Page 34 - borsaaktuel-72-web
P. 34
34 İSTİB HABER
“Fiyat artışlarına
bağlı olarak
siparişler satıcı
tarafından
iptal ediliyor.
Sonrasında
satıcı, aynı ürünü
daha yüksek
fiyatlardan
satışa sunuyor.
Bunun gibi
tüketici aldatan AVNİ DİLBER AYDIN AĞAOĞLU
ve haksız ticari TBMM’de onaylanan son kanun teklifiyle birlikte “TÜKETİCİ BİLDİRİMLERİ ÇOK ÖNEMLİ”
kazanç sağlayan ceza miktarları 10 katına kadar uygulanabilir hale
uygulamalar geldi” açıklamasında bulundu. Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Genel
Başkanı Aydın Ağaoğlu ise, Tarım ve Orman Bakan-
karşısında cezai lığı tarafından yapılan denetimleri olumlu karşıla-
yaptırımlarımız “ASIL DENETİM MEKANİZMAMIZ, TÜKETİCİ ŞİKÂYETLERİ” dıklarını kaydederek, “Her satılan ürünün bir alıcısı
var.” Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Mü- var. Görevlilerin binlerce ürünle ilgili ayrı ayrı de-
dürlüğü Gıda Kontrol ve Laboratuvarlar Daire Başka- netim yapması mümkün değil. Bu nedenle tüketici
nı Mehmet Menderis, internet üzerinden tüketici gibi bildirimleri çok önemli” tespitinde bulundu.
satın almalar yapıp incelemelerde bulunduklarını ama
ürün çeşitliliği ve işletme sayısı karşısında zorlandıkla- “ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ SORUN YARATABİLİYOR”
rını ifade etti. İnternette gıda satışında bulunan kayıtlı
724 bin işletmenin mevcut olduğunu belirterek, “Bu Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Başkanı Ha-
firmalara gıda konusunda iyi derecede eğitim almış kan Çevikoğlu, tüketici alışkanlıklarının değişerek e-ti-
personelimizle senede en az bir kez denetim gerçekleş- caretin 2023 yılında yüzde 103 büyüdüğünü söyledi.
tiriyoruz. Ancak asıl denetim mekanizmamız tüketici Çevikoğlu, “Gıda ve perakende sektörünün e-ticarette-
şikâyetleri üzerinden işliyor. Bu noktada tüketicileri- ki payı yüzde 5 seviyelerine geldi. Gıdada günde 1 mil-
“Asıl denetim mize de önemli görevler düşüyor. Bize ALO 174 hattı yon adet işlem yapılıyor. Özellikle pandemiden sonra
mekanizmamız üzerinden gelen şikayetleri değerlendiriyor ya da resen ürün çeşitliliği arttı. Bu büyüme beraberinde bazı so-
tüketici harekete geçiyoruz. En geç 15 gün içerisinde gerekli iş- runlar getirdi. Özellikle gıdada izlenebilirliği halk sağlı-
şikâyetleri lemleri tamamlayıp, tüketiciye geri dönüyoruz” dedi. ğı açısından önemsiyoruz” bilgisini verdi.
üzerinden işliyor.
Bu noktada
tüketicilerimize
de önemli
görevler düşüyor.
Bize ALO 174
hattı üzerinden
gelen şikayetleri
değerlendiriyor
ya da resen
harekete
geçiyoruz.” MEHMET MENDERİS HAKAN ÇEVİKOĞLU