Page 27 - borsaaktuel-76-k
P. 27

27
                                                                                                 TEMMUZ-AĞUSTOS 27
                                                                                                 TEMMUZ-AĞUSTOS


                                  “ET YERİNE SÜT       fonksiyonel bir yapıya sahipti. Kolay ulaşılabilir ve
                                  ÜRÜNLERİ DAHA ÇOK    anlaşılır planlaması sayesinde, ziyaretçiler rahatlıkla
                                  İLGİMİ ÇEKTİ”        tüm bölümleri gezebildi. Şimdiye kadar katıldığım
                                                       en iyi organize edilmiş fuarlardan biri olduğunu ra-
                                  TuttoFood Milano Fu-  hatlıkla söyleyebilirim. Gelişimini sürdüren bu fua-
                                  arı, genel olarak ham   rın, önümüzdeki yıllarda çok daha etkili ve uluslara-
                                  madde yerine et ma-  rası düzeyde ses getiren bir etkinliğe dönüşeceğine
                                  mulleri ve türevlerine   inanıyorum.
               ÖMER TEKİNASLAN    odaklanan  bir organi-
                                  zasyondu. Sektörümüz   “SÜT ÜRÜNLERİ                           Zülküf Kopuz:
            olan kırmızı et açısından, özellikle büyükbaş ve kuzu   SEKTÖRÜ İÇİN YOL             “Türkiye’deki
            eti gibi ürünlerden ziyade domuz eti ve ürünleri fua-  GÖSTERİCİ OLDU”
            rın ön planda olan gruplarındandı. Salam, sosis gibi                                 süt ürünleri
            işlenmiş ürünlerin içeriğinde ağırlıklı olarak domuz   Gıda sektörünün fark-         sektörünün
            eti kullanılıyordu. Bu ürünlerin ülkemizde yaygın   lı alanlarını kapsayan,          benzer bir
            olmaması  nedeniyle  bizim  ilgimizi  çok  çekmedi.   Milano’da düzenlenen           seviyeye
            Ancak, süt ürünleri stantlarındaki yoğunluk ve ürün   TuttoFood Fuarı, süt           ulaşması için
            çeşitliliği takdire şayandı.               ürünleri sektörü açısın-  ZÜLKÜF KOPUZ
                                                       dan oldukça ilham veri-                   Ar-Ge,
                                  “GLUTEN DEĞERİ FARKLI   ci ve öğretici bir organizasyondu. Özellikle peynir   pazarlama
                                  UN KULLANIYORLAR”    ürün gruplarında İtalya’nın ulaştığı seviye dikkat   ve üretim
                                                       çekiciydi. Fuar kapsamında ziyaret ettiğimiz stant-
                                  TuttoFood Milano Fu-  larda, farklı fermantasyon süreçlerine sahip peynir   süreçlerine daha
                                  arı’nda  sektörümüzü  çeşitleri ile yüksek hijyen standartlarında ve ileri tek-  fazla yatırım
                                  ilgilendiren un ve ma-  nolojiyle üretilmiş süt ürünleri yer alıyordu. Ürün  yapılması
                                  mulleri  bölümlerini  çeşitliliği, raf ömrü, sunum teknikleri ve ambalaj   gerekiyor.”
                                  ziyaret etme fırsatı bul-  tasarımları  sektörümüzdeki  yenilikleri  yakından
               YAVUZ HACIÖMEROĞLU  duk. Özellikle  pizza   gözlemleme fırsatı sundu. Türkiye’deki süt ürünleri
                                  ürünlerinde kullanılan,   sektörünün benzer bir seviyeye ulaşması için Ar-Ge,
            glüten değerleri  farklı unlar dikkatimizi  çekti. Bu   pazarlama ve üretim süreçlerine daha fazla yatırım
            farklı glüten değerleri, İtalyanların bol hamur işi tü-  yapılması gerektiği kanaatindeyim.
            ketmelerine rağmen daha fit kalmalarını sağlıyor. Bu
            un türlerinin ülkemizde de kullanılması konusunda  “FARKLI KÜLTÜRLERİ                Ahmet Yücesan:
            sektör üyelerimizle istişarelerde bulunduk. Şehirde  TANIMA FIRSATI                  “Süt ürünleri
            ise ekonomik imkânlarına rağmen, elektrik ve su  SUNDU”                              kategorisindeki
            tesisatlarının oldukça eski olması dikkatimizi çekti.   Süt ürünleri katego-
            Bu durumun, kullanılan yapı malzemelerinin kali-  risindeki çeşitlilik ve            çeşitlilik
            teli ve altyapının planlı olmasından kaynaklandığını                                 ve lezzet
            söyleyebilirim.                            lezzet farklılıkları, ül-                 farklılıkları,
                                                       kemiz açısından dik-
                                  “FONKSİYONEL BİR     kate alınması gereken   AHMET YÜCESAN     ülkemiz
                                                                                                 açısından
                                  FUARDI”              önemli örnekler sun-
                                                       du. Sosyal açıdan ise,                    dikkate alınması
                                  TuttoFood    Milano  Avrupa tarihinin önemli kentlerinden birini ziya-  gereken önemli
                                  Fuarı, sektörümüz açı-  ret etmek, bizler için değerli bir kültürel birikim ve
                                  sından örnek alınması  deneyim kazandırdı. Bu deneyim, sadece sektörel   örnekler sundu.”
                                  gereken nitelikte,  son  açıdan değil, aynı zamanda kültürel açıdan da biz-
                                  derece başarılı ve ilham  lere önemli katkılar sağladı. Milano gibi köklü bir
                                  verici bir organizasyon-  Avrupa şehrini ziyaret etmek, farklı yaşam biçim-
               ZEKİ ASLAN
                                  du. Fuarda sergi alan-  lerini ve kültürel değerleri yakından tanıma fırsatı
            ları dikkat çekici biçimde tasarlanmış, düzenli ve  sundu.
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32