Page 25 - borsaaktuel-68-k
P. 25

MART-NİSAN 25






                                                                                                   KALİTELİ RESTORANLARIN
                                                                                                          %
                                                                                                              ’İ

                                                                                                      85

                                                                                                   2024’TE YENİ TEKNOLOJİYE
                                                                                                     YATIRIM YAPACAK



















              Kişiselleştirilmiş teknoloji uygulamaları sayesinde kişi geçmiş siparişlerini özelleştirebiliyor.

            RESTORAN TEKNOLOJİLERİ VE 2024 TRENDLERİ   The Food Institute tarafından yapılan bir çalışmada;
                                                       restoranların yüzde 63’ü özellikle menüler, sipariş
            Restoranların yemek ve hizmet kalitesini artırmasına   verme ve ödeme işlemleri için QR kodlarına yatırım
            yardımcı olan her türlü teknolojiye restoran tekno-  yapmayı planlıyor. Yine ankete katılan işletmelerin
            lojisi deniliyor. Yapay zekâ, otomasyon, dijital sipariş   yüzde 75’i 2024 yılı içerisinde yeni teknolojileri be-
            ve ödeme sistemleri, kişiselleştirilmiş müşteri dene-  nimseyeceklerini ifade ediyor. Bu oran kaliteli resto-
            yimleri ve yemek dağıtım teknolojileri restoran en-  ranlarda yüzde 85’e kadar çıkıyor.
            düstrisini dönüştüren bu teknolojilerden bazıları…
                                                       Diğer taraftan; artan işgücü maliyetleri, sektörde
            Sürekli gelişen ev dışı tüketim sektöründe, tekno-  yaşanan kalifiye işçi bulamama sorunu, çalışanın işi
            lojik ürün ve yöntemleri kullanmanın önemi her   kısa sürede bırakması ve hızla artan kiralar gibi bü-
            geçen gün artıyor. Çünkü değişen hayat tarzı ve geli-  yük sorunlar halen devam ediyor. Böyle düşünüldü-
            şen teknoloji tüketicilerin yemek yeme şekillerini de   ğünde sektörün rekabet avantajı sağlayabilmesi için
            değiştiriyor. Bu nedenle trendler geleneksel restoran   hizmet sistemlerini dijitalleştirmesi önümüzdeki yıl-
            dinamiklerini yeniden şekillendiren güçlü araçlar   larda kritik bir rol üstlenecek gibi duruyor.
            olarak  ortaya  çıkıyor. Nitekim  restoranların  dijital
            dönüşümüne yakın geçmişte hep beraber şahitlik et-
            tik. Covid 19 salgını dönemi ve sonrasında restoran-
            lar varlığını sürdürebilmek için yeni çözümler üret-
            meye başladı. İnternet üzerinden alışveriş yapmak,
            temassız yemek teslimatı ile bir restoranda sipariş
            vermek, internet üzerinden ödeme yapmak ve QR
            menüler bu çözümlerin başında geldi.

            Örneğin; pandemi sonrası hayatımıza giren QR me-
            nüleri ele alalım: Kullanıcılar masalara yerleştirilen
            QR kodunu tarayarak menüyü seçerek sipariş vere-
            biliyordu. Bu yenilik şu an işletmeler tarafından sık-
            lıkla kullanılıyor. Benzer şekilde restoranlar için özel   QR kodlu menüler bekleme süresini azaltıyor, müşterinin daha fazla gıda ürünü sipariş etmesine
            olarak tasarlanmış pek çok teknoloji var.   olanak sağlıyor.
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30