Page 27 - borsaaktuel-76-k
P. 27
27
TEMMUZ-AĞUSTOS 27
TEMMUZ-AĞUSTOS
“ET YERİNE SÜT fonksiyonel bir yapıya sahipti. Kolay ulaşılabilir ve
ÜRÜNLERİ DAHA ÇOK anlaşılır planlaması sayesinde, ziyaretçiler rahatlıkla
İLGİMİ ÇEKTİ” tüm bölümleri gezebildi. Şimdiye kadar katıldığım
en iyi organize edilmiş fuarlardan biri olduğunu ra-
TuttoFood Milano Fu- hatlıkla söyleyebilirim. Gelişimini sürdüren bu fua-
arı, genel olarak ham rın, önümüzdeki yıllarda çok daha etkili ve uluslara-
madde yerine et ma- rası düzeyde ses getiren bir etkinliğe dönüşeceğine
mulleri ve türevlerine inanıyorum.
ÖMER TEKİNASLAN odaklanan bir organi-
zasyondu. Sektörümüz “SÜT ÜRÜNLERİ Zülküf Kopuz:
olan kırmızı et açısından, özellikle büyükbaş ve kuzu SEKTÖRÜ İÇİN YOL “Türkiye’deki
eti gibi ürünlerden ziyade domuz eti ve ürünleri fua- GÖSTERİCİ OLDU”
rın ön planda olan gruplarındandı. Salam, sosis gibi süt ürünleri
işlenmiş ürünlerin içeriğinde ağırlıklı olarak domuz Gıda sektörünün fark- sektörünün
eti kullanılıyordu. Bu ürünlerin ülkemizde yaygın lı alanlarını kapsayan, benzer bir
olmaması nedeniyle bizim ilgimizi çok çekmedi. Milano’da düzenlenen seviyeye
Ancak, süt ürünleri stantlarındaki yoğunluk ve ürün TuttoFood Fuarı, süt ulaşması için
çeşitliliği takdire şayandı. ürünleri sektörü açısın- ZÜLKÜF KOPUZ
dan oldukça ilham veri- Ar-Ge,
“GLUTEN DEĞERİ FARKLI ci ve öğretici bir organizasyondu. Özellikle peynir pazarlama
UN KULLANIYORLAR” ürün gruplarında İtalya’nın ulaştığı seviye dikkat ve üretim
çekiciydi. Fuar kapsamında ziyaret ettiğimiz stant-
TuttoFood Milano Fu- larda, farklı fermantasyon süreçlerine sahip peynir süreçlerine daha
arı’nda sektörümüzü çeşitleri ile yüksek hijyen standartlarında ve ileri tek- fazla yatırım
ilgilendiren un ve ma- nolojiyle üretilmiş süt ürünleri yer alıyordu. Ürün yapılması
mulleri bölümlerini çeşitliliği, raf ömrü, sunum teknikleri ve ambalaj gerekiyor.”
ziyaret etme fırsatı bul- tasarımları sektörümüzdeki yenilikleri yakından
YAVUZ HACIÖMEROĞLU duk. Özellikle pizza gözlemleme fırsatı sundu. Türkiye’deki süt ürünleri
ürünlerinde kullanılan, sektörünün benzer bir seviyeye ulaşması için Ar-Ge,
glüten değerleri farklı unlar dikkatimizi çekti. Bu pazarlama ve üretim süreçlerine daha fazla yatırım
farklı glüten değerleri, İtalyanların bol hamur işi tü- yapılması gerektiği kanaatindeyim.
ketmelerine rağmen daha fit kalmalarını sağlıyor. Bu
un türlerinin ülkemizde de kullanılması konusunda “FARKLI KÜLTÜRLERİ Ahmet Yücesan:
sektör üyelerimizle istişarelerde bulunduk. Şehirde TANIMA FIRSATI “Süt ürünleri
ise ekonomik imkânlarına rağmen, elektrik ve su SUNDU” kategorisindeki
tesisatlarının oldukça eski olması dikkatimizi çekti. Süt ürünleri katego-
Bu durumun, kullanılan yapı malzemelerinin kali- risindeki çeşitlilik ve çeşitlilik
teli ve altyapının planlı olmasından kaynaklandığını ve lezzet
söyleyebilirim. lezzet farklılıkları, ül- farklılıkları,
kemiz açısından dik-
“FONKSİYONEL BİR kate alınması gereken AHMET YÜCESAN ülkemiz
açısından
FUARDI” önemli örnekler sun-
du. Sosyal açıdan ise, dikkate alınması
TuttoFood Milano Avrupa tarihinin önemli kentlerinden birini ziya- gereken önemli
Fuarı, sektörümüz açı- ret etmek, bizler için değerli bir kültürel birikim ve
sından örnek alınması deneyim kazandırdı. Bu deneyim, sadece sektörel örnekler sundu.”
gereken nitelikte, son açıdan değil, aynı zamanda kültürel açıdan da biz-
derece başarılı ve ilham lere önemli katkılar sağladı. Milano gibi köklü bir
verici bir organizasyon- Avrupa şehrini ziyaret etmek, farklı yaşam biçim-
ZEKİ ASLAN
du. Fuarda sergi alan- lerini ve kültürel değerleri yakından tanıma fırsatı
ları dikkat çekici biçimde tasarlanmış, düzenli ve sundu.