Page 20 - borsaaktuel-70-k
P. 20

20
           20                         GÜNCEL         HAKAN KOPUZ



                                ALFA KUŞAĞIYLA TANIŞIN:





                                YENİ NESİL TÜKETİCİLER





                                Günümüzde genellikle Z Kuşağı jenerasyonu hedef kitle olarak
                                görülüyor. Her ne kadar kültürel önemleri ve etkileri inkâr

                                edilemez olsa da, bir sonraki tüketiciler olan Alfa Kuşağının

                                gelecekte gıda endüstrisini dönüştürmede önemli bir etkiye
                                sahip olacağı bekleniyor…








































                                Alfa Kuşağı tabiri, tamamı 21.yüzyılda doğan 8 ila  geliştirme çalışmaları artacak, marka oluşturmanın
                                15 yaşındaki grup için kullanılıyor.  Gerçek anlam-  değeri ön plana çıkacaktır. Bu yönden gıda endüstri-
                                da “dijital kuşak” olarak atfedilen bu grubun, 2025  sine etki yapma potansiyeline fazlaca sahipler.
                                yılına kadar yaklaşık 2 milyarı aşarak tarihteki en   Y Kuşağının çocukları olan Alfa Kuşağının, şu anda
                 ALFA KUŞAĞI    büyük nesil olacağı tahmin ediliyor. Bu nesli diğer   yemek deneyimleri ve alışkanlıkları olarak ebeveyn-
                2010            nesillerden ayıran en önemli fark; bilgiye son dere-  lerinin etkisi altında kaldığı bir gerçek. Datasential
                                ce hızlı erişmeleri. Böylece kendi araştırmalarını da
                                                                          tarafından yapılan bir araştırmaya göre; Alfa Kuşa-
                2025            basitçe yapabiliyorlar. Bu nedenle Alfalar büyüdük-  ğının yüzde 77’si gıda alışverişi yaparken ve yemek
                                çe satın alma kararları konusunda daha fazla bilgi  sipariş verirken ebeveynleri tarafından yönlendirili-
              TARİHLERİ ARASINDA  sahibi olabilecek, kişisel beklentiler oluşturabilecek-  yor. Ancak yine de ebeveynlerin büyük çoğunluğu
                 DOĞANLARI
                 TANIMLIYOR     tir. Diğer taraftan; Alfalar olgunlaştıkça beklentileri  seçim yaparken çocuklarının fikrini sorduğunu ifade
                                çerçevesinde  pazarlama stratejileri  değişecek, ürün  ediyor. Bu nedenle Y Kuşağının esintileriyle; küre-
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25