Page 23 - Sayı-51 Mayıs Haziran 2021
P. 23

İSTİB HABER    MAYIS-HAZİRAN 2021 2121




            gun olduğunu düşündüğümüz Kuruluş Desteği’ne   Ajans iki yıllık sürede neler yaptı?
            başvurmaya karar verdik. Sonrasında Aralık 2019’da   Beste Bal: Goethe Enstitüsü ve Frankfurt Kitap Fuarı
            İstanbul Ticaret Borsası tarafından düzenlenen KOS-  işbirliğiyle TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı’nda fiziksel
            GEB Geleneksel Girişimcilik Eğitimi’ne katılarak   olarak yapmayı planladığımız iki etkinlik vardı. Fua-
            hocamız ve diğer katılımcılarla beraber bütçemizi,   rın iptal edilmesi ve hayatın aslında bir nevi çevrimiçi
            kısa ve orta vade iş planımızı hazırlayarak desteğe   mecralarda akıyor olması bizi de etkinliklerimizin for-
            başvurduk. Şirket açılış süreci için gereken önemli   matını değiştirme konusunda teşvik etti. Ve sonunda
            bütçeyi KOSGEB sayesinde elde etmiş olduk.
                                                       Goethe Enstitüsü ile Çocuk Edebiyatı Festivali dü-
                                                       zenledik, Frankfurt Kitap Fuarı da bu festivalde bir
            “İllüstratör ajansı” tam olarak nedir, nasıl çalışır?
                                                       etkinlikte bizimle ortak oldu. Ajansımızın ilk yılında
            Beste  Bal: Ajansın sanatçı temsili ayağında telif   bizim için çok heyecan ve gurur verici bir işti. Ayrı-
            hakları ve reklam ajanslarından farklı olarak biz   ca uluslararası yayıncılık sektörüne yön veren önemli
            sanatçının bir eserinin telif haklarını temsil etmi-  yayınlardan olan Publishing Perspectives’de haberle-
            yoruz, sanatçının çizim haklarını temsil ediyoruz.   rinde Ajansımıza yer veriyor. Bu anlamda uluslararası
            Aslında  menajerliğini  yapıyoruz.  Doğru  projey-  bir bilinirliğimiz de oluşmaya başladı.
            le doğru tarzı buluşturduğumuz ve aynı zamanda
            sanatçının menfaatini koruduğumuz bir iş modeli   İllüstrasyon ve tasarım hizmetlerini yayıncılık sek-
            diyebiliriz.  Yurt dışında illüstrasyon ajansları ol-  törü dışında başka sektörlere de veriyor musunuz?
            dukça yaygın bir model. Türkiye’de de seneler önce   Gamze Erentürk:  Şirketler özellikle çalışanları ve
            denenmiş, ama devamı gelmemiş. Biz bu alanda bir   müşterilerine ulaşmanın eşsiz ve özel bir yolu olarak
            boşluk gördüğümüz için iş modelimizi geliştirdik.   görmeye başladılar illüstrasyonu. Örnek olarak bir
            Aslında çizerin ya da yazarın bir nevi marka değeri-  mobilya firması yapacağı sosyal sorumluluk projesini
            ni temsil ederek, profesyonel olarak müşterinin kar-  temsil etmesi ve anlatması için bir illüstrasyon istedi
            şısına çıkmış oluyoruz. Temel işimiz, çizerlerimiz   bizden. Periyodik dergilerle de çalışıyoruz, her sayıda
            ile müşterilerimiz arasında hem bir köprü olmak ve   belirli dosyaları çizerlerimiz resimliyorlar. Yoga matın-
            süreci kolaylaştırmak.
                                                       dan, çocuk torganına, kırtasiye ürünlerinden ambalaja
                                                       ve dekorasyona kadar çok geniş bir alanda illüstrasyon-
            Ajans’ın faaliyetlerine başladığı dönem oldukça   dan faydalanmak isteyen şirketler oluyor. Bu anlamda
            sıradışı bir sürece denk geldi. Pandemi süreci si-  geniş bir hizmet alanımız olduğunu söyleyebilirim.   “Aralık 2019’da
            zin planlarınızı ve şirketi ne kadar etkiledi? Na-                                   İstanbul
            sıl atlattınız bu süreci?                                                            Ticaret Borsası

            Beste Bal: Ajansı 2020 yılının başında kurduk ve                                     tarafından
            hemen ardından pandemi patladı. Uzunca bir süre                                      düzenlenen
            genel bir belirsizlik hakimdi. Haziran sonu Temmuz                                   KOSGEB
            başı gibi artık birçok ülkede uygulanan karantinala-                                 Geleneksel
            rın da kalkmaya başlamasıyla birlikte sektörde en
            azından yılın ikinci yarısına dair planlamalar baş-                                  Girişimcilik
            ladı. Elbette hiçbir şey yüz yüze buluşmanın, kuru-                                  Eğitimi’ne
            lan o birincil ilişkinin yerini tutamaz ama çevrimiçi                                katılarak
            buluşmalar, toplantılar ve hatta fuarlar tüm hızıyla                                 hocamız ve diğer
            hayatımıza girdi. Ekonomik anlamda oldukça zorlu                                     katılımcılarla
            zamanlardan geçerken bu sıkıntılı zamanları fark-                                    beraber
            lı eylem planlarıyla atlatmaya çalışıyoruz. Elbette                                  bütçemizi, kısa
            Ajans’ın kimliğini ve temel faaliyet alanlarını ön
            planda tuttuk ama bir projeye yaklaşırken “Neden                                     ve orta vade
            olmasın?” diye sormayı ve gerekçelerimizin geçer-                                    iş planımızı
            liliğini tartmayı tercih ediyoruz. Böylece ajansımız                                 hazırlayarak
            daha hibrit bir yapıya kavuştu; illüstratör, kitap pro-                              desteğe
            jeleri ve telif hakları temsili birlikte ilerliyor.                                  başvurduk.”
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28