Page 32 - borsaaktuel-75-k
P. 32
32
32 İSTİB HABER
Selahattin Bilğiş: sediliyor. Hızlı karar yerine sağlam temellere dayalı “AHLAK YAPISI VE
“Türkiye’de iş birlikleri tercih ediliyor. Japon pazarına girmek GÜVEN DUYGUSU ÖN
zaman zaman isteyenler için sabır, kalite ve istikrar temel anahtar- PLANDAYDI”
lar. Bu ziyaret, iş yapma kültürü kadar toplumun in-
eksikliğini celikli yapısını da anlama açısından oldukça faydalı “Japonya’daki fuar ge-
hissettiğimiz oldu. Fuar, Aksuvital ve Shiffa Home markalarımız zisi sırasında en çok
güven adına doğal ürünlerin global pazardaki konumu- etkilendiğim unsurla-
rın başında toplumun
unsuru, Japon nu değerlendirmek için eşsiz bir fırsat potansiye- ahlaki yapısı ve güven
toplumunda line sahip. Japon tüketicisinin doğallığa, saflığa ve SELAHATTİN BİLĞİŞ duygusu var. Alışverişin
fonksiyonelliğe olan ilgisi, özellikle bitkisel takviye-
hayatın her ler ve geleneksel şifa ürünleri alanında markamızın bile ahlaki bir zemine oturduğunu gördüm. Türki-
alanına yerleşmiş potansiyelini gösterdi. Ambalajlardan tanıtım ma- ye’de zaman zaman eksikliğini hissettiğimiz güven
durumda.” teryallerine kadar her detayda sadelik ve kalite ön unsuru, Japon toplumunda hayatın her alanına yer-
plandaydı; bu da Japon pazarına girmeyi hedefleyen leşmiş durumda. Bu da beni derinden etkiledi. İn-
markalar için önemli bir referans niteliğinde.” sanların karşılıklı ilişkilere verdiği değer, ticareti bile
bambaşka bir noktaya taşıyor.”
Şerafettin “ŞEHİRLER BANA
Taştan: GÜVENEBİLİRSİN “TEKNOLOJİDEN
“Şehir DİYORDU” ÇOK DEĞERLER
ETKİLEYİCİYDİ”
adeta bana “Fuar katılımcı açısın-
güvenebilirsin dan sınırlı olmasına “Japonya programı bo-
diye rağmen oldukça nite- yunca şehir planlaması,
teknolojik uygulamalar
haykırıyordu.” likli profesyonelleri bir ve fuar alanında üretim
ŞERAFETTİN TAŞTAN araya getirmişti. Tür-
kiye’den de katılımcı makineleri salonlarında AHMET YÜCESAN
olarak özellikle zeytinyağı, makarna, kuruyemiş ve gördüğüm yenilikçi ta-
konserve sektörleri öne çıktı. Ayrıca fuarda gıda sarımlar sektör açısından oldukça değerli. Gitmeden
teknolojileri alanında et işleme ve hamur yoğurma önce Japon halkının naifliği anlatılmıştı ancak kur-
üzerine geliştirilen yeni makineler ilgi çekiciydi. Bu duğumuz diyaloglarda bu anlatımların da ötesinde,
teknolojiler birçok sektöre ilham verecektir. Japon- yüksek ahlak ve saygı anlayışına sahip bir toplumla
ya uzun süredir merak ettiğim bir ülkeydi. Beni en karşılaştık. Beklentimiz teknoloji üzerineydi, ama asıl
çok etkileyen üç unsur, Devletin sorunları önceden etkilendiğimiz unsur toplumsal değerler oldu.”
çözüyor oluşu, ticarette fiyat istikrarı ve toplumun
saygılı yapısı oldu. Şehir adeta bana güvenebilirsin “MARKET SİSTEMİNİ
diye haykırıyordu.” ÖRNEK ALABİLİRİZ”
Soner Topal: “SOĞAN VE “Market alışverişimizi
tamamen kasiyersiz,
“Patates ve PATATES ORADA DA robot kasalarda yaptık.
soğanın sadece VAZGEÇİLMEZ” Görevli personel
temel birer “Japonya’daki fuar ge- yalnızca uzaktan destek
gıda değil, aynı zisinde patates ve soğa- NECİP KUZU sağlıyor. Bu sistem,
zamanda planlı nın sadece Türkiye’de hızlı ve pratik. Mağaza
ve verimli bir değil, dünyada da ne içi düzen oldukça sade; ürün portföyü bizdeki
kadar boğucu değil. Gereksiz kalabalık yok, raflarda
denli stratejik ve vazge-
üretimin ana çilmez ürünler olduğu- SONER TOPAL sadece temel ve ihtiyaç odaklı ürünler yer alıyor.
halkası olduğunu nu bir kez daha gözlemledim. Japonya gibi gelişmiş ve Ayrıca büyük ambalajlı ürünler pek yok. En yüksek
daha iyi detaycı bir ülkeyi gezince, patates ve soğanın sadece gramajlı ürün olarak yalnızca pirinci gördüm. Diğer
anladım.” temel birer gıda değil, aynı zamanda planlı ve verimli tüm ürünlerde daha küçük, pratik ambalajlar tercih
bir üretimin ana halkası olduğunu daha iyi anladım.” ediliyor.”