Page 20 - mart-nisan
P. 20
20 T TOBB HABER İSMAİL ŞEN
ZEYTİNYAĞINDA KÜRESEL BAŞARI MÜMKÜN MÜ?
Türk zeytinyağının küresel tüketiciler tarafından tercih
edilmesini sağlamak mümkün mü? Zeytinyağında çok çalışıp
az kazanma sarmalını kırabilecek miyiz?
Türkiye zeytin açısından dünyanın en avantajlı ülke- olduğunu gösteriyor. Üreticiden sanayiciye, uzma-
lerinden biri… Sürekli artan bir zeytin ağacı varlığı- nından devlet kademesine kadar herkese düşen zor-
Uluslararası mız, küresel markalarla yarışacak düzeyde zeytinyağı lu görevler var. En önemlisi de Türk zeytinyağının
pazarlarda bir üreten, hem butik hem de sanayi tesislerimiz var. uluslararası pazarlarda katma değerli olarak değer-
Türk zeytinyağı Her yıl onlarca uluslararası yarışmada derece alan lendirilmesi, güçlü bir marka olması, küresel tüketici
talebi oluşturmak zeytinyağları üreten bu üreticilerimize rağmen, kü- tarafından tercih edilmesi için çok uzun ve zorlu bir
mümkün resel pazarlarda bir Türk zeytinyağı algısından uza- süreç gerekiyor.
mü? İtalya ve ğız. Peki, bu algıyı nasıl oluşturabiliriz? Uluslararası
İspanya’nın pazarlarda ve küresel tüketicide bir Türk zeytinyağı ÖNCE KALİTELİ ÜRETİM…
yağlarımızı talebi oluşturmak mümkün mü? İtalya ve İspanya Uluslararası pazarlarda başarı için öncelikle kaliteli
alıp, bizden çok gibi ülkelerin dökme yağlarımızı alıp, paketleyerek bir ürün gerekiyor. İyi zeytinyağı için ise önce iyi
kazandıkları satmalarıyla bizden çok kazanmaları bir gün sona zeytin üretilmeli. Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Kon-
sistemi erecek mi? Neden biz zeytinyağımızı kendimiz şişe- seyi Yönetim Kurulu Üyesi ve Zeytinyağı Kalite Uz-
değiştirebilir leyip satamıyoruz? Kısaca, zeytinyağında çok çalışıp manı Yük. Müh. Ümmühan Tibet, zeytinyağının
miyiz? Neden biz az kazanma kısır döngüsünü kırabilecek miyiz? kalitesinin başarı için ön şart olduğunu belirterek,
zeytinyağımızı Bu soruları Türkiye’nin önemli zeytin ve zeytinya- “Zeytinyağının kalitesi, yetiştirildiği bölgenin iklim
kendimiz ğı üreticisi, tüccarı ve uzmanlarına sorduk. Sonuçta koşulları, zeytinin çeşidi, zirai bakım tedbirleri, hasat
şişeleyip aldığımız cevaplar hem tüm bu soruların cevabının zamanı, hasat şekli, hasattan sonra zeytinin bekleme
satamıyoruz? net bir evet olduğunu hem de bu sürecin çok zor süresi, zeytin sıkım tesisinin çalışma koşulları, depo-