Page 54 - borsaaktuel-67-Toplu
P. 54

54
           54                         GÜNCEL         AHMET YİRMİBEŞOĞLU



                                DİJİTALLEŞEN DÜNYADA





                                TİCARETİN KURALLARI





                                DEĞİŞİYOR













































           İnternetin yaygın    E-ticaretin küresel olarak gelişimi, teknolojik iler-  yat seçenekleri sunarak rekabetin artmasına ve daha
           kullanımı, mobil     lemeler ve dijital dönüşüm dünya genelinde bü-  iyi alışveriş deneyimlerinin ortaya çıkmasına katkıda
           cihazların artan     yük bir etki yaratıyor. İnternetin yaygın kullanımı,  bulunuyor. E-ticaretin gelişimi, iş dünyasını dönüş-
           popülerliği ve       mobil cihazların artan popülerliği ve dijital ödeme  türerek daha bağlantılı, erişilebilir ve rekabetçi bir
                                sistemlerindeki gelişmeler, hem üreticilerin hem de  ortam yaratıyor.
           dijital ödeme        tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını temelden değiş-
           sistemlerindeki      tiriyor. Bu değişim, işletmelere sadece yerel pazarlara  AMAZON, ALİBABA VE ALİEXPRESS
           gelişmeler, hem      değil, aynı zamanda uluslararası arenaya da açılma  İŞ MODELLERİ KARŞILAŞTIRMASI
           üreticilerin hem     fırsatları sunuyor. E-ticaret, şirketlere sınırları aşma,

           de tüketicilerin     yeni müşteri segmentlerine ulaşma ve rekabet avan- Amazon
                                tajı elde etme imkânı sağlıyor.
           alışveriş                                                      Dünyanın en büyük perakendecisi olarak görülen
           alışkanlıklarını     Küresel pazarlara erişim, ürün ve hizmetlerin daha  Amazon’un iş modelinde şirket hem doğrudan tü-
                                                                          keticiye ulaşıyor (B2C) hem de işletmeler arasında
                                geniş bir kitleye ulaşmasını mümkün kılarak işlet-
           temelden             melerin  büyüme  potansiyelini  artırıyor.  Aynı  za-  alışverişe imkân veriyor (B2B). Ürünlerin bir kısmı,
           değiştiriyor.        manda, tüketicilere dünya çapında çeşitli ürün ve fi-  Amazon’un online mağazası aracılığıyla alıcılara su-
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59