Page 25 - borsaaktuel-68-k
P. 25
MART-NİSAN 25
KALİTELİ RESTORANLARIN
%
’İ
85
2024’TE YENİ TEKNOLOJİYE
YATIRIM YAPACAK
Kişiselleştirilmiş teknoloji uygulamaları sayesinde kişi geçmiş siparişlerini özelleştirebiliyor.
RESTORAN TEKNOLOJİLERİ VE 2024 TRENDLERİ The Food Institute tarafından yapılan bir çalışmada;
restoranların yüzde 63’ü özellikle menüler, sipariş
Restoranların yemek ve hizmet kalitesini artırmasına verme ve ödeme işlemleri için QR kodlarına yatırım
yardımcı olan her türlü teknolojiye restoran tekno- yapmayı planlıyor. Yine ankete katılan işletmelerin
lojisi deniliyor. Yapay zekâ, otomasyon, dijital sipariş yüzde 75’i 2024 yılı içerisinde yeni teknolojileri be-
ve ödeme sistemleri, kişiselleştirilmiş müşteri dene- nimseyeceklerini ifade ediyor. Bu oran kaliteli resto-
yimleri ve yemek dağıtım teknolojileri restoran en- ranlarda yüzde 85’e kadar çıkıyor.
düstrisini dönüştüren bu teknolojilerden bazıları…
Diğer taraftan; artan işgücü maliyetleri, sektörde
Sürekli gelişen ev dışı tüketim sektöründe, tekno- yaşanan kalifiye işçi bulamama sorunu, çalışanın işi
lojik ürün ve yöntemleri kullanmanın önemi her kısa sürede bırakması ve hızla artan kiralar gibi bü-
geçen gün artıyor. Çünkü değişen hayat tarzı ve geli- yük sorunlar halen devam ediyor. Böyle düşünüldü-
şen teknoloji tüketicilerin yemek yeme şekillerini de ğünde sektörün rekabet avantajı sağlayabilmesi için
değiştiriyor. Bu nedenle trendler geleneksel restoran hizmet sistemlerini dijitalleştirmesi önümüzdeki yıl-
dinamiklerini yeniden şekillendiren güçlü araçlar larda kritik bir rol üstlenecek gibi duruyor.
olarak ortaya çıkıyor. Nitekim restoranların dijital
dönüşümüne yakın geçmişte hep beraber şahitlik et-
tik. Covid 19 salgını dönemi ve sonrasında restoran-
lar varlığını sürdürebilmek için yeni çözümler üret-
meye başladı. İnternet üzerinden alışveriş yapmak,
temassız yemek teslimatı ile bir restoranda sipariş
vermek, internet üzerinden ödeme yapmak ve QR
menüler bu çözümlerin başında geldi.
Örneğin; pandemi sonrası hayatımıza giren QR me-
nüleri ele alalım: Kullanıcılar masalara yerleştirilen
QR kodunu tarayarak menüyü seçerek sipariş vere-
biliyordu. Bu yenilik şu an işletmeler tarafından sık-
lıkla kullanılıyor. Benzer şekilde restoranlar için özel QR kodlu menüler bekleme süresini azaltıyor, müşterinin daha fazla gıda ürünü sipariş etmesine
olarak tasarlanmış pek çok teknoloji var. olanak sağlıyor.