Page 29 - mart-nisan
P. 29

MART-NİSAN 29




            “FUARIN MEYVESİ HEMEN TOPLANMAZ”           Dolayısıyla sabırsızlık da uluslararası ticarette işinizi   “İki üç bin
                                                       zorlaştırır” bilgisini veriyor.           dolarlık
            Yıllardır yurtdışındaki fuarlara gittiğini ve uzun va-                               konteynır
            deli ilişkiler kurmaya çalıştığını söyleyen Rua, dış   “GIDADA BÜYÜK POTANSİYELİMİZ VAR”  maliyetlerini
            ticaretin zahmetli ve uzun bir süreç istediğini ifade                                mala
            ediyor. Uzun ve zahmetli bir süreç olan Japonya ile   Türk firmalarının bir dezavantajının da pazar araş-  böldüğünüzde
            ticareti fuarların kolaylaştırdığına işaret ederek, “En   tırmasına vakit ve bütçe ayırmamaları olduğunu da   küçük bir pay
            büyük sorun, uzaktaki potansiyel müşterilerle ileti-  söyleyen Rua, “Belki de bu nedenle coğrafi ve kül-  düşüyor. Japonya
            şim kurmanın zorluğu… Fuarlar ise bu zorluğu aş-  türel olarak uzak olduğumuz pazarlardaki ihracat   130 milyonluk
            manın en kolay ve sağlıklı yolu. Binlerce kilometre   paylarımız daha düşük” diyor.  dev bir pazar
            uzaktaki bir şirketin satınalma müdürüne ulaşmanın  Japonya’da üretilmeyen gıda maddeleri satmanın lo-  ve bu pazardaki
            ne kadar zor olduğunu takdir edersiniz. Oysa böy-  jistik maliyetlerini önemsizleştirdiğine değinen Rua,   payımız
            le  bir  fuarda  ulaşılmaz  genel  müdürlerle  el  sıkışır,  “İki üç bin dolarlık konteynır maliyetlerini mala böl-  gerçekten


            aynı masada oturabilirsiniz. Yine de bu ürününü-  düğünüzde küçük bir pay düşüyor. Japonya 130 mil-  artmaya
            zü hemen satacağınız anlamına gelmez. Bir fuarda  yonluk dev bir pazar ve bu pazardaki payımız gerçek-  müsait.”
            kartvizitini aldığınız kişiyle bazen aylarca müzakere  ten artmaya müsait. Önümüzdeki dönemde özellikle
            edersiniz ama hiç ticaret yapamazsınız. Aylar ve yıl-  gıda konusunda büyük bir potansiyelimiz olduğunu
            lar fuarlarda kurulan ilişkiler için normal sürelerdir.  söyleyebilirim” ifadeleriyle sözlerini tamamlıyor.






            YAZA 22. PERAKENDE GÜNLERİ İLE MERHABA






            22. Perakende Günleri “Dijital Dünya Yeni Müşteri
            Yeni Perakende Yeni Dönem” temasıyla 31 Mayıs - 1
            Haziran 2023’te toplanıyor. Son yıllarda büyük bir
            değişim ve dönüşümünde içerisinde bulunan pera-
            kende sektöründe müşteriler özellikle pandemi sü-
            recinin hızlandırmasıyla e-ticarete yöneldi. Böylece
            teknolojinin sunduğu olanaklar, artan e-ticaret ve
            değişen tüketici davranışlarıyla birlikte perakende                                  Hızla değişen
            ticarette yeni bir dönemi başlattı.
                                                                                                 ve dönüşen
            Hızla değişen ve dönüşen bu sektöre ışık tutmak ve                                   bu sektöre
            gelecek vizyonu kurmak için düzenlenen Peraken-  9.500’nin üzerinde katılımcıyı ağırlanacak. Aynı za-  ışık tutmak ve
            de Günleri’nin bu yıl 22’ncisi yapılacak. Perakende   manda perakende sektörünün önde gelen firmaları   gelecek vizyonu
            sektörünün en verimli buluşma platformlarından                                       kurmak için
                                                       2 gün boyunca fuarda stantlarını kurarak, özel bir
            biri olarak görülen ve tüm sektörü bir araya getiren   alanda kurulan B2B HALL salonunda işbirliği gö-  düzenlenen
            etkinlik, 31 Mayıs – 1 Haziran tarihleri arasında                                    Perakende
                                                       rüşmelerini gerçekleştirme imkânı bulacak.
            Haliç Kongre Merkezinde gerçekleştirilecek. Her yıl                                  Günleri’nin bu
            düzenlenen organizasyonun bu yılki ana teması da   Katılımcılar, Perakende Günleri boyunca sektörün  yıl 22’ncisi,
            perakende ticaretteki yeni dönemi vurguluyor. Bu   dijital dönüşümüne  odaklanan ana oturumların  31 Mayıs – 1
            nedenle “Dijital Dünya Yeni Müşteri Yeni Peraken-  yanı sıra perakende sektörüne yön veren uzmanlık  Haziran tarihleri
                                                       oturumlarıyla sektörün temsilcilerini dinleme fırsatı  arasında
            de Yeni Dönem” olarak belirlendi.
                                                       bulabilecek. Moderatörlüğünü gazeteci Pelin Çift’in  Haliç Kongre
            Çeşitli etkinliklerin  olacağı organizasyonda sektö-  yapacağı oturumlara 18 sektör temsilcisi konuşmacı  Merkezinde
            rünün geleceğine yön veren pek çok konuşmacı ile  olarak katılacak.                  gerçekleşecek.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34