Page 26 - borsaaktuel-68-k
P. 26

26                         GÜNCEL         HAKAN KOPUZ









































                                  Restoran teknolojileri maliyet yönetiminde rol oynayarak kârlılığı artıyor

                                2024 YILINDA ÖN PLANA ÇIKACAK RESTORAN TRENDLERİ   ambalaj malzemelerinin kullanımı ve karbon ayak
                                                                          izini en aza indirmeye yönelik çabalar restoranların
                                Organik ve Bitki Bazlı Menüler            önemli konuları olacak. Çünkü bu konular, ev dışı

                                Birçok restoran, organik ve bitki bazlı yiyeceklere   tüketim sektöründe markalaşma stratejisinin ayrıl-
                                menülerinde yer veriyor. Son yıllarda bu seçeneklere   maz bir parçası haline gelecek. 2024 yılı ve sonrasın-
                                                                          da sürdürülebilirlik sadece bir trend değil; tüketici
                                yönelik artan bir talep de mevcut. Bu nedenle 2024
                                                                          değerleri ve beklentileriyle uyumluluk açısından zo-
                                yılında bitki bazlı ve vejetaryen menülerin ön pla-
                                                                          runluluk olacak gibi görünüyor.
                                na çıkması bekleniyor. Diğer taraftan; çevre dostu
                                                                          Kişiselleştirilmiş Sipariş Deneyimleri

                                                                          Tüketicilerin, restoranların kendi kişisel tercihlerine
                                                                          hitap etmesini beklemesiyle, kişiselleştirilmiş yemek
                                                                          deneyimleri sunan restoranlar artıyor. Çünkü ko-
                                                                          nuklar restoran ziyaretlerinde en çok deneyime dik-
                                                                          kat ediyor. Burada da özel uygulamalar öne çıkıyor.
                                                                          Dokunmatik ekranlar, sipariş önerileri veya diğer
                                                                          teknolojiler aracılığıyla kişisel deneyimin sunulması
                                                                          konuklar tarafından çok sık talep ediliyor. Kişisel-
                                                                          leştirilmiş deneyimler, hem müşteri memnuniyeti
                                                                          hem de restoran karlılığı açısından önemli avantaj
                                                                          sağlıyor. Bu nedenle günümüz teknolojileri resto-
                                                                          ranların müşteri davranışlarını anlamasına ve teklif-
                                                                          lerini buna göre uyarlamasına olanak tanıdığından,
                                                                          teknoloji destekli kişiselleştirilmiş programlar birçok
                                                                          restoran tarafından çokça kullanılıyor. Bu program-
                                                                          lar sayesinde; tüketiciler geçmiş siparişlerini özelleş-
             Temassız ödeme sistemi, ödemeleri daha hızlandırıyor ve daha hijyenik hale getiriyor.  tirebiliyor ve kendi menülerini oluşturabiliyor.
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31