Page 34 - Sayı-59 Eylül-Ekim 2022
P. 34
32
32 T
YOKSA MÜŞTERİ SADAKATİ YOK MU?
İSMAİL ŞEN
Müşteri sadakati, bir ürün ya da hizmet ile müşteri katini sağlamak için; müşteriyi tanımak, ihtiyaçları-
arasındaki güven duygusunu gösteren davranış biçi- nı bilmek, kalite, müşteri ile iletişim gibi yöntemler
mi olarak tanımlanabilir. Müşteri ürün ya da hizmet- olsa da özel indirimler, ödüller ve puanlar en önemli
ten memnunsa marka tercihini tekrarlar. Yeni müşte- yöntemdir. Bu yöntem müşteri sadakati için elbette
ri bulmanın masrafı mevcut müşteriyi korumaktan tek başına yeterli değildir ama geçenlerde yayınlanan
çok olduğu için de müşteri sadakati sürdürülebilir bir araştırmanın sonuçlarına göre, müşterinizi kay-
başarının vazgeçilmez unsurlarından biri olarak gö- betmenin en kolay yolu da rakiplerinizin uyguladığı
rülür. indirimlerdir…
Aslında bilimsel bir yaklaşımla olmasa da gelenek-
sel iş anlayışında da müşteri sadakati vardır. İndirim MEĞER SADAKAT YOKMUŞ
isteyen müşterinin dükkân sahibine “Ayağımız alış- Influence Mobile tarafından 53 bin 868 kişiyle ya-
sın” demesinin temelinde bir vaat vardır ve bu vaat pılan bir anketin sonuçlarına göre, nakit veya puan
“Daha çok alışveriş edeceğiz, küçük bir kazançtan içeren bir teklife rağmen markasına sadık olacaklarını
vazgeçersen uzun süreli ve istikrarlı bir kazancı ga- belirtenlerin oranı sadece yüzde 3. Yani ankete cevap
rantileyebilirsin” mesajını içerir. Dükkân sahibi de verenlerin yüzde 97’sinin sadakatleri tamamen mad-
yeni müşteri hakkındaki ilk izlenimine göre gereğini di temele dayanıyor.
yapar. Sonuçta uzun süreli bir ilişkinin ilk adımı atıl- Araştırmanın diğer verilerine geçmeden, Influence
mış olabilir ya da tüm bu konuşulanlar bir pazarlık Mobile’ın ödül-puan hizmetler veren bir firma oldu-
argümanı olarak kalır…
ğunu ve bu verileri, kendi ifadesiyle ana hedef kitlesi
Geçtiğimiz yüzyılda gelişen ve işletmelerin anahtar olan “milyonlarca bilinçli müşteri, ebeveyn, Y kuşağı
performans göstergelerinden biri olan müşteri sada- ve profesyonellerden” topladığını belirtmek lazım.