Page 41 - borsaaktuel-68-k
P. 41

MART-NİSAN 41
                                                                                                                 41
                                                                                                      MART-NİSAN














































            Perakende sektörü, müşteri talebine ve mevcut tek-  rımlarının 2028 yılına kadar 5 milyar dolardan 31
                                                                                                     TAHMİNLERE GÖRE
            nolojiye göre gelişim gösteren sektörlerin başında  milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. Bir başka   PERAKENDE SEKTÖRÜNDE
            geliyor. Günümüzde bu gelişimi tetikleyen en bü-  ifadeyle, gelecek 4 yılda sektördeki yapay zekâ har-  YAPAY ZEKÂ YATIRIMLARININ
            yük unsurlardan biri de yapay zekâ teknolojileri.  camalarının yaklaşık 6 kat artacağı öngörülüyor. Bu   2028 YILINA KADAR
            Kişiselleştirilmiş ürün önerileri, envanter yönetimi,  nedenle işletmelerin günümüz küresel pazarında
            gelişmiş müşteri hizmetleri ve sadakat programları,  rekabetçi kalabilmek için kâr ve üretkenliğe öncelik   31
            yapay zekanın etkilediği alanlardan bazıları. Ancak
            bunun sadece başlangıç olduğunu anlamak çok                                               MİLYAR DOLARIN
            önemli. Mesela akıllı telefonları düşünelim… Akıl-  YAPAY ZEKA NEDİR?                     ÜZERİNE ÇIKMASI
            lı telefonlar ilk piyasaya sürüldüğünde birçoğumuz                                         BEKLENİYOR
            mobil cihazlardan sipariş verilebileceğini ya da öde-  Yapay zekâ, birçok endüstride kullanılan
            me yapılabileceğini öngöremezdi. Bugün de yapay   bir terim olmasına rağmen geniş bir
            zekânın  yapabileceklerinin  başlangıç  çizgisindeyiz.   kitle tarafından henüz tam olarak doğru
            Yapay zekânın etki alanı genişledikçe müşteri dene-  anlamlandırılmıyor. Yapay zekâ, robotların çok
            yimleri de her zamankinden daha önemli hale gel-  ötesinde bir teknolojidir. Makine öğrenimi ve   Yapay zekânın
            meye başlayacak. Burada önemli olan, işletmelerin,   tahmine dayalı analitik dâhil olmak üzere çok   etki alanı
            farklılık ve rekabet avantajı yaratmasına zemin hazır-                               genişledikçe
            layacak olan yapay zekâ teknolojilerini ne ölçüde be-  sayıda veriyi toplayabilen, işleyebilen, analiz   müşteri
            nimseyeceğidir. Rekabet edebilmek için perakende-  edebilen bir dizi teknolojiyi ifade ediyor. Bu
            ciler dönüşmek zorunda. Bu nedenle yakın zamanda   da işletmelerin, doğru veri oluşturmasına,   deneyimleri de
            perakende sektöründe yapay zekânın dönüştürücü   zamandan tasarruf etmesine, stoklarını   her zamankinden
            gücünü daha belirgin hissetmeye başlayacağız…                                        daha önemli
                                                          doğru yönetmesine, müşterilerinin istek ve
            Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) tahminle-     beklentilerine odaklanmasına imkân tanıyor.   hale gelmeye
            rine göre, perakende sektöründe yapay zekâ yatı-                                     başlayacak.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46