Page 42 - borsaaktuel-68-k
P. 42
42
42 ARAŞTIRMA HAKAN KOPUZ
vermesi, başarıyı garantilemek için de hızlı ve etkili HİPER KİŞİSELLEŞTİRME
hareket etmesi gerekiyor. Bu noktada, yapay zekâ,
perakende operasyonlarına destek sağlayabilir, kârı Müşteriler genel olarak anlaşılma ve değer verilme
artırabilir ve iş süreçlerini optimize edebilir. Çünkü duygusunu hissetmek ister. Bu noktada yapay zekâ,
yapay zekâ, perakendecilerin alışverişi kişiselleştir- perakendecilerin birden fazla kaynaktan müşteri
mesine ve müşterilerin isteklerini karşılayabilmesine verilerini toplamasına ve analiz etmesine yardımcı
yardımcı olma potansiyeline sahip. oluyor, dinamik müşteri profilleri oluşturulmasına
olanak sağlıyor. Böylece her müşterinin davranışı-
Ancak The Food Industry Association’ın yayınladı- na, ruh haline ve niyetine göre özelleştirilmiş mesaj,
ğı Gıda Perakendecilik Sektör Raporuna göre; gıda promosyon gibi uygulamalarla maksimum müşteri
Yapay zekâ, perakendecilerinin yalnızca yüzde 31’i yapay zekâyı memnuniyeti yakalanıyor. Örneğin; bir yemek tes-
müşteri geri kullanıyor. Gıda perakendecilerinin en çok tercih limat şirketi müşteriye, kişinin sevdiği yemekleri ve
ettiği yapay zekâ teknolojisi, yüzde 88’le müşteri de-
dönüşlerini ve neyimini kişiselleştirmeyle ilgili... Diğerleri ise; müş- mutfakları kişiselleştirerek WhatsApp üzerinden bir
reklam gönderiyor ve müşteri reklama tıklayıp sipa-
tercihlerini daha teri verilerinin analizi, fiyatlandırma ve promosyon riş verdikten sonra şirket siparişi takip edebiliyor.
iyi anlamak için uygulamaları. Ayrıca aynı raporda; gıda tedarikçile-
doğal dil işlemeyi rinin yüzde 73’ü yapay zekâ teknolojisine yaptıkları AKILLI FİYATLANDIRMA
ve bilgisayarlı yatırımların işletme karlarına pozitif etki yaptığını Müşterilerin en iyi fırsatları aradığı bir dünyada ya-
görmeyi belirtiyor. pay zeka, fiyatlandırma ve promosyon stratejilerinde
kullanarak PERAKENDE SEKTÖRÜ İÇİN YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARI önemli bir rol oynuyor. Talep, arz ve müşteri değeri gibi
ürün arama Peki, yapay zekâ, perakende sektöründe nasıl kulla- veriye dayalı algoritmalar sayesinde müşterilere ilgi çe-
kici teklifler sunulmasını sağlıyor. Bu da değişen pazar
ve keşfetmede nılıyor? En çok kullanılan müşteri kişiselleştirmeden koşullarına paralel olarak, işletmelere ürün fiyatlarını
avantaj sağlıyor. başlayarak kısaca inceleyelim. gerçek zamanlı olarak değiştirebilme olanağı veriyor.