Page 42 - borsaaktuel-68-k
P. 42

42
           42                        ARAŞTIRMA       HAKAN KOPUZ

















































                                vermesi, başarıyı garantilemek için de hızlı ve etkili   HİPER KİŞİSELLEŞTİRME
                                hareket etmesi gerekiyor. Bu noktada, yapay zekâ,
                                perakende operasyonlarına destek sağlayabilir, kârı   Müşteriler genel olarak anlaşılma ve değer verilme
                                artırabilir ve iş süreçlerini optimize edebilir. Çünkü   duygusunu hissetmek ister. Bu noktada yapay zekâ,
                                yapay zekâ, perakendecilerin alışverişi kişiselleştir-  perakendecilerin  birden fazla kaynaktan müşteri
                                mesine ve müşterilerin isteklerini karşılayabilmesine   verilerini  toplamasına  ve  analiz  etmesine  yardımcı
                                yardımcı olma potansiyeline sahip.        oluyor, dinamik müşteri profilleri oluşturulmasına
                                                                          olanak sağlıyor. Böylece her müşterinin davranışı-
                                Ancak The Food Industry Association’ın yayınladı-  na, ruh haline ve niyetine göre özelleştirilmiş mesaj,
                                ğı Gıda Perakendecilik Sektör Raporuna göre; gıda   promosyon gibi uygulamalarla maksimum müşteri
           Yapay zekâ,          perakendecilerinin yalnızca yüzde 31’i yapay zekâyı  memnuniyeti yakalanıyor. Örneğin; bir yemek tes-
           müşteri geri         kullanıyor. Gıda perakendecilerinin en çok tercih  limat şirketi müşteriye, kişinin sevdiği yemekleri ve
                                ettiği yapay zekâ teknolojisi, yüzde 88’le müşteri de-
           dönüşlerini ve       neyimini kişiselleştirmeyle ilgili... Diğerleri ise; müş-  mutfakları kişiselleştirerek WhatsApp üzerinden bir
                                                                          reklam gönderiyor ve müşteri reklama tıklayıp sipa-
           tercihlerini daha    teri verilerinin analizi, fiyatlandırma ve promosyon  riş verdikten sonra şirket siparişi takip edebiliyor.
           iyi anlamak için     uygulamaları. Ayrıca aynı raporda; gıda tedarikçile-
           doğal dil işlemeyi   rinin yüzde 73’ü yapay zekâ teknolojisine yaptıkları  AKILLI FİYATLANDIRMA
           ve bilgisayarlı      yatırımların işletme karlarına pozitif etki yaptığını   Müşterilerin en iyi fırsatları aradığı bir dünyada ya-

           görmeyi              belirtiyor.                               pay  zeka,  fiyatlandırma  ve  promosyon  stratejilerinde
           kullanarak           PERAKENDE SEKTÖRÜ İÇİN YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARI  önemli bir rol oynuyor. Talep, arz ve müşteri değeri gibi
           ürün arama           Peki, yapay zekâ, perakende sektöründe nasıl kulla-  veriye dayalı algoritmalar sayesinde müşterilere ilgi çe-
                                                                          kici teklifler sunulmasını sağlıyor. Bu da değişen pazar
           ve keşfetmede        nılıyor? En çok kullanılan müşteri kişiselleştirmeden  koşullarına paralel olarak, işletmelere ürün fiyatlarını
           avantaj sağlıyor.    başlayarak kısaca inceleyelim.            gerçek zamanlı olarak değiştirebilme olanağı veriyor.
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47