Page 62 - mart-nisan
P. 62
62
62 T MARKA
REKLAM YAPIYORUZ AMA...
Bu cümle birçok biçimde bitebilir: şından geçen bir anıyı aktararak, demek istediğimi
daha kolay açıklayabilirim.
Reklam yapıyoruz ama satışlar artmıyor…
Ömer Bey, reklamcılık mesleğinin ilk yıllarında bü-
Reklam yapıyoruz ama bir faydasını görmedim…
yük çabalarla Sabri Ülker’le bir görüşme yapmayı
Reklam yapıyoruz ama satışlarda tık yok… başarır ve kendine güvenini yansıtmayı başarabildiği
Sabri Bey, “Genelde bu kararı çalışma arkadaşlarıma
***
bırakırım ama genç ve azimlisin, sana bir şans vere-
İSMAİL ŞEN Bu ve benzeri cümleleri her reklamcı defalarca duy- ceğim, sakın yüzümü kara çıkarma. Lüks Gofret için
muştur. Lafı uzatmaya gerek yok, bu cümleyi kuran televizyon reklamı senaryosu getir” demiş.
her kimse, bir yerde ciddi bir hata yapıyordur ve rek- Ömer Bey, ürün hakkında bilgi almak için reklam
lama yaptığı harcamanın yarısı değil, tamamı çöpe
müdürüyle konuştuğunda morali bozulmuş. Çünkü
gidiyordur. ürünün satışları, kayda değer bir reklam bütçesine
Ürünün ya da markanın konumlandırmasında hata rağmen son altı ayda çok düşmüş. Ömer Bey, Lüks
olabilir. Hedef kitle hatalı olabilir. Reklamlar yan- Gofret’in reklamın çözemediği bir satış problemi ol-
lış hazırlanmış ya da yanlış mecralarda yayınlanıyor duğunu anlayıp, bu nedenin peşine düşmüş.
olabilir. Senaryo hazırlamak için kullanması gereken sürede
bir araştırma yaptırmış ve büyük bir risk alıp, ran-
Bu liste uzar gider.
devu günü gelip çattığında Sabri Ülker’e, senaryo
*** hazırlamadığını belirtip, Lüks Gofret satışlarının
MediaCat yayınlarından çıkmış “MARKA OL E niye düştüğünü öğrenmek için yaptığı araştırmanın
sonuçlarını paylaşmak istediğini söylemiş.
Mİ?” adlı güzel bir kitabı olan ve kendini “marka
mimarı” olarak tanımlayan Ömer Şengüler’in ba- ***