Page 32 - Sayı-57 Mayıs - Haziran 2022
P. 32

30
                30



                                     İYİ REKLAM KESİN BAŞARI GETİRİR Mİ?






                                     Bundan 15 yıl önce bir firmanın patronuyla, nasıl   başarı hikâyesine döner. Satışlar hızla artar ve ima-
                                     büyüdüklerine dair bir röportaj yapmıştım.   lathanelerini büyütmek için sürekli yatırım yapma-
                                                                                ya başlarlar.
                                     Mütevazı bir başlangıçları olmasına rağmen kısa sü-
                                     rede büyümüş, ulusal bir marka olmuşlardı. Reklam   Yani aslında kötü bir reklamla iyi sonuç alırlar…
                                     yatırımı yapmalarının bunda büyük bir payı oldu-  Bunda birçok faktörün bir araya gelmesinin etkisi
                                     ğunu vurguladıktan sonra şunları söylemişti:  olduğu şüphesiz. Yani kötü bir reklamla iyi sonuç al-
                                                                                mak imkânsız olmasa bile çok düşük bir ihtimaldir.
                İSMAİL ŞEN           “Biz bir bayimizin ısrarıyla reklam yapmaya başla-
                                     dık. Reklamın öneminin farkına ‘mecburen’ vardık   •  Bu firmanın başarısında, o sırada Türkiye’de bir
                                     yani… Her ay bizi ziyaret eder, reklam yapmamız   özel kanal dışında TRT tekelinin sürmesi ve bu
                                     gerektiğini ısrarla söylerdi. Yine böyle bir ziyaretin-  iki kanala da reklamın verilmiş olması en önem-
                                     de, onu kırmamak için küçük bir bütçe ayırmaya   li faktördü. Yani reklam tüm televizyon kanalla-
                                     karar verdik ve böyle başladık.”              rında yayınlanmıştı.
                                     İşin ilginç tarafı, reklam konusundaki deneyimsiz-  •  İkinci neden, reklam verenin farkında olmadan,
                                     likleri dolayısıyla iyi bir ajans bulamamışlar ve ha-  tüm reklam yatırımını bir aylık yayına verme-
                                     zırlattıkları reklam pek de içlerine sinmemiş. Buna   siydi. Reklam, bir ay içinde, her iki kanalda da,
                                     rağmen, bayilerine verdikleri sözü tutmak için be-  hemen hemen her programın arasında birkaç
                                     ğenmedikleri reklamı yayınlatırlar. Sonuç tam bir   kez yayınlanmıştı. Yani herkes görmüştü…
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37