Page 32 - borsaaktuel-75-k
P. 32

32
           32                       İSTİB HABER



           Selahattin Bilğiş:   sediliyor. Hızlı karar yerine sağlam temellere dayalı           “AHLAK YAPISI VE
           “Türkiye’de          iş birlikleri tercih ediliyor. Japon pazarına girmek            GÜVEN DUYGUSU ÖN
           zaman zaman          isteyenler için sabır, kalite ve istikrar temel anahtar-        PLANDAYDI”
                                lar. Bu ziyaret, iş yapma kültürü kadar toplumun in-
           eksikliğini          celikli yapısını da anlama açısından oldukça faydalı            “Japonya’daki fuar ge-
           hissettiğimiz        oldu. Fuar, Aksuvital ve Shiffa Home markalarımız               zisi sırasında en çok
           güven                adına doğal ürünlerin global pazardaki konumu-                  etkilendiğim  unsurla-
                                                                                                rın başında toplumun
           unsuru, Japon        nu değerlendirmek için  eşsiz bir  fırsat potansiye-            ahlaki  yapısı  ve  güven
           toplumunda           line sahip. Japon tüketicisinin doğallığa, saflığa ve   SELAHATTİN BİLĞİŞ  duygusu var. Alışverişin
                                fonksiyonelliğe olan ilgisi, özellikle bitkisel takviye-
           hayatın her          ler ve geleneksel şifa ürünleri alanında markamızın   bile ahlaki bir zemine oturduğunu gördüm. Türki-
           alanına yerleşmiş    potansiyelini gösterdi. Ambalajlardan tanıtım ma-  ye’de zaman zaman eksikliğini hissettiğimiz güven
           durumda.”            teryallerine kadar her detayda sadelik ve kalite ön   unsuru, Japon toplumunda hayatın her alanına yer-
                                plandaydı; bu da Japon pazarına girmeyi hedefleyen   leşmiş durumda. Bu da beni derinden etkiledi. İn-
                                markalar için önemli bir referans niteliğinde.”   sanların karşılıklı ilişkilere verdiği değer, ticareti bile
                                                                          bambaşka bir noktaya taşıyor.”
           Şerafettin                                 “ŞEHİRLER BANA
           Taştan:                                    GÜVENEBİLİRSİN      “TEKNOLOJİDEN
           “Şehir                                     DİYORDU”            ÇOK DEĞERLER
                                                                          ETKİLEYİCİYDİ”
           adeta bana                                 “Fuar katılımcı  açısın-
           güvenebilirsin                             dan sınırlı  olmasına   “Japonya programı bo-
           diye                                       rağmen oldukça nite-  yunca şehir planlaması,
                                                                          teknolojik uygulamalar
           haykırıyordu.”                             likli profesyonelleri bir   ve fuar alanında üretim
                                   ŞERAFETTİN TAŞTAN  araya  getirmişti.  Tür-
                                                      kiye’den de  katılımcı   makineleri salonlarında   AHMET YÜCESAN
                                olarak özellikle zeytinyağı, makarna, kuruyemiş ve   gördüğüm yenilikçi ta-
                                konserve  sektörleri  öne çıktı.  Ayrıca fuarda gıda   sarımlar sektör açısından oldukça değerli. Gitmeden
                                teknolojileri alanında et işleme ve hamur yoğurma   önce Japon halkının naifliği anlatılmıştı ancak kur-
                                üzerine geliştirilen yeni makineler ilgi çekiciydi. Bu   duğumuz diyaloglarda bu anlatımların da ötesinde,
                                teknolojiler birçok sektöre ilham verecektir. Japon-  yüksek ahlak ve saygı anlayışına sahip bir toplumla
                                ya uzun süredir merak ettiğim bir ülkeydi. Beni en   karşılaştık. Beklentimiz teknoloji üzerineydi, ama asıl
                                çok etkileyen üç unsur, Devletin sorunları önceden  etkilendiğimiz unsur toplumsal değerler oldu.”
                                çözüyor oluşu, ticarette fiyat istikrarı ve toplumun
                                saygılı yapısı oldu. Şehir adeta bana güvenebilirsin            “MARKET SİSTEMİNİ
                                diye haykırıyordu.”                                             ÖRNEK ALABİLİRİZ”

           Soner Topal:         “SOĞAN VE                                                       “Market alışverişimizi
                                                                                                tamamen kasiyersiz,
           “Patates ve          PATATES ORADA DA                                                robot kasalarda yaptık.
           soğanın sadece       VAZGEÇİLMEZ”                                                    Görevli personel
           temel birer          “Japonya’daki fuar ge-                                          yalnızca uzaktan destek
           gıda değil, aynı     zisinde patates ve soğa-                     NECİP KUZU         sağlıyor. Bu sistem,
           zamanda planlı       nın  sadece Türkiye’de                                          hızlı ve pratik. Mağaza
           ve verimli bir       değil, dünyada da ne                      içi düzen oldukça sade; ürün portföyü bizdeki
                                                                           kadar boğucu değil. Gereksiz kalabalık yok, raflarda
                                denli stratejik ve vazge-
           üretimin ana         çilmez ürünler olduğu-  SONER TOPAL        sadece temel ve ihtiyaç odaklı ürünler yer alıyor.
           halkası olduğunu     nu bir kez daha gözlemledim. Japonya gibi gelişmiş ve  Ayrıca büyük ambalajlı ürünler pek yok. En yüksek
           daha iyi             detaycı bir ülkeyi gezince, patates ve soğanın sadece  gramajlı ürün olarak yalnızca pirinci gördüm. Diğer
           anladım.”            temel birer gıda değil, aynı zamanda planlı ve verimli  tüm ürünlerde daha küçük, pratik ambalajlar tercih
                                bir üretimin ana halkası olduğunu daha iyi anladım.”  ediliyor.”
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37