Page 21 - mart-nisan
P. 21

MART-NİSAN 21




            lama ve ambalaj materyaline kadar birçok kriterden                                   Ümmühan Tibet,
            etkilenmektedir” diye konuşuyor.                                                     zeytinyağında

            Ümmühan Tibet, bu kriterlerin yerine getirilmesiyle                                  tercihi belirleyen
            elde edilecek yüksek katma değerli zeytinyağlarıyla                                  faktörlerden
            uluslararası pazarda yer almanın, küçük aile işletme-                                birinin de zeytin
            lerinin ağırlıklı olduğu Türk zeytinyağı sektörü için                                türleri olduğunu
            tek çıkış yolu olduğunu kaydediyor. Tibet, “Çünkü                                    belirterek, yok
            üretim maliyetimiz yüksek ve maalesef fiyat-kalite den-                              olmak üzere olan
            gesini sağlayan marka sayımız da son derece kısıtlı. Bu                              Türkiye’ye has
                                                                                                 zeytin türlerine
            sarmaldan çıkabilmek için kamusal alandan başlaya-                                   dikkat çekiyor...
            rak hem ticari alandaki risklerin giderilmesi ve hem de
            bürokratımızdan, üreticimizden sanayicimize kadar

            bakış açısının kaliteye odaklanması gerekmektedir”
            ifadelerini kullanıyor.


            ÖZEL TÜRLER VE GASTRONOMİ ZENGİNLİĞİMİZ…
            Ümmühan  Tibet, zeytinyağında tercihi belirleyen
            faktörlerden birinin de zeytin türleri olduğunu be-  ÜMMÜHAN TİBET
            lirterek, yok olmak üzere olan Türkiye’ye has zeytin
            türlerine dikkat çekiyor:                  Öncelikle üreticilerimizin, geleneksel kafa yapısın-
                                                       dan kurtulmaları gerektiğini belirten Ahmet Bülent
               “Artan kaliteli üretim anlayışı ile birlikte Ayvalık,   Kasap, “Üretim yeri seçiminden toprak analizine ka-
               Memecik, Gemlik gibi tanınmış, yaygın çeşitleri-  dar ince eleyip sık dokumalılar. Tabii ki üretim, bakım
               mizin yanı sıra bölgeleri ile uyum sağlamış, Kara-
                                                       ve hasat süreçlerinde de günün gereklerine uygun ola-
               deniz’de Butko, Antalya’da Tavşan Yüreği, Beylik,   rak bilimsel yöntemlerden sapmadan çalışılmalı… Uy-
               Hatay’da Saurani, Halhalı, Kilis’te Kilis  Yağlık,   gun periyodlarda bakım, doğru gübreleme, zamanında
               Bodrum’da Dilmit, İzmir’de Çekişte gibi kaybol-
                                                       ve eksiksiz budama, ürünü hem nitelik hem de nicelik
               mak üzere olan çeşitlerimize yöneldiğimizde, her   açısından çok etkiliyor. Hasat süreci de darbe ve ezil-
               tüketicinin  seveceği  yeni  lezzetlerle  buluşturmak   melere maruz bırakılmadan tamamlanmalı” diyor.
               bizim çıkış noktamız olabilir.”
                                                       Zeytini zeytinyağına dönüştürecek sanayicilerin ilk
            Dünyanın en önemli gastronomi zenginliğine sahip   yapması gerekenin ise zeytinleri doğru şartlarda sı-
            mutfaklardan biri olmamızın da avantaj olduğunu   kım  tesisine  ulaştırmak  olduğunu  belirten  Kasap,
            belirten  Ümmühan Tibet,  “Türk mutfağının, her   şunları aktarıyor:
            damak zevkine hitap eden geniş bir skaladaki kaliteli
            Türk zeytinyağları ile birlikte tanıtılması, hem ulusal
            ve hem de uluslararası pazarda ülkemizin hak ettiği
            başarıyı sağlayacaktır. Bu yaklaşım ile zeytinden başka                              İSTİB Meclis
            geliri olmayan çok sayıdaki küçük çiftçimizin bölgesin-                              Başkanı
                                                                                                 Ahmet Bülent
            deki refahı artarken, oleturizm ve ekoturizm yolu ile                                Kasap Türk
            kültürel etkileşimi de gelişecek, bu sayede tarih boyunca                            zeytinyağının
            barışın, kardeşliğin sembolü olan zeytin ağacı da mis-                               küresel başarısı
            yonunu yerine getirmiş olacaktır” diyor…
                                                                                                 için üreticiye
                                                                                                 de sanayiciye
            HERKESE DÜŞEN GÖREVLER VAR…
                                                                                                 de devlete
            İstanbul  Ticaret Borsası Meclis Başkanı ve Ahsaf                                    de çok görev
            Zeytin ve Zeytinyağı’nın Yönetim Kurulu Başkanı                                      düştüğünü
            Ahmet Bülent Kasap ise böylesine büyük bir hedef                                     belirtiyor.
            için bütün paydaşlara görev düştüğünü vurguluyor.   AHMET BÜLENT KASAP
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26