Page 55 - Sayı-52 Temmuz Ağustos 2021
P. 55
TEMMUZ-AĞUSTOS’21 53
• Sıradışı performans gösterenlerin eşitleri ara- • Bir müddet daha geniş bir yapı ve tahdit uygu-
sında oydaşma var mı? (Gözleme dayalı olarak, layın.
kızgınlık veya dedikodu olarak değil.) • Danışmanlık ve destek verin.
2. Herhangi bir özel sebep bulunduğunda bu özel • Daha uygun bir pozisyon bulun.
sebebin ardında ne olduğunu bulmaya çalışın. (Veri • İşten çıkarın.
kullanarak.)
Olumlu Sıradışılık İŞTEN ÇIKARMA
• Diğerlerine de öğretilebilecek daha iyi metotlar Birini İşten Çıkarmadan Önce
mı var? • Kişinin özel sebep olduğundan emin olun.
• Daha uzun saatler çalışma mı söz konusu? • Çözüme yönelik gayretlerinizin iyi seçilmiş,
• Daha kapsamlı beceriler mi var? planlanmış ve uygulanmış olduğuna emin olun.
• Daha yüksek bir tecrübe mi ? • Kişiye kurumda daha uygun bir pozisyon olma-
• Doğal bir yetenek mi söz konusu? dığından emin olun.
Olumsuz Sıradışılık • Diğerlerinden gelecek tepkilere ve sorunlara ha-
• Daha uygun bir yöntem mi öğrenmeli? zırlıklı olun.
• Hızlanması mı gerekiyor? İşten Çıkarma Sırasında
• Koçluğa ya da mentorluğa mı ihtiyacı var? • İşten çıkarılacak kişiye duyarlı ve adil muamele
• Sıkıntılı bir dönemden mi geçiyor? edin.
• İşin gerektirdiği temel özelliklerden mi yoksun? • Olay hakkında diğerleriyle yeterli iletişimde bu-
3. Sıradışı performansın ardındakine dair açıkla- lunun.
maya dayanarak gereğini yapmaya dair bir formül Birini İşten Çıkardıktan Sonra
oluşturun. • İşten çıkarmalardan kaçınabilmek için, pozis-
Olumlu Sıradışılık yonlara eleman arama, seçme, işe alma, eğitim
• Metotları diğerlerine de öğretin. ve terfi sistemlerinizi gözden geçirin.
• Pazar değeri değiştiğinden daha yüksek ücret • Geride kalanların güvenini tazeleyin.
ödeyin. • İşten çıkarma sürecini iyileştirmek için süreçte
• İş tanımını genişletin. yer alanlardan geribildirim alın.
Olumsuz Sıradışılık
Kaynak: The Leader’s Handbook, Peter R. Scholtes, McGraw-
• Koçluk, mentorluk, eğitim Hill, 1998