Page 53 - Sayı-50 Mart - Nisan 2021
P. 53
MART-NİSAN 2021 51
ğımsızlık hamlelerimiz dilimizi de baskıdan kurta- hamleler yapmayı zorunlu kılar istiklâl bilinci.
racaktır. Yeter ki, içimizden birileri Cemil Meriç’in İstiklâl, birlik beraberlik türküsüdür. Millet kuma-
deyimiyle “müstağrip” takımı içeriden suikastlere şının her rengini her desenini içine alacak; ortak bir
yeltenmesin, yeltenemesinler. Dilimiz en önemli
irade beyanıyla geleceği kuşatacak bir kararlılıktır.
bağımsızlık bayrağımızdır. Dilin kaybeden ilini de Bu, dış etkilemeleri ve kışkırtmaları akim bırakacak
kaybeder. Sonuç olarak manevî bağımsızlığımızın akıl ve zekanın başarabileceği bir iştir, mümkün-
temellerinin, inanç, dil ve kültür köklerimizin sağ- dür ve kolaydır. Manevî boyut olarak zikrettiğimiz
lamlığı tarih sınavını vermiş ve geleceğe yürüyecek sermayemiz birliğimiz için yetecektir. Onu zayi
zindeliğe sahiptir. etmeden, bireysel sapmalara uğratmadan, kötü ni-
İstiklâl maddî bağımsızlık demektir. Nasıl insan yetli etkilerden uzak tutarak devreye sokmak birlik
maddî ve manevî yönleriyle insan ise ve biri olma- beraberlik kalemizin suru haline getirebiliriz. Eme-
dan diğeri var olamıyorsa millet varlığı da böyledir. ğin, alınterinin, gözyaşının, dökülen kanın, hak ve
Manevî varlık madde planında zuhur edemiyor, adalet ilkelerinin değerini tam ve tüm bir bilinç ve
inançla teslim edebilir ve uygulayabilirsek, fitnenin
rüzgar dalgalandıracak bayrak bulamıyorsa hiç
hükmündedir. O halde istiklâl düşüncesini harla- topları o suru yıkamayacaktır.
ma sürecinde “kimlik” esasından sonra hatırlanma- İstiklâl, farklılık şeklinde tezahür eden ama aynı
sı gereken ilk adım maddî varlığın bağımsızlığıdır. yöne bakabilenlerin olduğu yerde güçlenir. “İnsan
Canla, kanla düşman saldırı ve tecavüzlerinden kısım kısım, yer damar damar” diyor eskiler. Kar-
kurtarılan yaşadığımız vatan topraklarının değerini şılıklı olarak birbirlerinin zıddına dönen ama aynı
bilmek ve onun korunması zemini üzerinde mamur mekanizmayı çalıştıran dişliler gibi uyum içinde bir
ve bayındır kılınmasına çalışmak istiklâli anlamak karşıtlık ve bunu normal görerek asıl amaca sadaka-
demektir. Fert fert her benlik millet benliği ile bü- ti esas almak da istiklâle can katacaktır. Coğrafî var-
tünleşip yaptığı her işin, verdiği her emeğin, yaptığı lık nasıl başka başka ise insan varlığımız da öyledir.
her üretimin bu benliğe katılmasına çalışmak zo- Bu farklılık zenginliği aynı zamanda birbirimizi ta-
rundadır. Çünkü, katmadığınız şeye katılmıyorsu- mamlama gücüdür. Birey varlığını millet varlığında
nuz demektir. Burada şunu da özellikle vurgulamak tecelli ettirmek hem bireyi büyütür hem de milleti
gerek: Her nefes yeni bir başlangıçtır ve geçmişte yüceltir.
olanları tartışmaktansa geleceğe doğru “yürüyüş ka- Hâsılı, “İstiklâl”; var olmak, bir olmak, hür olmak-
rarı” içinde olmak gerekir. Bundan dolayı küresel tır. Bütün yönleri ve bütün anlamlarıyla. İstiklâlin
çapta yankılar uyandıracak işler yapmak; savunma- marşı bize bunları ve bu bağlamda daha nice can
dan sanayiye, teknolojiden enformasyona, kendi verici bilgelikleri bağışlar. Evet, “Allah bu millete bir
bünyemize uygun iktisadî ölçütler ihdas etmekten daha istiklâl marşı yazdırmasın” ve istiklâli tam ve
uluslararası ticaret manevralarına kadar her alanda tüm yaşatsın. Millî şairimize rahmet olsun.