Page 59 - Sayı-50 Mart - Nisan 2021
P. 59

MART-NİSAN 2021 5757
                                                                                                  mArT-NİSAN 2021











































            ÜRETİM BÖLGELERİ

            Türkiye’de zeytinyağı üretimi, yıllık dalgalanma-
            lara bağlı olarak değişmekle beraber dünyanın en
            büyük beş ülkesi arasında yer almaktadır. Ülke-
            mizde zeytin ve zeytinyağı üretimi daha çok Ege,
            Marmara ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde
            yapılmaktadır.

            HANGİ ÜLKELERE, NE MİKTARDA İHRACAT YAPILIYOR?

            Dünya zeytinyağı ihracatı (989,50 bin ton), üre-
            timin (3.197 bin ton) %31’ini oluşturmaktadır.
                                                       Türkiye’nin zeytinyağı sektörüyle ilgili yaşamakta
            İhracatta, Türkiye’nin payı %5’tir. ABD, İspanya,
            Suudi Arabistan, İtalya, İran ve Japonya tutar   olduğu sorunlardan biri de, periyodisite nedeniyle
            bakımından en çok Türkiye’nin ihracat yaptığı   zeytinyağı fabrikalarındaki kapasite kullanım ora-
            ülkelerdir.                                nının düşük oluşudur. Lisanslı Depoculuk Sistemi
                                                       zeytinin ve zeytinyağının depolanmasını sağlaya-
            Türkiye’de zeytinyağı ihracatı daha çok katma de-
            ğeri düşük nitelikteki ham yağ şeklinde yapılmak-  rak; periyodisitenin neden olduğu olumsuzlukları
            tadır. Konuyla ilgili görüşlerine başvurduğumuz   engelleyecektir.
            İSTİB Meclis Üyesi Osman Berberoğlu, bu du-  Zeytinyağının tanıtımına, tüketiminin arttırılması-
            rumun değişmesi için yapılması gerekenleri şöyle
                                                       na, iç ve dış pazarın genişletilmesine yönelik olarak
            özetledi:
                                                       devlet destekli projeler hazırlanmalıdır.”
            “Natürel sızma olarak kusursuz üretim yapan mar-
            kaların bilinirliklerini artırmaları gerekiyor. Böyle-
            ce ambalajlı ve markalı olarak satışın yolu açılabilir.  Kaynak: Tarımsal Ürün Ve Politika Geliştirme Enstitüsü
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64