Page 63 - mart-nisan
P. 63
KİTABİYAT MART-NİSAN 6363
MART-NİSAN
Ve özetle şu tespitlerini iletmiş:
MARKA YARATMAK
“Televizyon reklamlarında ürünü yıllarca ‘Do-
Donald Miller
kuz Kat Tat’ sloganıyla tanıtmışsınız ama am-
balajda ‘Dokut Kat Tat’ ifadesi yazmıyor. Bu “Ödüllü ajans Story
yüzden hedef kitle, beğendiği o gofretin aslında Brand’in ilham veren hi-
her gün reklamlarda gördüğü dokuz kat tat gof- kayesini içeren, Marka
ret olduğunun farkında değil; algıda karışıklık Yaratmak, girişimcilere,
var. pazarlamacılara ve işletme
sahiplerine, müşterilerle
Lüks Gofret’i sıkça tüketenler dahi gofretin bir
Ülker ürünü olduğunu bilmiyorlar. Çünkü am- bağlantı kurmaları ve işle-
balajın üzerinde eski logonuzu kullanmışsınız; rini büyütmeleri için güç-
şimdikiyle hiç mi hiç alakası yok. lü hikâyelerin yedi evrensel öğesini kullanmayı
öğretiyor.”
Ayrıca sizler ürünü ‘Lüks Gofret’ olarak listelemişsiniz ama ambalajın üstünde bu
isim de yok; Fransızca ve İngilizce karışımı ‘Deluxe Wafers’ yazılı. Epsilon Yayınevi, 2023, 224 sayfa
Bu arada ürün muhteşem, deneyenler çok seviyor. Alüminyum folyo ambalajı sayesin-
de bayatlamadan uzun süre saklanabiliyor. Lüks Gofret’in tek problemi algı sorunu.” GIDANIN POLİTİK EKOLOJİSİ
Kolektif
***
“Bir çok yazarlı çalışma
Ömer Şengüler sunumunu şu sözlerle bitirmiş:
olan Gıdanın Politik
“Üzücü gerçekler, oyalayan yalanlardan iyidir.” Ekolojisi, krizlerin ve ça-
Tahmin edilebileceği gibi, bu görüşmenin sonunda Ülker, Ömer Bey’in müşteri- tışmaların içinde yuvarla-
lerinden biri olmuş.. nan dünyamızın en temel
ve acil sorunu olan gıda
Öncelikle Ömer Bey’in kitabını herkese tavsiye ediyorum. Özellikle de iş insanla- ve beslenmeye hem dün-
rına… Katıldığınız, katılmadığınız görüşleri olacaktır. Ancak kitabın marka, pa-
zarlama, reklam, satış ve şirketinizi nasıl geliştireceğiniz hakkında sizi düşünmeye ya genelinde hem Türkiye
özelinde yakından bak-
sevk edeceğine dair en küçük bir şüpheniz olmasın…
mak için kapsamlı bir tartışma sunuyor.”
Metis Yayınları, 2023, 216 sayfa
SÜRDÜRÜLEBİLİR AKILLI TARIM
TEKNOLOJİLERİ
Kolektif
Sürdürülebilirlik ve top-
rağın tanımlandığı bö-
lümlerle başlayan kitapta,
Tarım 4.0, tarımda kul-
lanılan yeni teknolojiler,
topraksız tarım, dünyada
dijital tarım uygulamala-
rı ve ülkemizdeki durum
hakkındaki kısımlarla sü-
rüyor. Kitabın sonundaki değerlendirmeler de
gelecekle ilgili bir perspektif sunuyor.
Ekin Basım Yayın, 2022, 202 sayfa