Page 33 - borsaaktuel-67-Toplu
P. 33

OCAK-ŞUBAT 33




                                                                                                 “E-ticarette
                                                                                                 yükselen
                                                                                                 sektörler

                                                                                                 arasında yer
                                                                                                 alan züccaciye
                                                                                                 sektörünün
                                                                                                 büyüme oranı,
                                                                                                 pandemi dönemi
                                                                                                 öncesine göre
                                                                                                 oldukça artmış
                                                                                                 durumda.

                                                                                                 Züccaciye
                                                                                                 sektörü olarak,
                                                                                                 ihracatın
                                                                                                 yarısından
            benimsenen ve gelişen e-ticaret, adeta yeni ekono-  rekiyor. Bu anlamda, sektörün kurumsallaşması ve
            minin temel yapılarından biri haline geldi. Coğrafi  büyümesi için, hepimize önemli görevler düşüyor.”  çoğunu Avrupa
            mesafeleri etkisiz hale getiren dijital dönüşüm; küre-                               ülkelerine
            sel pazarlara erişim ve işletmelerin büyümesini hız- GÜN BOYU 5 OTURUM               yapıyoruz.”
            landırma potansiyeli sundu” diye konuştu.
                                                       Seminere EVSİD Yönetim Kurulu Başkanı Talha Öz-
            E-ihracatın e-ticaret içindeki payının 2023 yılı ilk  ger, ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, TOBB Türkiye
            yarısında %4,5 olduğuna işaret eden Başkan Kopuz,  E-Ticaret Meclis Başkanı Ozan Acar, TOBB Türkiye
            “Bir önceki seneye göre artış var, ancak istenen se-  Züccaciye Meclis Başkanı Murat Kolbaşı da katıldı.
            viyede değil. Dolayısıyla, e-ihracat gelişime ve des-  Açılış konuşmalarının ardından gün boyu süren semi-
            teğe ihtiyaç olan bir alan. Ticaret Bakanlığımız da   nerde “Yeni Nesil E-İhracat Teşvikleri: Nedir, Kimler
            sağ olsun, firmalarımızın dijital mecrada yurt dışına   Faydalanabilir?, E-İhracat Konsorsiyumu Nedir? İh-
            açılımı için büyük çaba sarf ediyor” bilgisini verdi.
                                                       racatçılara Faydaları Nelerdir?, E-Ticarette Başarılı
                                                       Olmanın  Yöntemleri, E-Ticaret’in Dünü, Bugünü,
            E-TİCARET PLATFORMU HAYATA GEÇİYOR
                                                       Yarını, E-Ticarette Kargolama ve Ödeme Sistemleri
            Başkan Kopuz, TOBB’un TİM ile birlikte ve Ticaret  Süreçleri” başlıklı çeşitli oturumlar düzenlendi.
            Bakanlığının desteğiyle firmaların yurt dışına açılı-
            mını  ve  e-ihracatı  desteklemek  amacıyla  E-ticaret
            Platformunu hayata geçireceği bilgisini verdi. Baş-
            kan Kopuz, “Atılacak her adım, rekabetin en üst dü-
            zeyde yaşandığı bu alanda, büyük önem arz ediyor.
            E-ticarette yükselen sektörler arasında yer alan züc-
            caciye sektörünün büyüme oranı, pandemi dönemi
            öncesine göre oldukça artmış durumda. Züccaciye
            sektörü olarak, ihracatın yarısından çoğunu Avrupa
            ülkelerine yapıyoruz” ifadelerini kullandı.

            Türkiye’nin küresel stratejik pazarlara yakınlığının
            da, e-ihracat açısından önemli avantajlar sunduğunu
            belirten Başkan Kopuz sözlerini şöyle tamamladı:

            “Bu avantajlardan faydalanabilmek için, firmaların
            gelişen teknolojinin imkânlarını kullanarak, strate-
            jilerini ve operasyonlarını yeniden ele almaları ge-
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38