Page 29 - borsaaktuel-76-k
P. 29

TEMMUZ-AĞUSTOS 29
                                                                                                                 29
                                                                                                 TEMMUZ-AĞUSTOS


                                  “GIDA SEKTÖRÜNDEKİ   güzel muhafaza etmişler; yıllar süren ince işlemelerle
                                  YENİLİKLERİ YERİNDE   bu yapıların inşasını gerçekleştirmişler. Yemek kültür-
                                  TAKİP ETTİM”         leri açısından Türkiye’nin gerisinde olduklarını düşü-
                                                       nüyorum. Pizza ve makarna gibi öne çıkan ürünlerde
                                  Fuarın doğrudan fa-  dahi Türkiye’nin lezzet açısından daha üstün olduğu-
                                  aliyet alanımla ilgili   nu gözlemledim. Ancak İtalyanlar, bu ürünleri marka-
                                  olmamasına  rağmen,  laştırma ve tanıtım konusunda büyük bir başarı elde
                                  genel anlamda olduk-  etmiş; bu sayede dünya çapında tanınırlık sağlamışlar.
               FIRAT ÖZKAN        ça etkileyici bir fuar
                                  olduğunu söyleyebili-  “GÜNCEL GIDA                            Işılay Reis
            rim. Katılımcı sayısının fazlalığı ve ürün çeşitliliği,   TRENDLERİNİ YERİNDE        Yorgun:
            gıda sektöründeki gelişmelerini yerinde gözlemle-  GÖZLEMLEDİK”
            mek açısından önemli bir fırsat sundu. Milano ise                                    “Türkiye’nin
            tarihi dokusu, düzenli yapısı ve mimarisiyle dikkat   TuttoFood İtalya Mila-         yüksek kaliteli
            çeken bir şehir. Özellikle şehirde geçmişin izlerinin   no Fuarı ve beraberin-       üretim gücü
            özenle korunmuş olması oldukça etkileyiciydi. Ye-  deki gezi, ticari, ekono-         ve rekabetçi
            mek kültürü ise ağırlıklı olarak hamur işleri ve deniz   mik ve sosyal açılardan     maliyet yapısıyla
            ürünlerine dayanıyor; çeşitlilik bakımından  Türk   son derece verimli geç-  IŞILAY REİS YORGUN  bu pazarda çok
            mutfağı kadar zengin olmasa da kendi tarzında lez-  ti. Avrupa pazarındaki
            zetli seçenekler sunuyor. Ayrıca bu seyahat, meclis   güncel gıda trendlerini yerinde gözlemleme, yeni iş  daha etkin bir
            üyelerimizle bir arada olma imkânı sunduğu için   bağlantıları kurma ve mevcut iş birliklerini güçlen-  konumda yer
            aramızdaki dostluğu ve dayanışmayı da pekiştirdi.   dirme açısından önemli fırsatlar sunan bu fuarda;   alabileceğini
            Genel olarak hem fuar hem de şehir deneyimi, farklı   sağlıklı yaşam, bitkisel proteinler ve organik ürün-  düşünüyorum.”
            bir bakış açısı kazanmak adına faydalı oldu.  ler, ilgiyle takip ettiğim başlıca kategoriler arasında
                                                       yer aldı. Katılımcı firmaların pazarlama stratejileri,
                                  “İŞ GEZİSİ OLDUKÇA   fiyatlandırma politikaları ve ürün çeşitliliklerini
                                  VERİMLİ GEÇTİ”       dikkatle inceleme ve analiz etme imkânı buldum.
                                                       Türkiye’nin yüksek kaliteli üretim gücü ve rekabetçi
                                  TuttoFood    Milano  maliyet yapısıyla bu pazarda çok daha etkin bir ko-
                                  Fuarı, hem ticari hem   numda yer alabileceğini düşünüyorum.
                                  de kişisel gelişim anla-
                                  mında oldukça verimli   “YUMURTA FİYATLARI                     Necati Yıldırım:
                                  geçti. Bu fuar, özellikle  DAHA YÜKSEKTİ”                      “Yumurta,

               İSMAİL BOĞAZ       araştırma, geliştirme ve   Sektörümüz olan yu-                 sebze ve meyve
                                  sürdürülebilirlik konu-
            larında daha fazla odaklanmam gerektiğini bir kez   murta özelinde, İtal-            fiyatları ülkemize
                                                       ya’daki fiyatların ülke-
            daha  fark etmemi  sağladı.  Bu tür organizasyonlar,   mize kıyasla  yaklaşık        oranla yüzde 30-
            sadece sektörel bilgi edinme açısından değil, aynı za-  yüzde 30-40 oranında         40 daha yüksek
            manda ekip içi samimiyetin ve kaynaşmanın artması   daha yüksek olduğunu             olmasına rağmen
            bakımından da çok kıymetli.                                       NECATİ YILDIRIM
                                                       gözlemledim.  Aynı fi-                    restoranlardaki
                                  “MARKALAŞMA          yat farkının sebze ve meyve ürünlerinde de geçerli   yemek fiyatları
                                  KONUSUNDA            olduğunu belirtmek gerekir. Buna karşın, restoran-  Türkiye’ye göre
                                  BAŞARILILAR”         lardaki yemek fiyatlarının ülkemize göre daha uygun   daha uygun.”
                                                       olduğunu ifade edebilirim. Şehir kültürü anlamın-
                                  Milano, mimari yapı-  da ise dikkatimi çeken bir konu trafik ışıklarıydı;
                                  larıyla gerçekten etki-  neredeyse 40-50 yıllık olan bu ışıklar dahi restore
                                  leyiciydi. Şehirdeki her  edilerek şehrin estetik yapısıyla uyumlu hale getiril-
                                  eserde muazzam bir  miş. Bu yaklaşım, kentsel estetik ile işlevselliğin na-
               MEMET YALÇIN       işçilik söz konusuydu.  sıl uyum içinde sürdürülebileceğine dair önemli bir
                                  Tarihi yapılarını çok  örnek teşkil ediyor.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34