Page 38 - Sayı-65 Eylül - Ekim 2023
P. 38

38
           38                       TARAŞTIRMA       SEBAHATTİN ÖZKURT



                                FIRINCILIK SEKTÖRÜNDE






                                DEĞİŞİM YOLCULUĞU







                                İnsanlığın ve gıda sektörünün en kadim alanların-  olmasından dolayı şimdilerde onlarca ürün mevcut.
                                dan biri olan fırıncılık, günümüzde genel olarak ek-
                                mek, unlu mamuller ve diğer hamur işi ürünlerin  ÇEŞİTLİLİĞİ ARTIRMA
                                üretimi ve satışını kapsıyor. Fırıncılık sektörü de her
                                şey gibi süreç içerisinde değişimden nasibini alıyor.   Değişen beslenme alışkanlıkları ve bu doğrultuda
                                Bu değişimi temel olarak teknolojideki ilerleme, sa-  oluşan tüketicilerin daha sağlıklı ürünlere olan ilgisi,
                                tış ve pazarlama anlayışındaki değişim, tüketici alış-  günden güne fırıncılık sektörünü çeşitlendirmeye ve
                                kanlıkları, pazar rekabeti ve tarım politikaları gibi   yeni ürünler geliştirmeye teşvik ediyor.
                                etkenlerin şekillendirdiğini söylemek mümkün.  Glutensiz ekmekler, organik unlu mamuller, kepekli

                                Örneğin, fırıncılık ve unlu mamuller sektöründe   ürünler gibi sağlıklı seçeneklerin artması, aynı za-
                                geçmiş dönemlerde raflarda birkaç temel ürün yer  manda sektörün tatlı ve pasta üretimi ile müşterileri-
                                alırken, üreticilerin  müşterilerinin farklı isteklerini  ne alternatif ürün sunması, bu değişimin bir parçası
                                karşılama ve alternatif ürün sunma ihtiyacının hâsıl  olarak görülüyor.
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43