Page 32 - Sayı-57 Mayıs - Haziran 2022
P. 32
30
30
İYİ REKLAM KESİN BAŞARI GETİRİR Mİ?
Bundan 15 yıl önce bir firmanın patronuyla, nasıl başarı hikâyesine döner. Satışlar hızla artar ve ima-
büyüdüklerine dair bir röportaj yapmıştım. lathanelerini büyütmek için sürekli yatırım yapma-
ya başlarlar.
Mütevazı bir başlangıçları olmasına rağmen kısa sü-
rede büyümüş, ulusal bir marka olmuşlardı. Reklam Yani aslında kötü bir reklamla iyi sonuç alırlar…
yatırımı yapmalarının bunda büyük bir payı oldu- Bunda birçok faktörün bir araya gelmesinin etkisi
ğunu vurguladıktan sonra şunları söylemişti: olduğu şüphesiz. Yani kötü bir reklamla iyi sonuç al-
mak imkânsız olmasa bile çok düşük bir ihtimaldir.
İSMAİL ŞEN “Biz bir bayimizin ısrarıyla reklam yapmaya başla-
dık. Reklamın öneminin farkına ‘mecburen’ vardık • Bu firmanın başarısında, o sırada Türkiye’de bir
yani… Her ay bizi ziyaret eder, reklam yapmamız özel kanal dışında TRT tekelinin sürmesi ve bu
gerektiğini ısrarla söylerdi. Yine böyle bir ziyaretin- iki kanala da reklamın verilmiş olması en önem-
de, onu kırmamak için küçük bir bütçe ayırmaya li faktördü. Yani reklam tüm televizyon kanalla-
karar verdik ve böyle başladık.” rında yayınlanmıştı.
İşin ilginç tarafı, reklam konusundaki deneyimsiz- • İkinci neden, reklam verenin farkında olmadan,
likleri dolayısıyla iyi bir ajans bulamamışlar ve ha- tüm reklam yatırımını bir aylık yayına verme-
zırlattıkları reklam pek de içlerine sinmemiş. Buna siydi. Reklam, bir ay içinde, her iki kanalda da,
rağmen, bayilerine verdikleri sözü tutmak için be- hemen hemen her programın arasında birkaç
ğenmedikleri reklamı yayınlatırlar. Sonuç tam bir kez yayınlanmıştı. Yani herkes görmüştü…