Page 47 - borsaaktuel-46-k
P. 47
İSTİB HABER
var. Devletimiz tabii ki bize destek oluyor bayiliği için milyon lira harcayarak bir depo diye konuştu.
ancak yeterli değil. Bizim bu teknolojiyi ya- kiralayıp soğuk hava deposu kurmak zorun- Gıdada ciddi önlemler alınması gerektiği-
kalamamız lazım. Gıda kaybını ve israfını en dasınız ve dağıtmak üzere araç filosu oluş-
aza indirecek sanayi ürünlerini biz üretebil- turmalısınız. Yatırım ve sonrasındaki bakım ni, bunun için kamuoyunun aydınlatması-
meliyiz. Tıpkı SİHA ve İHA’larda yaptığımız maliyetleri olarak ciddi anlamda maliyetli nın elzem olduğunu kaydeden Kılıç, “Sivil
gibi” açıklamasında bulundu. bir iş. Dağıtımda ürünlerin hepsini bitire- toplum kuruluşlarını ve kamuyu harekete
geçirmek lazım. Sadece bizimle olmaz bu
memek de ayrı bir sorun bu sektörde. Bu
“SEKSEN MİlYON BİRlİKTE soğuk zincirin bozulması demek. Bozulan iş, 80 milyon el ele vermezsek başarılı ola-
HAREKET ETMElİYİZ” veya son kullanma tarihi geçen ürün market mayız. Kamu spotları ve yayınlarla halkı bi-
Benzer bir durumun et ve süt ürünleri için depolarından üreticiye geri gelene kadar 4 linçlendirmemiz gerekiyor. 80 milyonu ha-
gerekli olan soğuk zincir için geçerli oldu- ay geçiyor. Bu süre sonrasında ürünün geri rekete geçirmenin yolu onlara ulaşmaktan
ğuna dikkat çeken Kılıç, “Süt ürünü firması dönüştürülmesi mümkün değil, hepsi çöp” geçiyor” tespitini yaptı.
İSTİB Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Beşir Kılıç:
“DEĞİŞEN TÜKETİM ALIŞKANLIKLARINI
ÜRETİME UYARLAMALIYIZ”
İstanbul Ticaret Borsası Yönetim Kurulu
Üyesi Mehmet Beşir Kılıç, Ekotürk TV’de
Ahu Orakçıoğlu moderatörlüğünde ha-
zırlanan Gıda Borsası programında yeni
jenerasyonun gıda tüketimi alışkanlıkları
hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye’de tüketim alışkanlıklarının genç
nüfusu ve köyden kente göç gibi etken-
lerle ciddi anlamda değişikliğe uğradığını
belirten Kılıç, “80 milyonluk çoğunluğu
genç olan bir nüfusumuz var. Yaklaşık
25.5 milyon öğrencimiz var ve bunların
7.5 milyonu üniversite öğrencisi. Her yıl
52 milyon turist ülkemize geliyor. Birçok Trakya’da karpuz yiyorsunuz. Bu, bizim altın çilek, kivi, kinoa, karabuğday gibi
sektöre büyük etkileri olduğu gibi bu et- için çok büyük bir şans. Geçmişte kiraz ürünler; bu değişimle birlikte Türkiye’de
kiler gıda sektörüne de olumlu yansıyor.
çıktığı zaman yirmi günde bitiyordu. üretilmeye başladı. Çok katma değerli
Türkiye’de köyden kente de çok büyük Şu anda yaklaşık 4 ay taze kiraz yeme ürünler. Tarım alanında bunları geliştir-
göç var. Bu durumun da tüketim alışkan-
imkânına sahibiz. Sıcak bölgede çıkan memiz lazım” uyarısında bulundu.
lıkları üzerinde ciddi etkileri oluyor” şek- kiraz, 1-2 ay sonra Akdeniz bölgesinde
linde konuştu. çıkıyor” bilgisini verdi. “Bu değişimin üretim alanında da birçok
etkileri oldu” diyen Kılıç, “Yeni teknolo-
Tüketim anlayışındaki değişikliği üretime jiler kullanmaya başladık. Makina alanın-
TÜRKİYE’NİN ŞANSı: ZENGİN FlORASı
de yansıtmak gerektiğine vurgu yapan da iyi yerlere geldik. Fakat yeterli değil.
Çok zengin toprak florası sebebiyle Kılıç, “Bu değişime de hazırlıklı olmamız E-ticaret çok gelişti. Hala gidecek çok
Türkiye’nin büyük şansa sahip olduğu- ve planlamalarımızı yapmamız gerekir. alan var. İhtisas perakendesi alanında
na işaret eden Kılıç, “Adana’da karpuz Daha önce Türkiye’de üretilmemiş fakat ciddi değişimler var. Önemli olan, deği-
çıkmaya başladı. Ege’de de birkaç ay bu sirkülasyonun da ihtiyaç haline getir- şimi önceden görüp yönelik programlar
sonra çıkıyor, Ağustos, Eylül ayında da diği bazı tarım ürünlerinden kuşkonmaz, üretmemiz lazım” şeklinde konuştu.
Temmuz-Ağustos 2020 45