Page 26 - mart-nisan
P. 26
T
26 BİR ÜLKE BİR PAZAR İSMAİL ŞEN
JAPONYA UZAK AMA KAZANÇ YAKIN...
İSTİB Baharat ve Bal Komitesi Üyesi Atom Gıda’nın temsilcisi
Atilla Rua, Japonya’da gerçekleştirilen Supermarket Trade
Show 2023 fuarıyla ilgili gözlemlerini ve Japonya piyasası
hakkındaki deneyimlerini paylaştı.
SUPERMARKET TRADE SHOW 2023 FUARI
İSTİB Baharat ve Bal Komitesi Üyesi Atom Gıda’nın Japon pazarına girmenin Türk firmalar için iki yolu
temsilcisi Atilla Rua, 15-17 Şubat tarihleri arasında bulunduğuna işaret eden Rua, “Japonya’ya iki yolla
Tokyo yakınlarındaki Chiba kentinde gerçekleşen girmek mümkün. Birincisi, dev Japon firmalarının
ve yiyecek içecek endüstrisini de içeren genel fua- alım yaptığı şirketlerden biri olabilirsiniz. İkincisi ise
ra katıldı. Japonya’daki partnerinin standında fuara daha zor ama daha kazançlı bir yol. Japonya’da doğ-
iştirak eden Rua’ya öncelikle hangi gıda ürünlerinin ru bir partner bulursanız iyi bir ticaretiniz olabilir”
Japonya’da satıldığını sorduk. Türk ürünlerinin Ja- önerilerinde bulunuyor.
“Japonya’da pon piyasalarında yer aldığını hatırlatan Rua, başta
ticaretin dili bakliyat grubu ürünler olmak üzere, beyaz et, sal- “HAVA KARGO BÜYÜK FARK YARATACAK”
Japonca… ça, meyve çayı, konserve, baharat, meyve suyu, süt Japonya’da Türk ürünlerini ithal edip satan, Türk
Dolayısıyla ürünleri, deniz ürünleri, zeytin ve zeytinyağı, kuru- sermayeli on kadar şirket olduğunu kaydeden Atilla
İngilizce yemiş, incir, kayısı, helva, Türk kahvesi, şekerleme Rua, yirmi yıldır Japonya’da yaşayan Fatih Kaliber’in
pek işinize ve özellikle ayçiçek yağı gibi Türk ürünlerinin Japon firmasıyla çalıştığını belirtiyor. Kaliber Gıda’nın
yaramıyor.” pazarında mevcut olduğu bilgisini veriyor. ağırlıklı etnik marketlere ürün sağladığını anlatan