Page 62 - borsaaktuel-61-k
P. 62

60
           60                       T MARKA



                                GIDADA MARKA TERCİHİNİ NE BELİRLER?





















           İSMAİL ŞEN


































                                Tüketicilerin gıda ürünlerini tercih ederken markaya  anket yapılmış ve ayrıntılı sorular sorulmuş. Önemli
                                ne kadar dikkat ettiklerine dair birkaç araştırma var.  sonuçlar şöyle özetlenebilir.
                                Kimi 2008 yılından, kimi 2015’ten günümüze veriler   Öncelikle gıda ürünlerinin marka tercihinde en
                                aktaran bu araştırmaların sonuçlarına göre marka tü-  önemli faktör “ambalaj” çıkmış. Yani tüketici, am-
                                ketici tarafından gıda ürünlerinde çok önemseniyor.   balaj şekli ve dizaynı, ambalaj albenisi, ambalaj rengi,
                                Hatta sadece marka değil ambalaj bile çok önemli.
                                                                          ambalaj materyali ve gramaj çeşitliliğini önemsiyor
                                Peki ilk satınalma kararı verilirken önemli olan bu  ve markayı tercih ederken bunları göz önünde bu-
                                faktörler tek başına ne kadar önemli?     lunduruyor.

                                2008 yılında Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakülte-  İkinci önemli faktör ise “tat ve kıvam” olarak saptan-
                                si Dergisi’nde yayınlanan ve M. Göksel Akpınar ve  mış. Bir ürünün besin içeriği ve kıvamı, tat ve lezzeti
                                Oğuz Yurdakul’un gerçekleştirdiği “Gıda Ürünlerin-  tüketiciyi etkiliyorsa tekrar alma kararında etkili olu-
                                de Marka Tercihini Etkileyen Faktörler” başlıklı araş-  yor.
                                tırmaya bakalım önce…
                                                                          Bu iki faktörü bir arada değerlendirirsek, insanlar bir
                                Antalya’da yapılan araştırmada farklı sosyo ekonomik  gıda markasını tercih ederken, şekline, ambalajına
                                düzeyde ve yaş grubundaki 340 market müşterisi ile  bakıyor, tadını beğenirse tekrar alıyor diyebiliriz.
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67