Page 39 - Sayı-65 Eylül - Ekim 2023
P. 39

EYLÜL-EKİM 39
                                                                                                                 39
                                                                                                      EYLÜL-EKİM


                                                                                                 “Özellikle kâr
                                                                                                 marjı yüksek
                                                                                                 katma değerli

                                                                                                 ürünlerin
                                                                                                 e-ticaret de
                                                                                                 kullanılarak
                                                                                                 tüketiciye
                                                                                                 sunulması,
                                                                                                 üreticinin
                                                                                                 kârlılık oranını
                                                                                                 yükseltiyor.

                                                                                                 Fakat diğer
                                                                                                 temel ürünlerde
               YAVUZ HACIÖMEROĞLU                        ABDULLAH ÇERMAN                         aynı kar
                                                                                                 oranlarını
                                                                                                 yakalamak
            TEKNOLOJİK ALTYAPI                         kabet avantajı elde edebilen ve müşteri portföyünü
                                                       artıran işletmeler, faaliyetlerini başarılı bir şekilde  mümkün
            Sektörde kullanılan teknolojiler ölçek ekonomisi ile   sürdürmeye devam ediyor.      gözükmüyor”
            birleştiğinde, üretim süreçlerini ve verimliliği büyük
            ölçüde etkiliyor.  Teknolojik gelişmelerin  ışığında   Biz de sürekli değişim ve gelişim içerisinde olan
            modernize edilen fırınlar, üretim süreçlerini hızlan-  fırıncılık sektörünün gelişmesi için yapılması gere-
            dıran,  iş gücü  ve emek  faktörünü azaltan  bir  etki   kenleri İstanbul Ticaret Borsasındaki temsilcilerine
            yapabiliyor.                               sorduk.
                                                       İstanbul Ticaret Borsası Yönetim  Kurulu  Üyesi ve
            DİJİTALLEŞME VE E-TİCARET                  Hububat Mamulleri ve  Yem  Ticareti Meslek Ko-
                                                       mitesi Üyesi Yavuz Hacıömeroğlu, sektördeki ürün
            Dijitalleşme ve e-ticaretin yaygınlaşması, fırıncılık
            sektöründe ekmek ve unlu mamullerini çevrimiçi si-  çeşitliliğinin artması ve katma değerli ürünlerin üre-
                                                       tilmesinin sektöre olumlu katkı sağladığına dikkat
            pariş verme ve teslim alma olanaklarını beraberinde   çekerek, “Katma değerli ürünlerin kâr marjının diğer
            getiriyor. Bu kapsamdaki satış ve pazarlama kanal-  ürünlerin çok üzerinde oluşu, üreticileri bu ve benzeri
            ları, satın alma alışkanlıklarının değişmesine neden   ürünlerin üretimine teşvik ediyor” şeklinde konuştu.
            olurken, çevrimiçi  platformlar sayesinde rekabetin
            artması anlamına geliyor.                  Satış ve pazarlama stratejilerinin zaman içinde de-
                                                       ğişim gösterdiğini, sektörün online satış eğiliminin
            HAMMADDE TEDARİKİ VE TARIM POLİTİKALARI    belirli ürünlerde yoğunlaştığını belirten Yavuz Ha-
                                                       cıömeroğlu, “Özellikle kâr marjı yüksek katma değerli
            Fırıncılık sektörü, dönem dönem un, buğday ve   ürünlerin e-ticarette kullanılarak tüketiciye sunulması,
            diğer ham maddelerin temininde, küresel ve yerel   üreticinin kârlılık oranını yükseltiyor. Fakat diğer te-
            boyutta gıda arz güvenliğini etkileyen gelişmelerin,   mel ürünlerde aynı kar oranlarını yakalamak müm-
            rekoltelerin ve tarım politikalarının etkilerine maruz   kün gözükmüyor” dedi.
            kalıyor. Bu nedenle, un fiyatları ve kalitesi gibi fak-
            törler, fırıncılık işletmelerinin faaliyetlerini etkiliyor.  İSTİB Yönetim Kurulu Üyesi Yavuz Hacıömeroğlu,
                                                       teknolojik gelişmelerin sektöre hem üretim kapa-
            Özetlemek gerekirse, fırıncılık sektörü tüketicilerin  sitesi hem de iş gücü maliyetleri tarafında olumlu
            ihtiyaç ve tercihlerine, teknolojideki gelişmelere ve  etkilediği ifade ederek,  “Makineleşmenin her geçen
            toplumun değişen isteklerine bağlı olarak sürekli  gün sektörümüze entegre olması, üretim kapasitemizi
            olarak değişim gösteriyor.  Tüm sektörlerde oldu-  artırmamıza, sektörün kanayan yarası olan kalifiye
            ğu gibi fırıncılık sektöründe de bu değişime uyum  elaman istihdamındaki sorunların bir nebze de olsun
            sağlayarak sektörün alışkanlıklarının dışına çıkıp re-  hafiflemesine katkı sağlıyor” dedi.
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44