Page 41 - borsaaktuel-68-k
P. 41
MART-NİSAN 41
41
MART-NİSAN
Perakende sektörü, müşteri talebine ve mevcut tek- rımlarının 2028 yılına kadar 5 milyar dolardan 31
TAHMİNLERE GÖRE
nolojiye göre gelişim gösteren sektörlerin başında milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. Bir başka PERAKENDE SEKTÖRÜNDE
geliyor. Günümüzde bu gelişimi tetikleyen en bü- ifadeyle, gelecek 4 yılda sektördeki yapay zekâ har- YAPAY ZEKÂ YATIRIMLARININ
yük unsurlardan biri de yapay zekâ teknolojileri. camalarının yaklaşık 6 kat artacağı öngörülüyor. Bu 2028 YILINA KADAR
Kişiselleştirilmiş ürün önerileri, envanter yönetimi, nedenle işletmelerin günümüz küresel pazarında
gelişmiş müşteri hizmetleri ve sadakat programları, rekabetçi kalabilmek için kâr ve üretkenliğe öncelik 31
yapay zekanın etkilediği alanlardan bazıları. Ancak
bunun sadece başlangıç olduğunu anlamak çok MİLYAR DOLARIN
önemli. Mesela akıllı telefonları düşünelim… Akıl- YAPAY ZEKA NEDİR? ÜZERİNE ÇIKMASI
lı telefonlar ilk piyasaya sürüldüğünde birçoğumuz BEKLENİYOR
mobil cihazlardan sipariş verilebileceğini ya da öde- Yapay zekâ, birçok endüstride kullanılan
me yapılabileceğini öngöremezdi. Bugün de yapay bir terim olmasına rağmen geniş bir
zekânın yapabileceklerinin başlangıç çizgisindeyiz. kitle tarafından henüz tam olarak doğru
Yapay zekânın etki alanı genişledikçe müşteri dene- anlamlandırılmıyor. Yapay zekâ, robotların çok
yimleri de her zamankinden daha önemli hale gel- ötesinde bir teknolojidir. Makine öğrenimi ve Yapay zekânın
meye başlayacak. Burada önemli olan, işletmelerin, tahmine dayalı analitik dâhil olmak üzere çok etki alanı
farklılık ve rekabet avantajı yaratmasına zemin hazır- genişledikçe
layacak olan yapay zekâ teknolojilerini ne ölçüde be- sayıda veriyi toplayabilen, işleyebilen, analiz müşteri
nimseyeceğidir. Rekabet edebilmek için perakende- edebilen bir dizi teknolojiyi ifade ediyor. Bu
ciler dönüşmek zorunda. Bu nedenle yakın zamanda da işletmelerin, doğru veri oluşturmasına, deneyimleri de
perakende sektöründe yapay zekânın dönüştürücü zamandan tasarruf etmesine, stoklarını her zamankinden
gücünü daha belirgin hissetmeye başlayacağız… daha önemli
doğru yönetmesine, müşterilerinin istek ve
Dünya Ekonomik Forumu’nun (WEF) tahminle- beklentilerine odaklanmasına imkân tanıyor. hale gelmeye
rine göre, perakende sektöründe yapay zekâ yatı- başlayacak.