Page 21 - mart-nisan
P. 21
MART-NİSAN 21
lama ve ambalaj materyaline kadar birçok kriterden Ümmühan Tibet,
etkilenmektedir” diye konuşuyor. zeytinyağında
Ümmühan Tibet, bu kriterlerin yerine getirilmesiyle tercihi belirleyen
elde edilecek yüksek katma değerli zeytinyağlarıyla faktörlerden
uluslararası pazarda yer almanın, küçük aile işletme- birinin de zeytin
lerinin ağırlıklı olduğu Türk zeytinyağı sektörü için türleri olduğunu
tek çıkış yolu olduğunu kaydediyor. Tibet, “Çünkü belirterek, yok
üretim maliyetimiz yüksek ve maalesef fiyat-kalite den- olmak üzere olan
gesini sağlayan marka sayımız da son derece kısıtlı. Bu Türkiye’ye has
zeytin türlerine
sarmaldan çıkabilmek için kamusal alandan başlaya- dikkat çekiyor...
rak hem ticari alandaki risklerin giderilmesi ve hem de
bürokratımızdan, üreticimizden sanayicimize kadar
bakış açısının kaliteye odaklanması gerekmektedir”
ifadelerini kullanıyor.
ÖZEL TÜRLER VE GASTRONOMİ ZENGİNLİĞİMİZ…
Ümmühan Tibet, zeytinyağında tercihi belirleyen
faktörlerden birinin de zeytin türleri olduğunu be- ÜMMÜHAN TİBET
lirterek, yok olmak üzere olan Türkiye’ye has zeytin
türlerine dikkat çekiyor: Öncelikle üreticilerimizin, geleneksel kafa yapısın-
dan kurtulmaları gerektiğini belirten Ahmet Bülent
“Artan kaliteli üretim anlayışı ile birlikte Ayvalık, Kasap, “Üretim yeri seçiminden toprak analizine ka-
Memecik, Gemlik gibi tanınmış, yaygın çeşitleri- dar ince eleyip sık dokumalılar. Tabii ki üretim, bakım
mizin yanı sıra bölgeleri ile uyum sağlamış, Kara-
ve hasat süreçlerinde de günün gereklerine uygun ola-
deniz’de Butko, Antalya’da Tavşan Yüreği, Beylik, rak bilimsel yöntemlerden sapmadan çalışılmalı… Uy-
Hatay’da Saurani, Halhalı, Kilis’te Kilis Yağlık, gun periyodlarda bakım, doğru gübreleme, zamanında
Bodrum’da Dilmit, İzmir’de Çekişte gibi kaybol-
ve eksiksiz budama, ürünü hem nitelik hem de nicelik
mak üzere olan çeşitlerimize yöneldiğimizde, her açısından çok etkiliyor. Hasat süreci de darbe ve ezil-
tüketicinin seveceği yeni lezzetlerle buluşturmak melere maruz bırakılmadan tamamlanmalı” diyor.
bizim çıkış noktamız olabilir.”
Zeytini zeytinyağına dönüştürecek sanayicilerin ilk
Dünyanın en önemli gastronomi zenginliğine sahip yapması gerekenin ise zeytinleri doğru şartlarda sı-
mutfaklardan biri olmamızın da avantaj olduğunu kım tesisine ulaştırmak olduğunu belirten Kasap,
belirten Ümmühan Tibet, “Türk mutfağının, her şunları aktarıyor:
damak zevkine hitap eden geniş bir skaladaki kaliteli
Türk zeytinyağları ile birlikte tanıtılması, hem ulusal
ve hem de uluslararası pazarda ülkemizin hak ettiği
başarıyı sağlayacaktır. Bu yaklaşım ile zeytinden başka İSTİB Meclis
geliri olmayan çok sayıdaki küçük çiftçimizin bölgesin- Başkanı
Ahmet Bülent
deki refahı artarken, oleturizm ve ekoturizm yolu ile Kasap Türk
kültürel etkileşimi de gelişecek, bu sayede tarih boyunca zeytinyağının
barışın, kardeşliğin sembolü olan zeytin ağacı da mis- küresel başarısı
yonunu yerine getirmiş olacaktır” diyor…
için üreticiye
de sanayiciye
HERKESE DÜŞEN GÖREVLER VAR…
de devlete
İstanbul Ticaret Borsası Meclis Başkanı ve Ahsaf de çok görev
Zeytin ve Zeytinyağı’nın Yönetim Kurulu Başkanı düştüğünü
Ahmet Bülent Kasap ise böylesine büyük bir hedef belirtiyor.
için bütün paydaşlara görev düştüğünü vurguluyor. AHMET BÜLENT KASAP