Page 29 - borsaaktuel-76-k
P. 29
TEMMUZ-AĞUSTOS 29
29
TEMMUZ-AĞUSTOS
“GIDA SEKTÖRÜNDEKİ güzel muhafaza etmişler; yıllar süren ince işlemelerle
YENİLİKLERİ YERİNDE bu yapıların inşasını gerçekleştirmişler. Yemek kültür-
TAKİP ETTİM” leri açısından Türkiye’nin gerisinde olduklarını düşü-
nüyorum. Pizza ve makarna gibi öne çıkan ürünlerde
Fuarın doğrudan fa- dahi Türkiye’nin lezzet açısından daha üstün olduğu-
aliyet alanımla ilgili nu gözlemledim. Ancak İtalyanlar, bu ürünleri marka-
olmamasına rağmen, laştırma ve tanıtım konusunda büyük bir başarı elde
genel anlamda olduk- etmiş; bu sayede dünya çapında tanınırlık sağlamışlar.
FIRAT ÖZKAN ça etkileyici bir fuar
olduğunu söyleyebili- “GÜNCEL GIDA Işılay Reis
rim. Katılımcı sayısının fazlalığı ve ürün çeşitliliği, TRENDLERİNİ YERİNDE Yorgun:
gıda sektöründeki gelişmelerini yerinde gözlemle- GÖZLEMLEDİK”
mek açısından önemli bir fırsat sundu. Milano ise “Türkiye’nin
tarihi dokusu, düzenli yapısı ve mimarisiyle dikkat TuttoFood İtalya Mila- yüksek kaliteli
çeken bir şehir. Özellikle şehirde geçmişin izlerinin no Fuarı ve beraberin- üretim gücü
özenle korunmuş olması oldukça etkileyiciydi. Ye- deki gezi, ticari, ekono- ve rekabetçi
mek kültürü ise ağırlıklı olarak hamur işleri ve deniz mik ve sosyal açılardan maliyet yapısıyla
ürünlerine dayanıyor; çeşitlilik bakımından Türk son derece verimli geç- IŞILAY REİS YORGUN bu pazarda çok
mutfağı kadar zengin olmasa da kendi tarzında lez- ti. Avrupa pazarındaki
zetli seçenekler sunuyor. Ayrıca bu seyahat, meclis güncel gıda trendlerini yerinde gözlemleme, yeni iş daha etkin bir
üyelerimizle bir arada olma imkânı sunduğu için bağlantıları kurma ve mevcut iş birliklerini güçlen- konumda yer
aramızdaki dostluğu ve dayanışmayı da pekiştirdi. dirme açısından önemli fırsatlar sunan bu fuarda; alabileceğini
Genel olarak hem fuar hem de şehir deneyimi, farklı sağlıklı yaşam, bitkisel proteinler ve organik ürün- düşünüyorum.”
bir bakış açısı kazanmak adına faydalı oldu. ler, ilgiyle takip ettiğim başlıca kategoriler arasında
yer aldı. Katılımcı firmaların pazarlama stratejileri,
“İŞ GEZİSİ OLDUKÇA fiyatlandırma politikaları ve ürün çeşitliliklerini
VERİMLİ GEÇTİ” dikkatle inceleme ve analiz etme imkânı buldum.
Türkiye’nin yüksek kaliteli üretim gücü ve rekabetçi
TuttoFood Milano maliyet yapısıyla bu pazarda çok daha etkin bir ko-
Fuarı, hem ticari hem numda yer alabileceğini düşünüyorum.
de kişisel gelişim anla-
mında oldukça verimli “YUMURTA FİYATLARI Necati Yıldırım:
geçti. Bu fuar, özellikle DAHA YÜKSEKTİ” “Yumurta,
İSMAİL BOĞAZ araştırma, geliştirme ve Sektörümüz olan yu- sebze ve meyve
sürdürülebilirlik konu-
larında daha fazla odaklanmam gerektiğini bir kez murta özelinde, İtal- fiyatları ülkemize
ya’daki fiyatların ülke-
daha fark etmemi sağladı. Bu tür organizasyonlar, mize kıyasla yaklaşık oranla yüzde 30-
sadece sektörel bilgi edinme açısından değil, aynı za- yüzde 30-40 oranında 40 daha yüksek
manda ekip içi samimiyetin ve kaynaşmanın artması daha yüksek olduğunu olmasına rağmen
bakımından da çok kıymetli. NECATİ YILDIRIM
gözlemledim. Aynı fi- restoranlardaki
“MARKALAŞMA yat farkının sebze ve meyve ürünlerinde de geçerli yemek fiyatları
KONUSUNDA olduğunu belirtmek gerekir. Buna karşın, restoran- Türkiye’ye göre
BAŞARILILAR” lardaki yemek fiyatlarının ülkemize göre daha uygun daha uygun.”
olduğunu ifade edebilirim. Şehir kültürü anlamın-
Milano, mimari yapı- da ise dikkatimi çeken bir konu trafik ışıklarıydı;
larıyla gerçekten etki- neredeyse 40-50 yıllık olan bu ışıklar dahi restore
leyiciydi. Şehirdeki her edilerek şehrin estetik yapısıyla uyumlu hale getiril-
eserde muazzam bir miş. Bu yaklaşım, kentsel estetik ile işlevselliğin na-
MEMET YALÇIN işçilik söz konusuydu. sıl uyum içinde sürdürülebileceğine dair önemli bir
Tarihi yapılarını çok örnek teşkil ediyor.