Page 53 - Sayı-50 Mart - Nisan 2021
P. 53

MART-NİSAN 2021 51
































            ğımsızlık hamlelerimiz dilimizi de baskıdan kurta-  hamleler yapmayı zorunlu kılar istiklâl bilinci.
            racaktır. Yeter ki, içimizden birileri Cemil Meriç’in   İstiklâl, birlik beraberlik türküsüdür. Millet kuma-
            deyimiyle “müstağrip” takımı içeriden suikastlere   şının her rengini her desenini içine alacak; ortak bir
            yeltenmesin, yeltenemesinler. Dilimiz en önemli
                                                       irade beyanıyla geleceği kuşatacak bir kararlılıktır.
            bağımsızlık bayrağımızdır. Dilin kaybeden ilini de   Bu, dış etkilemeleri ve kışkırtmaları akim bırakacak
            kaybeder. Sonuç olarak manevî bağımsızlığımızın   akıl  ve  zekanın  başarabileceği  bir  iştir,  mümkün-
            temellerinin, inanç, dil ve kültür köklerimizin sağ-  dür ve kolaydır. Manevî boyut olarak zikrettiğimiz
            lamlığı tarih sınavını vermiş ve geleceğe yürüyecek   sermayemiz birliğimiz için yetecektir. Onu zayi
            zindeliğe sahiptir.                        etmeden, bireysel sapmalara uğratmadan, kötü ni-

            İstiklâl maddî bağımsızlık demektir. Nasıl insan   yetli etkilerden uzak tutarak devreye sokmak birlik
            maddî ve manevî yönleriyle insan ise ve biri olma-  beraberlik kalemizin suru haline getirebiliriz. Eme-
            dan diğeri var olamıyorsa millet varlığı da böyledir.   ğin, alınterinin, gözyaşının, dökülen kanın, hak ve
            Manevî varlık madde planında zuhur edemiyor,   adalet ilkelerinin değerini tam ve tüm bir bilinç ve
                                                       inançla teslim edebilir ve uygulayabilirsek, fitnenin
            rüzgar dalgalandıracak  bayrak bulamıyorsa hiç
            hükmündedir. O halde istiklâl düşüncesini harla-  topları o suru yıkamayacaktır.
            ma sürecinde “kimlik” esasından sonra hatırlanma-  İstiklâl, farklılık şeklinde tezahür eden ama aynı
            sı gereken ilk adım maddî varlığın bağımsızlığıdır.   yöne bakabilenlerin olduğu yerde güçlenir. “İnsan
            Canla, kanla düşman saldırı ve tecavüzlerinden   kısım kısım, yer damar damar” diyor eskiler. Kar-
            kurtarılan yaşadığımız vatan topraklarının  değerini   şılıklı olarak birbirlerinin zıddına dönen ama aynı
            bilmek ve onun korunması zemini üzerinde mamur   mekanizmayı çalıştıran dişliler gibi uyum içinde bir
            ve bayındır kılınmasına çalışmak istiklâli anlamak   karşıtlık ve bunu normal görerek asıl amaca sadaka-
            demektir. Fert fert her benlik millet benliği ile bü-  ti esas almak da istiklâle can katacaktır. Coğrafî var-
            tünleşip yaptığı her işin, verdiği her emeğin, yaptığı   lık nasıl başka başka ise insan varlığımız da öyledir.
            her üretimin bu benliğe katılmasına çalışmak zo-  Bu farklılık zenginliği aynı zamanda birbirimizi ta-
            rundadır. Çünkü, katmadığınız şeye katılmıyorsu-  mamlama gücüdür. Birey varlığını millet varlığında
            nuz demektir. Burada şunu da özellikle vurgulamak   tecelli ettirmek hem bireyi büyütür hem de milleti
            gerek: Her nefes yeni bir başlangıçtır ve geçmişte   yüceltir.
            olanları tartışmaktansa geleceğe doğru “yürüyüş ka-  Hâsılı, “İstiklâl”;  var olmak, bir olmak, hür olmak-
            rarı” içinde olmak gerekir. Bundan dolayı küresel   tır. Bütün yönleri ve bütün anlamlarıyla. İstiklâlin
            çapta yankılar uyandıracak işler yapmak; savunma-  marşı bize bunları ve bu bağlamda daha nice can
            dan sanayiye, teknolojiden enformasyona, kendi   verici bilgelikleri bağışlar. Evet, “Allah bu millete bir
            bünyemize uygun iktisadî ölçütler ihdas etmekten   daha istiklâl marşı yazdırmasın” ve istiklâli tam ve
            uluslararası ticaret manevralarına kadar her alanda   tüm yaşatsın. Millî şairimize rahmet olsun.
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58