Page 54 - Sayı-52 Temmuz Ağustos 2021
P. 54

52                    İŞ DÜNYASI VE YÖNETİM




                                PERFORMANS YÖNETİMİ (4)









                                PAKETİ ÇÖZÜP İÇİNİ AÇMAK: PERFORMANS       •  Hangi amaç ve değerler korunacak?
                                DEĞERLEMEYE, İSPATLANMIŞ VE BAŞARILI BİR   •  Hangi eski öncüller ya da bakış açıları terk edi-
                                ALTERNATİF                                    lecek?
                                Paketi çözüp içini açmak, bir kurumun performans   •  Hangi eylemler gerçekleştirilecek?
                                değerlemeden elde edeceği düşünülen çeşitli fayda-  -  Hangi sıklıkta?
                                ların ayrı ayrı ele alınması demektir.        -  Kim tarafından?
                                Performans değerlemeden kurumunuz ne elde et-  -  Hangi metotlarla?
           ERDAL DERİNDERE
                                meyi bekliyor sorusuna verilen cevapların bir listesi:  -  Niçin?
                                •  Sıradışı performans gösterenleri tanımlamak ve   •  Bu eylemleri besleyen ve destekleyen hangi sis-
                                   mukabele etmek                             temlere ve süreçlere ihtiyaç var?
                                •  Ücret için temel oluşturmak             KORUNMASI GEREKEN BAZI ÖNEMLİ DEĞERLER
                                •  Çalışanlara bireysel geribildirimde bulunmak
                                                                           •  Sistemleri iyileştirme ve geliştirmeye odaklanın,
                                •  İşyerine yön vermek ve odaklanmayı sağlamak
                                                                              bireyleri  ödüllendirmeye veya cezalandırmaya
                                •  Kariyer hedeflerini tanımlamak
                                                                              değil.
                                •  Öğretim ve eğitim ihtiyaçlarını tanımlamak
                                                                           •  Müşteri tatminine odaklanın, yönetici tatmini-
                                •  Terfi için adayları belirlemek             ne değil.
                                •  İşten çıkarılacakları belirlemek        •  Sistemin herhangi bir parçasını
                                •  Çalışanlar ve yöneticileri arasındaki iletişimi ge-  -  müşteri
                                   liştirmek
                                                                              -  sistemin amacı
                                •  İş akti fesihlerinde ve diğer uygulamalarda açıla-  -  sistemin bütününün faydası
                                   bilecek davalar için yazılı kayıtlar oluşturmak
                                                                                 zararına daha etkili kılmaya çalışmayın.
                                •  Kanuni düzenlemelere uymak
                                                                           •  Tedaviyi hastalıktan daha zararlı hale getirmeyin.
                                •  Çalışanları motive etmek
                                                                           •  Var olan üstünde ince ayar yapmaya çalışmayın,
                                Kurumunuz paketi çözüp içini açmayı düşünüyorsa    mevcut paradigmanın dışına çıkın.
                                   aşağıdaki sıralama dahilinde bir gözden geçirme
                                   yapabilirsiniz :                        SIRADIŞI PERFORMANS GÖSTERENLERİ TANIMLAMAK
                                                                           VE GEREĞİNİ YAPMAK
                                Adım 1.  Performans  değerleme  programınızdan   Sıradışı kavramını psikolojik olarak değil istatistik-
                                elde etmeyi düşündüğünüz faydaları ve sonuçları   sel olarak tanımlayın.  Sıradışı, istatistiksel  olarak
                                listeleyin.                                sistemin halihazırdaki imkanlarının dışında tezahür
                                Adım 2. Her bir sonuç ve fayda için şu soruyu   eden demektir.
                                sorun: ‘Bu illaki halletmemiz gereken önemde bir
                                konu mu?’                                  Sıradışı Performans hakkında Gereğini Yapmak
                                Adım 3. Cevap evet ise halletmeniz gereken her bir   İçin İlkeler
                                konuyu ayrı ayrı ele alın, diğerlerinden tamamen   1. Sıradışı denilenlerin gerçekten sıradışı oldukları-
                                ayırın.                                    nı kesin olarak belirleyin.
                                Adım 4. Her bir sonuç ve fayda için şu soruları so-  •  Sıradışı performansı kanıtlayacak veriler var mı?
                                run : Performans Değerleme yapmaksızın bu sonu-  •  Tutarlı ve sürekli performansı işaret eden, yeterli
                                cu veya faydayı başarılı bir şekilde etmenin en iyi   zaman süresi içinde toplanan veri, belirgin olarak
                                yolu nedir?                                   düşük mü yoksa yüksek seviyeyi mi gösteriyor?
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59