Page 20 - mart-nisan
P. 20

20                       T TOBB HABER     İSMAİL ŞEN




                                ZEYTİNYAĞINDA KÜRESEL BAŞARI MÜMKÜN MÜ?



                                Türk zeytinyağının küresel tüketiciler tarafından tercih

                                edilmesini sağlamak mümkün mü? Zeytinyağında çok çalışıp
                                az kazanma sarmalını kırabilecek miyiz?










































                                Türkiye zeytin açısından dünyanın en avantajlı ülke-  olduğunu gösteriyor. Üreticiden sanayiciye, uzma-
                                lerinden biri… Sürekli artan bir zeytin ağacı varlığı-  nından devlet kademesine kadar herkese düşen zor-
           Uluslararası         mız, küresel markalarla yarışacak düzeyde zeytinyağı  lu görevler var. En önemlisi de Türk zeytinyağının
           pazarlarda bir       üreten,  hem  butik  hem  de  sanayi  tesislerimiz  var.  uluslararası  pazarlarda  katma  değerli  olarak  değer-
           Türk zeytinyağı      Her yıl  onlarca uluslararası  yarışmada  derece alan  lendirilmesi, güçlü bir marka olması, küresel tüketici
           talebi oluşturmak    zeytinyağları üreten bu üreticilerimize rağmen, kü-  tarafından tercih edilmesi için çok uzun ve zorlu bir
           mümkün               resel pazarlarda bir Türk zeytinyağı algısından uza-  süreç gerekiyor.
           mü? İtalya ve        ğız. Peki, bu algıyı nasıl oluşturabiliriz? Uluslararası
           İspanya’nın          pazarlarda ve küresel tüketicide bir Türk zeytinyağı  ÖNCE KALİTELİ ÜRETİM…
           yağlarımızı          talebi oluşturmak mümkün mü? İtalya ve İspanya   Uluslararası pazarlarda başarı için öncelikle kaliteli
           alıp, bizden çok     gibi ülkelerin dökme yağlarımızı alıp, paketleyerek   bir ürün gerekiyor. İyi zeytinyağı için ise önce iyi
           kazandıkları         satmalarıyla bizden çok kazanmaları bir gün sona   zeytin üretilmeli. Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Kon-
           sistemi              erecek mi? Neden biz zeytinyağımızı kendimiz şişe-  seyi Yönetim Kurulu Üyesi ve Zeytinyağı Kalite Uz-
           değiştirebilir       leyip satamıyoruz? Kısaca, zeytinyağında çok çalışıp   manı  Yük. Müh. Ümmühan  Tibet, zeytinyağının
           miyiz? Neden biz     az kazanma kısır döngüsünü kırabilecek miyiz?  kalitesinin başarı için ön şart olduğunu belirterek,
           zeytinyağımızı       Bu soruları Türkiye’nin önemli zeytin ve zeytinya-  “Zeytinyağının kalitesi, yetiştirildiği bölgenin iklim
           kendimiz             ğı üreticisi, tüccarı ve uzmanlarına sorduk. Sonuçta  koşulları, zeytinin çeşidi, zirai bakım tedbirleri, hasat
           şişeleyip            aldığımız cevaplar hem tüm bu soruların cevabının  zamanı, hasat şekli, hasattan sonra zeytinin bekleme
           satamıyoruz?         net bir evet olduğunu hem de bu sürecin çok zor  süresi, zeytin sıkım tesisinin çalışma koşulları, depo-
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25