Page 14 - Sayı-44 Mart Nisan 2020
P. 14

İSTİB HABER




           kurduk. Bu dernek sayesinde bu tarz verile-                            AKSu: BAl ürETİMİnDE KEnDİMİZE
           re yavaş yavaş ulaşmaya başladık. Bununla                              yETİyOruZ
           ilgili çok ciddi çalışmalarımız da var” diye
                                                                                  Meclis üyesi ve 24. Baharat ve Bal Ticareti
           konuştu.                                                               Meslek Komitesi üyesi yunis Aksu da arıcılık
           Bu bilgilerin sektöre ivme kazandıracağını,                            sektörü hakkında bilgi vererek, Türkiye’nin
           neyin  ne  kadar  üretildiğinin  bilineceğini                          flora  zenginliği  ve  tarımsal  müsaitliği  ba-
           ifade eden Kılıç,                                                      kımından  dünya  ölçeğinde  üçüncü  sırada
                                                                                  olduğunu söyledi. Aksu, “Türkiye bal üreti-
           “Hem de ihracatımıza katkıda bulunacağız.                              minde kendi kendine yeterli olan, bir miktar
           yalnız  şöyle  bir  problemimiz  var;  yaklaşık                        da ihracat yapabilen bir ülke. İyi bir sevi-
           160 milyon dolarlık bir ihracat yapıyoruz.                             yedeyiz diyebiliriz. Fakat burada verimliliği
           Bu yaptığımız ihracatın tümünü nerede ise                              arttırmaya  dair  çeşitli  çalışmalara  ihtiyaç
           hammadde olarak yapıyoruz. Katma değer-
                                                                                  var.  Bunların  da  yapıldığını  düşünüyoruz”
           lendirerek yaptığımız bir ihracat değil bu.                            şeklinde konuştu.
           Bizim  bunu  katma  değerlendirebilmemiz
           için  mutlak  markalı  olarak  ihraç  etmemiz                          Türkiye’nin yılda 110 bin ton bal ürettiği-
           gerekiyor” bilgisini verdi.                 İSTİB MECLİS ÜyESİ yUNİS AKSU  ni belirten Aksu, Türkiye’nin endemik bitki
                                                                                  kaynağına ve yabani yaylalara sahip bulun-
           Baharatın ilaç ve kozmetik sanayilerinde de   rakende, girdiği her ülkede endüstriyi üst   ması  sebebiyle  bal  kalitesini  daha  da  ge-
           kullanıldığını, ama Türkiye’nin bu tür üre-  seviyelere taşımıştır. nasıl? ülke genelinde   nişletmesinin mümkün olduğunu kaydetti.
           timlere yönelip katma değerden hak ettiği   gelişmek isteyen markaları raflarına alarak   Aksu, şunları söyledi:
           payı  alamadığını  vurgulayan  Kılıç,  “Sade-  ve  işlerini  kolaylaştırarak  bunlara  ekono-
           ce hammadde olarak ihraç ediyoruz. Ama   mik  anlamda  bir  zenginlik  kazandırır.  Bu   “Kalitemizin  yüksek  olduğunu  söyleyebili-
           gelişmiş olan ülkeler hem kozmetikte hem   zenginliği  kazanan  KOBİ’ler,  elde  ettikleri   rim. Dünya ile yarışacak bakirliğimiz, tabi-
           boyada hem de kimyasal alanda çok ciddi   zenginlik  ile  markalarına  katkıda  bulunup   iliğimiz var. Diğer taraftan tarımsal verimi
                                                                                  ciddi anlamda % 20 ‘lerin üzerine çıkartma
           katkılarını görüyorlar” ifadelerini kullandı.
                                               ihracat yapabilecek duruma gelirler. Ancak   kabiliyeti  var.  Böcekler  dünyasında  döl-
                                               Türkiye’de  tam  tersi  oluyor.  çok  ciddi  raf   lenmeyi en fazla etkileyen böcek ailesinin
           Kılıç: OrgAnİZE PErAKEnDE BİZDE
                                               bedelleri talep ediyorlar. çok uzun vadeler-  içerisinde arı gelmektedir. Dolayısıyla arıcı-
           BAHArAT MArKASı çıKArTAMADı
                                               le ödeme yapmaya çalışıyorlar. Tabi böyle   lığa tarım sektörünün gelişimi açısından da
           Baharatta markalaşmanın çok önemli oldu-  olunca da biz marka üretemiyoruz. Marka   bakmak gerekir” tespitinde bulundu.
           ğunu, Türkiye’nin markalı ihracat yapama-  üretemediğimiz zaman gerek çiftçimiz ol-
           dığını anlatan Kılıç, şöyle konuştu:                                   AKSu: Arı ürünlErİ BAğıŞıKlıK
                                               sun gerek ara üreticimiz olsun bundan kötü
                                                                                  SİSTEMİnİ güçlEnDİrİr
           “Markalı  ihracat  yapamıyoruz.  Onun  da   etkileniyor.”
           sebeplerinden  bir  tanesi  şu:  Organize  pe-                         Einstein’ın arı nesli tükendiğinde dünyanın
                                                                                  5 ya da 10 yıllık ömrü kalacağını söylediği-
                                                                                  ni nakleden Aksu, bitkilerin döllenmesinde
                                                                                  arıların hayati rolüne işaret etti. Bütün ka-
                                                                                  dim ve kutsal kaynaklarda arıdan bahsedil-
                                                                                  diğine dikkat çeken Aksu, “Arı ürünleri in-
                                                                                  sanların bağışıklık sistemini güçlendirmesi
                                                                                  açısından çok güçlü bir etkiye sahip. Dola-
                                                                                  yısıyla hem bal tüketmeye ve bal kalitesini
                                                                                  yükseltmeye toplum olarak ihtiyacımız var.
                                                                                  Bal kalitesinin de yükselebilmesi için kaliteli
                                                                                  balı tüketebilecek kaliteli tüketici kitlesine
                                                                                  ihtiyaç var. Hep beraber kaliteyi tüketebile-
                                                                                  cek eşiğe gelmemiz lazım” dedi.
                                                                                  “Hastalık yoktur, zayıf bünye vardır” sözü-
                                                                                  nü hatırlatan Aksu, sağlıklı kalmak için ba-



           12
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19