Page 43 - borsaaktuel-68-k
P. 43

MART-NİSAN 43
                                                                                                                 43
                                                                                                      MART-NİSAN
















































            GELİŞMİŞ ÜRÜN DENEYİMİ VE GÖRSELLEŞTİRME   GÜÇLENDİRİLMİŞ MÜŞTERİ HİZMETLERİ VE SADAKAT
                                                       PROGRAMLARI
            Doğru ürünleri hızlı ve kolay bir şekilde bulmak
            tüketiciler için öncelik haline geliyor.  Yapay zekâ,  Üstün müşteri hizmetleri ve sadakat programları pe-
            müşteri geri dönüşlerini ve tercihlerini daha iyi an-  rakendeciler için hayati önem taşıyor. Yapay zekâ des-
            lamak için doğal dil işlemeyi ve bilgisayarlı görmeyi  tekli sohbet robotları, sesli asistanlar ve sosyal medya
            kullanarak ürün arama ve keşfetmede avantaj sağlı-  kanalları hızlı, kolay ve kişiselleştirilmiş destek sağlayan
            yor. Ayrıca artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçek-  araçların bilinen örnekleri. Bu hizmetler aynı zamanda   İşletmeler;
            lik gözlükleri (VR) ve 3D modeller gibi sürükleyici  markaların, müşteri sadakatini teşvik etmek için sadakat  robotlar, dronlar
            ürün görselleştirme seçenekleri, müşterilere ürünleri   planları, ödüller, kuponlar, hediye kartlarıyla yönlendir-  ve sürücüsüz
            derinlemesine tanıma olanağı sağlıyor.     me yapmasına ve süreci yönetmesine yardımcı oluyor.   araçlar gibi

            HIZLI VE GÜVENİLİR TESLİMAT                KOLAYLAŞTIRILMIŞ MAĞAZA İÇİ İŞLEMLER      teknolojiler
                                                                                                 yoluyla
            Günümüzde müşterilerin talep ettiği diğer bir hiz-  Yapay zekâ, mağaza içi ekiplerin ve müşterilerin de   otomasyonu
            met, hızlı ve güvenilir teslimat. Yapay zeka, talebi ve   hayatını kolaylaştırıyor. Örneğin; ödeme işlemini   sağlıyor, depo
            arzı doğru bir şekilde tahmin etmek için verilerden   kolaylaştırmak için bilgisayar görüşü ve tarama sis-
            yararlanarak envanter yönetimini geliştirebiliyor. İş-  temlerini kullanan ve bu sayede kasaya gerek kalma-  operasyonlarını
            letmeler; robotlar, dronlar ve sürücüsüz araçlar gibi   dan  kendi  kendine  ödeme  yapılabilen  ekipmanlar   düzene sokuyor
            teknolojiler yoluyla otomasyonu sağlıyor, depo ope-  mevcut. Bu ekipmanlar aynı zamanda şüpheli davra-  ve onları daha
            rasyonlarını düzene sokuyor ve onları daha verimli   nışları da tespit ederek perakendecilerin kayıplarını   verimli ve
            ve uygun maliyetli hale getirmeye çalışıyor. Bu da   en aza indirmesi için olanak tanıyor.   uygun maliyetli
            perakendecilerin envanterlerini optimize etmesine,  Bunun yanında yapay zekâ, perakendede depo ve
            israfı azaltmasına ve stok tükenmesinin önlemesine  stok yönetimi, dinamik raf optimizasyonu, kaynak   hale getirmeye
            yardımcı olabiliyor.                       yönetimi gibi alanlarda da kolaylık sağlıyor.   çalışıyor.
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48