Page 62 - borsaaktuel-61-k
P. 62
60
60 T MARKA
GIDADA MARKA TERCİHİNİ NE BELİRLER?
İSMAİL ŞEN
Tüketicilerin gıda ürünlerini tercih ederken markaya anket yapılmış ve ayrıntılı sorular sorulmuş. Önemli
ne kadar dikkat ettiklerine dair birkaç araştırma var. sonuçlar şöyle özetlenebilir.
Kimi 2008 yılından, kimi 2015’ten günümüze veriler Öncelikle gıda ürünlerinin marka tercihinde en
aktaran bu araştırmaların sonuçlarına göre marka tü- önemli faktör “ambalaj” çıkmış. Yani tüketici, am-
ketici tarafından gıda ürünlerinde çok önemseniyor. balaj şekli ve dizaynı, ambalaj albenisi, ambalaj rengi,
Hatta sadece marka değil ambalaj bile çok önemli.
ambalaj materyali ve gramaj çeşitliliğini önemsiyor
Peki ilk satınalma kararı verilirken önemli olan bu ve markayı tercih ederken bunları göz önünde bu-
faktörler tek başına ne kadar önemli? lunduruyor.
2008 yılında Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakülte- İkinci önemli faktör ise “tat ve kıvam” olarak saptan-
si Dergisi’nde yayınlanan ve M. Göksel Akpınar ve mış. Bir ürünün besin içeriği ve kıvamı, tat ve lezzeti
Oğuz Yurdakul’un gerçekleştirdiği “Gıda Ürünlerin- tüketiciyi etkiliyorsa tekrar alma kararında etkili olu-
de Marka Tercihini Etkileyen Faktörler” başlıklı araş- yor.
tırmaya bakalım önce…
Bu iki faktörü bir arada değerlendirirsek, insanlar bir
Antalya’da yapılan araştırmada farklı sosyo ekonomik gıda markasını tercih ederken, şekline, ambalajına
düzeyde ve yaş grubundaki 340 market müşterisi ile bakıyor, tadını beğenirse tekrar alıyor diyebiliriz.