Page 63 - borsaaktuel-61-k
P. 63
KİTABİYAT OCAK-ŞUBAT 6161
OCAK-ŞUBAT
Akpınar ve Yurdakul’un araştırmasının sonuçlarına göre marka tercihinde önemli
SON KULLANMA TARİHİ
olan diğer faktörler ise sırasıyla şunlar: Marka imajı ve bulunabilirlik, kalite ve son
olarak da fiyat… Nicola Temple
“Nicola Temple bu kitapta
Tabii bu sonuçların ortalamayı yansıttığını söylemek gerek. Örneğin gelir seviyesi hazır yemeklerin neler içer-
düşük tüketicilerde “fiyat” tercih nedenleri sıralamasında öne çıkıyor. diğini, sebze ve meyvelerin
ömrünü uzatmanın nasıl sağ-
Bu araştırmanın en önemli sonuçlarından biri de marka değişimini hazırlayan fak-
landığını, gıda işlemede na-
törler. Araştırma sonucuna göre tüketiciyi markasını değiştirmeye yönelten neden- noteknolojinin yerini, konu-
ler şöyle sıralanmış: nun uzmanı olmayanların da
kolayca anlayacağı bir biçim-
- Kalite düşmesi de aktarıyor. En sevdiğimiz
yiyeceklerin inovasyon, israf ya da savaşlardan
- Fiyat artışı
nasıl etkilendiğini ortaya koyarak bilimkurgu ki-
- Bulamama taplarından fırlamış gibi görünen yiyecekleri tü-
kettiğimiz bir gelecek ihtimaline de göz atıyor.”
- Diğer marka promosyonu
Sabri Ülker Vakfı Yayını, 223 sayfa, 2023
- Yeni ürün
GIDA REJİMLERİ VE TARIM
Bu araştırma gösteriyor ki, hem yeni müşteri hem sadakat konusunda en önemli SORUNLARI
faktör “kalite”…
Philip Mcmichael
***
“Gıda Rejimleri ve Tarım
Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi’nde 2015 yılında yayınlanan, Kadriye Sorunları, günümüz küresel
kapitalizminin tarihini ta-
Sapmaz ve Murat Yercan imzalı, “Tüketicilerin Market Markalı ve Üretici Markalı rım-gıda sisteminin kapsamlı
Gıda Ürünü Tercihlerinin Analizi” başlıklı araştırma, İzmir’de gerçekleştirilmiş. Bu bir analizi üzerinden akta-
araştırma ise 650 tüketici ile yapılmış ve en önemli sonucu tüketicilerin üretici rıyor. Kapitalist toplumsal
markalı gıda ürünlerini market markalı gıda ürünlerine göre daha çok tercih etme- yapıyı anlamanın bir yolu
si. Araştırmaya göre her üç tüketicinin ikisi markalı gıda ürünlerini tercih ediyor ve olarak önerilen gıda rejimleri
analizi, kapitalizmin tarihine
bu sonuç ilk aktardığım araştırmanın sonuçlarıyla örtüşüyor. ilgi duyan okurların yanında, nasıl bir dünyada
Araştırma sonuçlarına göre İnsanlar özellikle gıda ürünlerinde güvenilirlik algısıy- yaşadığımızı ve bu dünyanın eşitsizlikleri kar-
la bildik markalara yöneliyorlar. Tüketicilerin gıda ürünü satın alırken etkili olan şısında ne tür direnişler sergilendiğini anlamak
isteyenler için de bir başvuru kitabı olacaktır.”
ürün özelliklerinin önem derecelerine göre bir değerlendirmesi yapıldığında, tüke-
Nota Bene Yayınları, 232 sayfa, 2022
ticiler ilk olarak gıda güvenliğine ve sonra sırası ile ürünün kalitesine, fiyatına ve
marka tanınırlığına önem vermektedirler. Sıralarsak:
GIDA HİJYENİ VE SANİTASYON
- Güvenlik
Hidayet Sağlam
- Kalite “Gıda Hijyeni ve Sanitasyon;
gıda mühendislerine, diyetis-
- Fiyat
yenlere, gıda teknologlarına,
- Marka bilinirliği biyologlara, mikrobiyologla-
ra, aşçılara, hijyenistlere, sağ-
*** lık alanlarında çalışanlara, bu
alanlarda eğitim alanlara veya
Sonuçta gıda ürünlerinde marka tercihini kalite ve güvenlik belirliyor. kariyer için hazırlananlara,
ilgili meslek konularında
İlk deneme ve alım anındaki kararlarda ambalaj etkili oluyor.
araştırma yapanlara ve ilgili sektöründe üretici,
Marka sadakatini tat ve dokunun yanında yine kalite sağlıyor. işletmeci ve tüketicilere temel kaynak olması
amacıyla kaleme alınmıştır. Ayrıca yiyecek ile
Kısaca, ürünün tercih edilmesi ve bu tercihin sürmesi bitmeyen bir kalite döngü- uğraşan, sağlıklı ve güvenli gıda tüketmek is-
süne bağlı… teyen herkesin kitaplığında bulunması gereken
bir kitaptır.”.
Sürekli İnovasyon, ARGE, tasarım güncelleme, kaliteden taviz vermeme, tüketiciye
Nobel Akademik Yayıncılık, 288 sayfa, 2022
ulaşma, marka bilinirliğini artırma ve bu süreci tekrarlama…