Page 29 - mart-nisan
P. 29
MART-NİSAN 29
“FUARIN MEYVESİ HEMEN TOPLANMAZ” Dolayısıyla sabırsızlık da uluslararası ticarette işinizi “İki üç bin
zorlaştırır” bilgisini veriyor. dolarlık
Yıllardır yurtdışındaki fuarlara gittiğini ve uzun va- konteynır
deli ilişkiler kurmaya çalıştığını söyleyen Rua, dış “GIDADA BÜYÜK POTANSİYELİMİZ VAR” maliyetlerini
ticaretin zahmetli ve uzun bir süreç istediğini ifade mala
ediyor. Uzun ve zahmetli bir süreç olan Japonya ile Türk firmalarının bir dezavantajının da pazar araş- böldüğünüzde
ticareti fuarların kolaylaştırdığına işaret ederek, “En tırmasına vakit ve bütçe ayırmamaları olduğunu da küçük bir pay
büyük sorun, uzaktaki potansiyel müşterilerle ileti- söyleyen Rua, “Belki de bu nedenle coğrafi ve kül- düşüyor. Japonya
şim kurmanın zorluğu… Fuarlar ise bu zorluğu aş- türel olarak uzak olduğumuz pazarlardaki ihracat 130 milyonluk
manın en kolay ve sağlıklı yolu. Binlerce kilometre paylarımız daha düşük” diyor. dev bir pazar
uzaktaki bir şirketin satınalma müdürüne ulaşmanın Japonya’da üretilmeyen gıda maddeleri satmanın lo- ve bu pazardaki
ne kadar zor olduğunu takdir edersiniz. Oysa böy- jistik maliyetlerini önemsizleştirdiğine değinen Rua, payımız
le bir fuarda ulaşılmaz genel müdürlerle el sıkışır, “İki üç bin dolarlık konteynır maliyetlerini mala böl- gerçekten
aynı masada oturabilirsiniz. Yine de bu ürününü- düğünüzde küçük bir pay düşüyor. Japonya 130 mil- artmaya
zü hemen satacağınız anlamına gelmez. Bir fuarda yonluk dev bir pazar ve bu pazardaki payımız gerçek- müsait.”
kartvizitini aldığınız kişiyle bazen aylarca müzakere ten artmaya müsait. Önümüzdeki dönemde özellikle
edersiniz ama hiç ticaret yapamazsınız. Aylar ve yıl- gıda konusunda büyük bir potansiyelimiz olduğunu
lar fuarlarda kurulan ilişkiler için normal sürelerdir. söyleyebilirim” ifadeleriyle sözlerini tamamlıyor.
YAZA 22. PERAKENDE GÜNLERİ İLE MERHABA
22. Perakende Günleri “Dijital Dünya Yeni Müşteri
Yeni Perakende Yeni Dönem” temasıyla 31 Mayıs - 1
Haziran 2023’te toplanıyor. Son yıllarda büyük bir
değişim ve dönüşümünde içerisinde bulunan pera-
kende sektöründe müşteriler özellikle pandemi sü-
recinin hızlandırmasıyla e-ticarete yöneldi. Böylece
teknolojinin sunduğu olanaklar, artan e-ticaret ve
değişen tüketici davranışlarıyla birlikte perakende Hızla değişen
ticarette yeni bir dönemi başlattı.
ve dönüşen
Hızla değişen ve dönüşen bu sektöre ışık tutmak ve bu sektöre
gelecek vizyonu kurmak için düzenlenen Peraken- 9.500’nin üzerinde katılımcıyı ağırlanacak. Aynı za- ışık tutmak ve
de Günleri’nin bu yıl 22’ncisi yapılacak. Perakende manda perakende sektörünün önde gelen firmaları gelecek vizyonu
sektörünün en verimli buluşma platformlarından kurmak için
2 gün boyunca fuarda stantlarını kurarak, özel bir
biri olarak görülen ve tüm sektörü bir araya getiren alanda kurulan B2B HALL salonunda işbirliği gö- düzenlenen
etkinlik, 31 Mayıs – 1 Haziran tarihleri arasında Perakende
rüşmelerini gerçekleştirme imkânı bulacak.
Haliç Kongre Merkezinde gerçekleştirilecek. Her yıl Günleri’nin bu
düzenlenen organizasyonun bu yılki ana teması da Katılımcılar, Perakende Günleri boyunca sektörün yıl 22’ncisi,
perakende ticaretteki yeni dönemi vurguluyor. Bu dijital dönüşümüne odaklanan ana oturumların 31 Mayıs – 1
nedenle “Dijital Dünya Yeni Müşteri Yeni Peraken- yanı sıra perakende sektörüne yön veren uzmanlık Haziran tarihleri
oturumlarıyla sektörün temsilcilerini dinleme fırsatı arasında
de Yeni Dönem” olarak belirlendi.
bulabilecek. Moderatörlüğünü gazeteci Pelin Çift’in Haliç Kongre
Çeşitli etkinliklerin olacağı organizasyonda sektö- yapacağı oturumlara 18 sektör temsilcisi konuşmacı Merkezinde
rünün geleceğine yön veren pek çok konuşmacı ile olarak katılacak. gerçekleşecek.