Page 54 - borsaaktuel-67-Toplu
P. 54
54
54 GÜNCEL AHMET YİRMİBEŞOĞLU
DİJİTALLEŞEN DÜNYADA
TİCARETİN KURALLARI
DEĞİŞİYOR
İnternetin yaygın E-ticaretin küresel olarak gelişimi, teknolojik iler- yat seçenekleri sunarak rekabetin artmasına ve daha
kullanımı, mobil lemeler ve dijital dönüşüm dünya genelinde bü- iyi alışveriş deneyimlerinin ortaya çıkmasına katkıda
cihazların artan yük bir etki yaratıyor. İnternetin yaygın kullanımı, bulunuyor. E-ticaretin gelişimi, iş dünyasını dönüş-
popülerliği ve mobil cihazların artan popülerliği ve dijital ödeme türerek daha bağlantılı, erişilebilir ve rekabetçi bir
sistemlerindeki gelişmeler, hem üreticilerin hem de ortam yaratıyor.
dijital ödeme tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını temelden değiş-
sistemlerindeki tiriyor. Bu değişim, işletmelere sadece yerel pazarlara AMAZON, ALİBABA VE ALİEXPRESS
gelişmeler, hem değil, aynı zamanda uluslararası arenaya da açılma İŞ MODELLERİ KARŞILAŞTIRMASI
üreticilerin hem fırsatları sunuyor. E-ticaret, şirketlere sınırları aşma,
de tüketicilerin yeni müşteri segmentlerine ulaşma ve rekabet avan- Amazon
tajı elde etme imkânı sağlıyor.
alışveriş Dünyanın en büyük perakendecisi olarak görülen
alışkanlıklarını Küresel pazarlara erişim, ürün ve hizmetlerin daha Amazon’un iş modelinde şirket hem doğrudan tü-
keticiye ulaşıyor (B2C) hem de işletmeler arasında
geniş bir kitleye ulaşmasını mümkün kılarak işlet-
temelden melerin büyüme potansiyelini artırıyor. Aynı za- alışverişe imkân veriyor (B2B). Ürünlerin bir kısmı,
değiştiriyor. manda, tüketicilere dünya çapında çeşitli ürün ve fi- Amazon’un online mağazası aracılığıyla alıcılara su-