Page 37 - borsaaktuel-61-k
P. 37

OCAK-ŞUBAT 3535
                                                                                                      OCAK-ŞUBAT



                                                                                                 “İş insanları,
                                                                                                 şirketlerinin faa-
                                                                                                 liyetine göre, ge-
                                                                                                 nellikle; üretim,

                                                                                                 satış-pazarlama
                                                                                                 ve büyümeye
                                                                                                 odaklanmakta-
                                                                                                 dır. Hatta çoğu
                                                                                                 dönemlerde,
                                                                                                 işletmenin ayak-
                                                                                                 ta kalmasını
                                                                                                 sağlamak temel

                                                                                                 gâye olmakta-
                                                                                                 dır. Bu ortamda,
                                                                                                 mevzuata uyum
                                                                                                 yönünden olan
                                                                                                 eksikliklerin
                                                                                                 tespit edilme-
                                                                                                 si, giderilmesi,
                                                                                                 kurumsallaşma
                                                                                                 adımlarının
                                                                                                 atılması kolay
                                                                                                 olmamaktadır.”









            ması mümkün olacaktır. Millî ve milletlerarası belir-  ve çalışanların dikkatini çekmek ve uyumu onların
            li kriterlere uyum sayesinde ticarette elverişli şartlara  gündemine dahil edebilmek için “Compliance Che-
            sahip olunabilecektir. Uyum ve etik (compliance  ck-List” paketleri oluşturulmaktadır. Hazırlanan so-
            and ethics) kriterlerine uygun şirketlerin yatırımcı  ruların şirketin ilgili birimleri tarafından cevaplan-
            bulması kredi temini kolaylaşacaktır.      dırılması neticesinde, eksik yönler tespit edilebilecek
                                                       ve çözüm adımları önerilebilecektir. Böylece şirketin
            İş insanları, şirketlerinin faaliyetine göre, genellikle;
                                                       ticarî faaliyetleri devam ederken uyum süreci de bir
            üretim, satış-pazarlama ve büyümeye odaklanmak-
                                                       taraftan tamamlanmış olacaktır. Bu adımların “ku-
            tadır.  Hatta  çoğu  dönemlerde,  işletmenin  ayakta
                                                       rumsallaşma” adımları olarak ele alınması da müm-
            kalmasını sağlamak temel gâye olmaktadır. Bu or-  kündür. Şirketin, kurumsallaşmasını sağlayacak
            tamda, mevzuata uyum yönünden olan eksikliklerin   adımlar da yine şirkete yöneltilen sorulara verilecek
            tespit edilmesi, giderilmesi, kurumsallaşma adımla-  cevaplara göre belirlenebilecektir.
            rının atılması kolay olmamaktadır.
                                                       Bir sonraki yazımızda “Uyum Usul ve Esasları”nı
            Üretim ve satışa odaklanmış olan işletme sahipleri ile  (Compliance Metodolojisi) ele alçağız. Takip eden
            yöneticilerin, uyum ihtiyaçlarını tespit edebilmesi  yazılarımızda ise Compliance Check-List içindeki
            ve bunları giderici adımları atabilmesi oldukça zor-  ana alanları ayrı ayrı sorularıyla birlikte ortaya ko-
            dur. Bu sebeple, işletme sahiplerinin, yöneticilerin  yacağız.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42