Page 62 - mart-nisan
P. 62

62
           62                       T MARKA



                                REKLAM YAPIYORUZ AMA...








                                Bu cümle birçok biçimde bitebilir:        şından geçen bir anıyı aktararak, demek istediğimi
                                                                          daha kolay açıklayabilirim.
                                Reklam yapıyoruz ama satışlar artmıyor…
                                                                          Ömer Bey, reklamcılık mesleğinin ilk yıllarında bü-
                                Reklam yapıyoruz ama bir faydasını görmedim…
                                                                          yük çabalarla Sabri Ülker’le bir görüşme yapmayı
                                Reklam yapıyoruz ama satışlarda tık yok…  başarır ve kendine güvenini yansıtmayı başarabildiği
                                                                          Sabri Bey, “Genelde bu kararı çalışma arkadaşlarıma
                                ***
                                                                          bırakırım ama genç ve azimlisin, sana bir şans vere-
           İSMAİL ŞEN           Bu ve benzeri cümleleri her reklamcı defalarca duy-  ceğim, sakın yüzümü kara çıkarma. Lüks Gofret için
                                muştur. Lafı uzatmaya gerek yok, bu cümleyi kuran  televizyon reklamı senaryosu getir” demiş.
                                her kimse, bir yerde ciddi bir hata yapıyordur ve rek-  Ömer Bey, ürün hakkında bilgi almak için reklam
                                lama yaptığı harcamanın yarısı değil, tamamı çöpe
                                                                          müdürüyle konuştuğunda morali bozulmuş. Çünkü
                                gidiyordur.                               ürünün satışları, kayda değer bir reklam bütçesine
                                Ürünün ya da markanın konumlandırmasında hata   rağmen son altı ayda çok düşmüş. Ömer Bey, Lüks
                                olabilir. Hedef kitle hatalı olabilir. Reklamlar yan-  Gofret’in reklamın çözemediği bir satış problemi ol-
                                lış hazırlanmış ya da yanlış mecralarda yayınlanıyor   duğunu anlayıp, bu nedenin peşine düşmüş.
                                olabilir.                                 Senaryo hazırlamak için kullanması gereken sürede
                                                                          bir araştırma yaptırmış ve büyük bir risk alıp, ran-
                                Bu liste uzar gider.
                                                                          devu  günü gelip çattığında  Sabri  Ülker’e,  senaryo
                                ***                                       hazırlamadığını belirtip, Lüks Gofret satışlarının
                                MediaCat yayınlarından çıkmış “MARKA OL E   niye düştüğünü öğrenmek için yaptığı araştırmanın
                                                                          sonuçlarını paylaşmak istediğini söylemiş.
                                Mİ?” adlı güzel bir kitabı olan ve kendini “marka
                                mimarı” olarak tanımlayan Ömer Şengüler’in ba-  ***
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67