Page 33 - borsaaktuel-67-Toplu
P. 33
OCAK-ŞUBAT 33
“E-ticarette
yükselen
sektörler
arasında yer
alan züccaciye
sektörünün
büyüme oranı,
pandemi dönemi
öncesine göre
oldukça artmış
durumda.
Züccaciye
sektörü olarak,
ihracatın
yarısından
benimsenen ve gelişen e-ticaret, adeta yeni ekono- rekiyor. Bu anlamda, sektörün kurumsallaşması ve
minin temel yapılarından biri haline geldi. Coğrafi büyümesi için, hepimize önemli görevler düşüyor.” çoğunu Avrupa
mesafeleri etkisiz hale getiren dijital dönüşüm; küre- ülkelerine
sel pazarlara erişim ve işletmelerin büyümesini hız- GÜN BOYU 5 OTURUM yapıyoruz.”
landırma potansiyeli sundu” diye konuştu.
Seminere EVSİD Yönetim Kurulu Başkanı Talha Öz-
E-ihracatın e-ticaret içindeki payının 2023 yılı ilk ger, ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, TOBB Türkiye
yarısında %4,5 olduğuna işaret eden Başkan Kopuz, E-Ticaret Meclis Başkanı Ozan Acar, TOBB Türkiye
“Bir önceki seneye göre artış var, ancak istenen se- Züccaciye Meclis Başkanı Murat Kolbaşı da katıldı.
viyede değil. Dolayısıyla, e-ihracat gelişime ve des- Açılış konuşmalarının ardından gün boyu süren semi-
teğe ihtiyaç olan bir alan. Ticaret Bakanlığımız da nerde “Yeni Nesil E-İhracat Teşvikleri: Nedir, Kimler
sağ olsun, firmalarımızın dijital mecrada yurt dışına Faydalanabilir?, E-İhracat Konsorsiyumu Nedir? İh-
açılımı için büyük çaba sarf ediyor” bilgisini verdi.
racatçılara Faydaları Nelerdir?, E-Ticarette Başarılı
Olmanın Yöntemleri, E-Ticaret’in Dünü, Bugünü,
E-TİCARET PLATFORMU HAYATA GEÇİYOR
Yarını, E-Ticarette Kargolama ve Ödeme Sistemleri
Başkan Kopuz, TOBB’un TİM ile birlikte ve Ticaret Süreçleri” başlıklı çeşitli oturumlar düzenlendi.
Bakanlığının desteğiyle firmaların yurt dışına açılı-
mını ve e-ihracatı desteklemek amacıyla E-ticaret
Platformunu hayata geçireceği bilgisini verdi. Baş-
kan Kopuz, “Atılacak her adım, rekabetin en üst dü-
zeyde yaşandığı bu alanda, büyük önem arz ediyor.
E-ticarette yükselen sektörler arasında yer alan züc-
caciye sektörünün büyüme oranı, pandemi dönemi
öncesine göre oldukça artmış durumda. Züccaciye
sektörü olarak, ihracatın yarısından çoğunu Avrupa
ülkelerine yapıyoruz” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin küresel stratejik pazarlara yakınlığının
da, e-ihracat açısından önemli avantajlar sunduğunu
belirten Başkan Kopuz sözlerini şöyle tamamladı:
“Bu avantajlardan faydalanabilmek için, firmaların
gelişen teknolojinin imkânlarını kullanarak, strate-
jilerini ve operasyonlarını yeniden ele almaları ge-