Page 34 - Sayı-59 Eylül-Ekim 2022
P. 34

32
           32                       T



                                YOKSA MÜŞTERİ SADAKATİ YOK MU?





















           İSMAİL ŞEN

























                                Müşteri sadakati, bir ürün ya da hizmet ile müşteri  katini sağlamak için; müşteriyi tanımak, ihtiyaçları-
                                arasındaki güven duygusunu gösteren davranış biçi-  nı bilmek, kalite, müşteri ile iletişim gibi yöntemler
                                mi olarak tanımlanabilir. Müşteri ürün ya da hizmet-  olsa da özel indirimler, ödüller ve puanlar en önemli
                                ten memnunsa marka tercihini tekrarlar. Yeni müşte-  yöntemdir. Bu yöntem müşteri sadakati için elbette
                                ri bulmanın masrafı mevcut müşteriyi korumaktan  tek başına yeterli değildir ama geçenlerde yayınlanan
                                çok olduğu için de müşteri sadakati sürdürülebilir  bir araştırmanın sonuçlarına göre, müşterinizi kay-
                                başarının vazgeçilmez unsurlarından biri olarak gö-  betmenin en kolay yolu da rakiplerinizin uyguladığı
                                rülür.                                    indirimlerdir…
                                Aslında bilimsel bir yaklaşımla olmasa da gelenek-
                                sel iş anlayışında da müşteri sadakati vardır. İndirim   MEĞER SADAKAT YOKMUŞ
                                isteyen müşterinin dükkân sahibine “Ayağımız alış-  Influence Mobile tarafından 53 bin 868 kişiyle ya-
                                sın” demesinin temelinde bir vaat vardır ve bu vaat  pılan bir anketin sonuçlarına göre, nakit veya puan
                                “Daha çok alışveriş edeceğiz, küçük bir kazançtan  içeren bir teklife rağmen markasına sadık olacaklarını
                                vazgeçersen uzun süreli ve istikrarlı bir kazancı ga-  belirtenlerin oranı sadece yüzde 3. Yani ankete cevap
                                rantileyebilirsin”  mesajını  içerir.  Dükkân  sahibi  de  verenlerin yüzde 97’sinin sadakatleri tamamen mad-
                                yeni müşteri hakkındaki ilk izlenimine göre gereğini  di temele dayanıyor.
                                yapar. Sonuçta uzun süreli bir ilişkinin ilk adımı atıl-  Araştırmanın diğer verilerine geçmeden, Influence
                                mış olabilir ya da tüm bu konuşulanlar bir pazarlık   Mobile’ın ödül-puan hizmetler veren bir firma oldu-
                                argümanı olarak kalır…
                                                                          ğunu ve bu verileri, kendi ifadesiyle ana hedef kitlesi
                                Geçtiğimiz yüzyılda gelişen ve işletmelerin anahtar  olan “milyonlarca bilinçli müşteri, ebeveyn, Y kuşağı
                                performans göstergelerinden biri olan müşteri sada-  ve profesyonellerden” topladığını belirtmek lazım.
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39