Page 20 - borsaaktuel-70-k
P. 20
20
20 GÜNCEL HAKAN KOPUZ
ALFA KUŞAĞIYLA TANIŞIN:
YENİ NESİL TÜKETİCİLER
Günümüzde genellikle Z Kuşağı jenerasyonu hedef kitle olarak
görülüyor. Her ne kadar kültürel önemleri ve etkileri inkâr
edilemez olsa da, bir sonraki tüketiciler olan Alfa Kuşağının
gelecekte gıda endüstrisini dönüştürmede önemli bir etkiye
sahip olacağı bekleniyor…
Alfa Kuşağı tabiri, tamamı 21.yüzyılda doğan 8 ila geliştirme çalışmaları artacak, marka oluşturmanın
15 yaşındaki grup için kullanılıyor. Gerçek anlam- değeri ön plana çıkacaktır. Bu yönden gıda endüstri-
da “dijital kuşak” olarak atfedilen bu grubun, 2025 sine etki yapma potansiyeline fazlaca sahipler.
yılına kadar yaklaşık 2 milyarı aşarak tarihteki en Y Kuşağının çocukları olan Alfa Kuşağının, şu anda
ALFA KUŞAĞI büyük nesil olacağı tahmin ediliyor. Bu nesli diğer yemek deneyimleri ve alışkanlıkları olarak ebeveyn-
2010 nesillerden ayıran en önemli fark; bilgiye son dere- lerinin etkisi altında kaldığı bir gerçek. Datasential
ce hızlı erişmeleri. Böylece kendi araştırmalarını da
tarafından yapılan bir araştırmaya göre; Alfa Kuşa-
2025 basitçe yapabiliyorlar. Bu nedenle Alfalar büyüdük- ğının yüzde 77’si gıda alışverişi yaparken ve yemek
çe satın alma kararları konusunda daha fazla bilgi sipariş verirken ebeveynleri tarafından yönlendirili-
TARİHLERİ ARASINDA sahibi olabilecek, kişisel beklentiler oluşturabilecek- yor. Ancak yine de ebeveynlerin büyük çoğunluğu
DOĞANLARI
TANIMLIYOR tir. Diğer taraftan; Alfalar olgunlaştıkça beklentileri seçim yaparken çocuklarının fikrini sorduğunu ifade
çerçevesinde pazarlama stratejileri değişecek, ürün ediyor. Bu nedenle Y Kuşağının esintileriyle; küre-