Page 63 - ISTIB Dergi Mayıs - Haziran 2023 Sayı 14
P. 63
KİTABİYAT MAYIS-HAZİRAN 6363
MAYIS-HAZİRAN
Willy Wonka” olarak tanımlanan oğul Michele Ferrero bir inovasyon ustası.
YANLIŞ ALARM - İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
2015’te ölen ve yerini oğlu Giovanni Ferrero’ya bırakan Michele Ferrero’nun en PANİĞİ
önemli inovasyonu ise Nutella. Kesilerek tüketilen Giandujot’tan sürülebilir Nu- Bjorn Lomborg
tella’yı üreten o… Atıştırmalık tarihi sitesi Snackhistory.com, Nutella’nın fındık
ve kakaodan yapılan Giandujot’un yeniden markalaşmasıyla doğduğunu belirti- “Yanlış Alarm iklim deği-
şikliği hakkında duydu-
yor. Michele Ferrero, Giandujot’a bitkisel yağ ekleyip krema dokusunu sağlayan ğunuz neredeyse her şeyin
ve bir cam kavanoza koyan mucit. 1951 yılında piyasaya çıkan ürünün adı Superc- yanlış ve çarpıtılmış oldu-
rema… 1964’te ise Nutella markasıyla üretim başlıyor. Ancak 1950’lerin başında ğunu, kişisel tedbirlerimi-
doğan fındık kremasının popülerleşmesi, 1988’de İtalyan milli futbol takımına zin işe yaramayacağını ve
sponsor olmasıyla mümkün oluyor. politikacıların kontrolü
ele almaları gerektiğini
*** gözler önüne sererken
daha iyi bir dünya için de
Yani Napolyon’un 1806’da dayattığı “Kıta Ablukası” sonucu başlayan kakao kıt- somut önerilerde bulunuyor.”
lığı, çikolata üretiminde fındığın ikame ürün olarak kullanılmasına yol açar ve
Giandujot doğar… The Kitap Yayınevi, 2023, 392 sayfa
Bundan neredeyse 140 yıl sonra Michele Ferrero, Giandujot’a bitkisel yağ katar ve
sürülebilir fındık kremasını icat eder. ÇEVRECİ TÜKETİM DAVRANIŞI
Ahmet Tuğrul Tuğer
Sürülebilir fındık kreması 1951’de piyasaya çıktıktan 37 yıl sonra futbol sayesinde
popülerleşir. “Yeryüzünde olumsuz
etkileri daha da hızlı his-
Savaşın zorladığı ikame ürün arayışından doğan inovasyondan, ürün çeşitlendir- sedilen ekolojik çöküşün
mesine, oradan da futbolun desteklediği marka stratejilerine uzanan müthiş bir önlenmesi, gelecek nesil-
hikaye… lerin düşünülerek tüke-
tim kararlarının alınması
Bence bu hikayenin satır aralarında gizlenen ise; tüketici bireyler için bir
daha iyisini yapmak için hiç vazgeçmeyen, sınırsız bir azimle çalışarak kendilerini ahlaki zorunluluk olmuş-
ve şirketlerini sonsuz bir tekâmül döngüsünde yaşatmaya çalışan mucit müteşeb- tur. Bu kapsamda, birey-
bislerin sınır tanımayan hedefleri… sel tüketicilerin çevresel
hassasiyetlerinin, bireysel değerlerinin, ahlaki
zorunluluklarının çevreci tüketim davranışına
etkilerini incelemek önem taşımaktadır.”
Nobel Bilimsel Eserler, 2023, 160 sayfa
FUTURE FOODS
David Julian McClements
Geleceğin Yiyecekleri:
Modern Bilim Beslenme
Şeklimizi Nasıl Dönüş-
türüyor isimli bu kitap,
Türkçeye çevrilmesini
en çok beklediğim ki-
taplardan. Gıdalarımızı
geliştirmek için nanotek-
noloji ve gen düzenleme
kullanılmalı mı? Bu yeni
teknolojiler güvenli mi?
Daha sürdürülebilir bir gıda arzına yol açsaydı,
böcek gıdaları yer miydiniz? Probiyotik gıdalar
kanseri durdurabilir mi? Bu soruların cevabını
kim merak etmez ki?
Springer, 2019, 416 sayfa