Page 16 - Sayı-57 Mayıs - Haziran 2022
P. 16

14                       İSTİB HABER
























                                     *  DR. FAHRİ YEMİŞÇİOĞLU                   *  CELAL TOPRAK
                                     lajlı ürün satmak ama piyasa gerçeklerini de göz   TOPRAK: “ZEYTİN KONULU BU TİP TOPLANTILAR ÇOK
                                     ardı etmemeliyiz. Örneğin dünya pazarının lideri   ÖNEMLİ”
                                     İspanya’da hiçbir yasak yok. Bizde de olmamalı” ifa-
                                     delerini kullandı.                         Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal Toprak,
                                                                                zeytin hakkında yapılan bu tip toplantıların önemi-
                                     PEHLİVAN: “BUTİK ZEYTİNYAĞINDA REKABETÇİYİZ,   ne dikkat çekti ve “Böylesi toplantıların yüz yüze
                                     ÜRETİMİ YÜZDE 50’YE ÇIKARMALIYIZ”          yapılması da önemli. Basın mensupları konuyla il-
                                                                                gili uzmanların değerlendirmelerini öğrenmek isti-
                                     Uluslararası Zeytinyağı Jürisi Birsen Can Pehlivan   yorlar. Güvenilir ürün algısının oluşması için basına
                                     ise butik zeytinyağı üretiminin önemine dikkat çe-  sürekli bilgi verilmesi önemlidir” dedi.
                                     kerek, üretimden işlemeye kadar kontrollü üretimin
                                     kaliteye doğrudan  yansıdığını  söyledi,  Pehlivan,   BERBEROĞLU: “VERİMLİ TÜRLER
                                     “Butik üretimde kontrol daha kolay mümkün oldu-  YAYGINLAŞTIRILMALI, NADİR TÜRLER KORUNMALI”
                                     ğu için kaliteye ulaşılabiliyor. Son dönemde dünya
                                     piyasasında rekabet edebilir olduğumuz pazar, bu-  İSTİB Zeytin ve Zeytinyağı  Ticareti Komitesi
                                     tik zeytinyağı pazarı… Butik üretimin Türkiye’de-  Başkanı Osman Berberoğlu, konuşmasında zeytin
                                     ki payı yüzde 10 civarında. Eğer kontrollü üretimi   çeşitliliğinin ve tür özelliklerinin doğru değerlen-
                                     yüzde 50’lere çıkarabilirsek rekabet gücümüz de   dirilmesi gerektiğini kaydetti. Berberoğlu, “Verimli
                                                                                türlerin yaygınlaştırılması, endemik ve nadir türle-
                                     katma değerli ürünlerimiz de o oranda artacaktır.
                                     Bu nedenle butik üretim özellikle desteklenmeli”   rin de korunması gerekiyor. Verimli türlerle nadir
                                     şeklinde konuştu.                          türlerin karışımları katma değerli ürünleri oluşturu-
                                                                                yor. Bu nedenle nadir türlerin korunması ve coğrafi
                                     YEMİŞÇİOĞLU: “ZEYTİNİN YAPRAĞINDAN VE      işaret çalışmalarının yapılması gerekiyor” dedi.
                                     MEYVESİNDEN DE ÖZEL ÜRÜNLER ÜRETMELİYİZ”

                                     Ege Üniversitesi Bitkisel  Yağ  Teknolojisi Uzmanı
                                     Dr. Fahri Yemişçioğlu zeytinden elde edilen ürün-
                                     lerde zeytin ve zeytinyağıyla sınırlı kalmanın ufku-
                                     muzu daraltacağını söyledi. Yemişçioğlu, “Zeytinin
                                     yaprağından  da,  meyvesinden  de  zeytinyağından
                                     çok daha katma değerli özel ürünler üretilebilir. Bu
                                     ürünlere odaklanmak için de akademinin sahadan
                                     uzak araştırma alışkanlığından kurtulması gerekir.
                                     Zeytinyağının bence en önemli sorunları dezenfor-
                                     masyon, isimsiz üretim, şoklara hazırlıklı olmama-
                                     mızdır. Bu nedenle zeytin stratejik bir ürün olarak
                                     belirlenerek devlet  kontrolünde  planlamaya  gidil-
                                     melidir” dedi.                             *  OSMAN BERBEROĞLU
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21