Page 38 - Sayı-65 Eylül - Ekim 2023
P. 38
38
38 TARAŞTIRMA SEBAHATTİN ÖZKURT
FIRINCILIK SEKTÖRÜNDE
DEĞİŞİM YOLCULUĞU
İnsanlığın ve gıda sektörünün en kadim alanların- olmasından dolayı şimdilerde onlarca ürün mevcut.
dan biri olan fırıncılık, günümüzde genel olarak ek-
mek, unlu mamuller ve diğer hamur işi ürünlerin ÇEŞİTLİLİĞİ ARTIRMA
üretimi ve satışını kapsıyor. Fırıncılık sektörü de her
şey gibi süreç içerisinde değişimden nasibini alıyor. Değişen beslenme alışkanlıkları ve bu doğrultuda
Bu değişimi temel olarak teknolojideki ilerleme, sa- oluşan tüketicilerin daha sağlıklı ürünlere olan ilgisi,
tış ve pazarlama anlayışındaki değişim, tüketici alış- günden güne fırıncılık sektörünü çeşitlendirmeye ve
kanlıkları, pazar rekabeti ve tarım politikaları gibi yeni ürünler geliştirmeye teşvik ediyor.
etkenlerin şekillendirdiğini söylemek mümkün. Glutensiz ekmekler, organik unlu mamuller, kepekli
Örneğin, fırıncılık ve unlu mamuller sektöründe ürünler gibi sağlıklı seçeneklerin artması, aynı za-
geçmiş dönemlerde raflarda birkaç temel ürün yer manda sektörün tatlı ve pasta üretimi ile müşterileri-
alırken, üreticilerin müşterilerinin farklı isteklerini ne alternatif ürün sunması, bu değişimin bir parçası
karşılama ve alternatif ürün sunma ihtiyacının hâsıl olarak görülüyor.