Page 39 - Sayı-65 Eylül - Ekim 2023
P. 39
EYLÜL-EKİM 39
39
EYLÜL-EKİM
“Özellikle kâr
marjı yüksek
katma değerli
ürünlerin
e-ticaret de
kullanılarak
tüketiciye
sunulması,
üreticinin
kârlılık oranını
yükseltiyor.
Fakat diğer
temel ürünlerde
YAVUZ HACIÖMEROĞLU ABDULLAH ÇERMAN aynı kar
oranlarını
yakalamak
TEKNOLOJİK ALTYAPI kabet avantajı elde edebilen ve müşteri portföyünü
artıran işletmeler, faaliyetlerini başarılı bir şekilde mümkün
Sektörde kullanılan teknolojiler ölçek ekonomisi ile sürdürmeye devam ediyor. gözükmüyor”
birleştiğinde, üretim süreçlerini ve verimliliği büyük
ölçüde etkiliyor. Teknolojik gelişmelerin ışığında Biz de sürekli değişim ve gelişim içerisinde olan
modernize edilen fırınlar, üretim süreçlerini hızlan- fırıncılık sektörünün gelişmesi için yapılması gere-
dıran, iş gücü ve emek faktörünü azaltan bir etki kenleri İstanbul Ticaret Borsasındaki temsilcilerine
yapabiliyor. sorduk.
İstanbul Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi ve
DİJİTALLEŞME VE E-TİCARET Hububat Mamulleri ve Yem Ticareti Meslek Ko-
mitesi Üyesi Yavuz Hacıömeroğlu, sektördeki ürün
Dijitalleşme ve e-ticaretin yaygınlaşması, fırıncılık
sektöründe ekmek ve unlu mamullerini çevrimiçi si- çeşitliliğinin artması ve katma değerli ürünlerin üre-
tilmesinin sektöre olumlu katkı sağladığına dikkat
pariş verme ve teslim alma olanaklarını beraberinde çekerek, “Katma değerli ürünlerin kâr marjının diğer
getiriyor. Bu kapsamdaki satış ve pazarlama kanal- ürünlerin çok üzerinde oluşu, üreticileri bu ve benzeri
ları, satın alma alışkanlıklarının değişmesine neden ürünlerin üretimine teşvik ediyor” şeklinde konuştu.
olurken, çevrimiçi platformlar sayesinde rekabetin
artması anlamına geliyor. Satış ve pazarlama stratejilerinin zaman içinde de-
ğişim gösterdiğini, sektörün online satış eğiliminin
HAMMADDE TEDARİKİ VE TARIM POLİTİKALARI belirli ürünlerde yoğunlaştığını belirten Yavuz Ha-
cıömeroğlu, “Özellikle kâr marjı yüksek katma değerli
Fırıncılık sektörü, dönem dönem un, buğday ve ürünlerin e-ticarette kullanılarak tüketiciye sunulması,
diğer ham maddelerin temininde, küresel ve yerel üreticinin kârlılık oranını yükseltiyor. Fakat diğer te-
boyutta gıda arz güvenliğini etkileyen gelişmelerin, mel ürünlerde aynı kar oranlarını yakalamak müm-
rekoltelerin ve tarım politikalarının etkilerine maruz kün gözükmüyor” dedi.
kalıyor. Bu nedenle, un fiyatları ve kalitesi gibi fak-
törler, fırıncılık işletmelerinin faaliyetlerini etkiliyor. İSTİB Yönetim Kurulu Üyesi Yavuz Hacıömeroğlu,
teknolojik gelişmelerin sektöre hem üretim kapa-
Özetlemek gerekirse, fırıncılık sektörü tüketicilerin sitesi hem de iş gücü maliyetleri tarafında olumlu
ihtiyaç ve tercihlerine, teknolojideki gelişmelere ve etkilediği ifade ederek, “Makineleşmenin her geçen
toplumun değişen isteklerine bağlı olarak sürekli gün sektörümüze entegre olması, üretim kapasitemizi
olarak değişim gösteriyor. Tüm sektörlerde oldu- artırmamıza, sektörün kanayan yarası olan kalifiye
ğu gibi fırıncılık sektöründe de bu değişime uyum elaman istihdamındaki sorunların bir nebze de olsun
sağlayarak sektörün alışkanlıklarının dışına çıkıp re- hafiflemesine katkı sağlıyor” dedi.