÜNYA PAZARINDA SÖZ SAHİBİ OLAMAYIZ”








                         İstanbul Ticaret Borsası Meclis Üyesi ve Baharat ve Bal Ticareti Meslek Komitesi Üyesi Emin
                       Demirci, Ekotürk TV’de Ahu Orakçıoğlu moderatörlüğünde hazırlanan Gıda Borsası programında
                        baharat sektörü üzerine değerlendirmelerde bulundu. Türkiye’nin baharat üretimi ve ticareti

                        hakkında bilgi veren  Demirci, Türkiye’nin zengin bitki örtüsüne rağmen baharatta yeterli bir
                                                  üretime sahip olmağını söyledi.









































           Gıda Borsası programına katılan İSTİB Mec-  türleri,  yeni  karışımlar  baharat  tüketimini   Yüzde birler seviyesinde… Hindistan yüzde
           lis Üyesi ve Baharat ve Bal Ticareti Meslek   öne çıkardı” tespitinde bulundu.  17, Vietnam yüzde 13, Çin yüzde 10 ile ilk
           Komitesi  Üyesi  Emin  Demirci,  Türkiye’nin                           üçü paylaşan ülkeler…” diye konuştu.
           mükemmel bir coğrafyada olduğunun altı-  “BAHARATTA 15 MİlYAR DOlARlıK TİCARET   Demirci,  sektörün  en  büyük  sorununun
           nı çizerek, “Maalesef baharat grubunu de-  HACMİ VAR”                  bir  araya  gelememek  olduğunu,  İstanbul
           ğerlendirmeye aldığımızda bu kadar şanslı   Baharatın şifa kaynağı olduğunu ve hasta-  Ticaret  Borsası’nın  sektördeki  paydaşla-
           değiliz; çünkü kısıtlı miktarlarda üretimler   lıkların iyileşmesinde ve önlenmesinde et-  rı  bir  araya  getirerek,  sorunların  tartışılıp
           yaparak  dünyada  pazarında  çok  fazla  söz   kisi bulunduğunu hatırlatan Demirci, “Bun-  çözülmesine katkıda bulunmaya çalıştığını
           sahibi  olamıyoruz.  Baharat  doğanın  muh-  lar baharat çeşitlerinin tüketimini arttıran   söyledi.  Demirci,  “Başkanımız  Ali  Kopuz
           teşem tatları ve olmazsa olmazlarıdır. Se-  unsurlardır. Dünyada on beş milyar dolarlık   kanalıyla  ilgili  kurumlara  ileterek  çözüm-
           yahatlerin  artmasıyla  dünya  mutfağının   bir  ticaret  hacmi  olan  baharat  grubunda   ler üretmeye çalışıyoruz. Bu kapsamda bir
           ortaya çıkmasıyla birlikte yeni yemek kül-  maalesef Türkiye’nin rolü çok yüksek değil.   dernek kurduk ama paydaşlarımız maalesef



           50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57