Page 30 - borsaaktuel-76-k
P. 30

TİB HABER
                                    İS
           30                       İSTİB HABER
           30

           Selim Küçükkaya:                           “İLHAM VEREN        Çok sayıda etnik yapıyı ticaret sistemine dâhil et-
           “Türk mutfağı                              TATLARA SAHİBİZ AMA   miş olmalarına rağmen, kendi sistemlerinden ödün
           çeşitlilik ve kalite                       TANITAMIYORUZ”      vermiyorlar. Seyahatim boyunca tattığım yemekler
                                                                          benim için farklı bir deneyimdi. Ancak genellikle
           açısından daha                             TuttoFood İtalya Mila-  İtalyan mutfak kültürünün tamamını yansıtma-
           zengin. Ne var ki,                         no Fuarı, sektörümüz   dığını düşünüyorum. İtalya, dünyada kabul gören
           bu zenginliğimizi                          olan süt sektörü açısın-  pizza, makarna, risotto ve tiramisu gibi ürünlerini
                                                      dan bizlere yenilikçi ve
           yeterince                                  farklı ürünleri görme   ön plana çıkararak dünya çapında marka haline gel-
           markalaştırama-         SELİM KÜÇÜKKAYA    fırsatı sundu. Dikkati-  miştir. İtalyanlar, pazarlanabilir yemekleri seçerek
                                                                          başarıya ulaşmış ve bunları evrensel olarak kabul
           dığımız ve           mizi çeken ürünleri değerlendirebilmek adına arka-  ettirmişlerdir.
           tanıtamadığımız      daşlarımızla istişareler yaptık. Bu açıdan bakıldığında,
           için uluslararası    fuar ziyareti sektörümüz adına son derece verimli ve   “TARİHİ DOKUYA SADIK

           alanda hak ettiği    başarılı geçti. Yemek kültürü olarak Türk mutfağının   KALINILMIŞ”
                                çeşitlilik ve kalite açısından çok daha zengin olduğu-
           yeri bulamıyor.      nu düşünüyorum. Ne var ki, bu zenginliğimizi yete-  İstanbul Ticaret  Bor-
                                rince markalaştıramadığımız ve tanıtamadığımız için   sası’nın organize etti-
                                uluslararası alanda hak ettiği yeri bulamıyor.   ği TuttoFood  Milano
                                                                          2025 Fuarı  inceleme
           Soner Topal:                               “FUAR BEKLENTİLERİME   gezisi kapsamında, sek-
           “Özellikle patates                         UZAKTI”             törümüz adına oldukça   ŞENOL GÜNTÜRK
           ve soğanla                                 Fuar kapsamında, faali-  verimli  bir deneyim
                                                                          yaşadım. Bakliyat sektörü temsilcisi olarak fuarda
           ilgili bölümler                            yet alanımla doğrudan   özellikle üretim teknikleri, ambalajlama yöntemleri
           beklentilerimi                             ilgili ürün ve mamulleri   ve ürün çeşitliliği konusunda dikkat çeken birçok
           karşılamadı.”                              yeterince göremedim.   detayı yerinde gözlemleme fırsatı buldum. Milano
                                                      Özellikle patates ve   şehri, mimari kültür bakımından oldukça güzel ve
                                   SONER TOPAL        soğanla ilgili  bölümler   etkileyiciydi. Tarihi yapılar korunmuş; eski yapılar
                                                      beklentilerimi karşıla-  yıkılıp yeniden yapılmak yerine, orijinal tarihi do-
                                madı. Bu ürün gruplarının işlenmiş formlarına, ye-  kusuna sadık kalınmıştı. Yemek kültürünün ise ha-
                                nilikçi sunumlarına ya da teknolojik çözümlerine dair   mur işlerine dayandığını ve çok zengin olmamasına
                                yeterince örnekle karşılaşamadım. Bu tür toplu orga-  rağmen, pizza ve makarna konusunda uzmanlaşarak,
                                nizasyonların ardından meclis üyeleri arasında sami-  bu alanlarda dünya çapında tanınan markalar oluş-
                                miyetin arttığını ve güçlü bir ekip oluşturduğumuzu   turduklarını gördük.
           Süleyman             düşünüyorum. Gelecek yıllarda bu alanlara daha fazla

           Tarakçı:             odaklanılması, fuarın temsil gücünü ve sektörel kap- “PEYNİRDE BİZDEN
           “Katılım             sayıcılığını artıracağına inanıyorum.     ÖNDELER”
           sağladığım                                  “ÇOK SAYIDA ETNİK   Fuarda özellikle sektö-
           fuarda, ürünlerin                           YAPIYI TİCARETE DÂHİL   rümüz olan süt ürün-
           ambalajlanma-                               ETMİŞLER”          leri dikkatimiz çekti.
           sından inovatif                             Katılım  sağladığım  Peynir grubunda, ülke-
                                                                          mizden çok daha ileri
           ürünlere kadar                              fuarda, ürünlerin am-  düzeyde  olduklarını
           birçok detayı                               balajlanmasından ino-  söyleyebilirim. Peynir   SAYİT ŞİMŞEK

           inceleyerek                                 vatif ürünlere kadar  üretiminde fermantasyon süresinden tutun tüm üre-
           meclis                  SÜLEYMAN TARAKÇI    birçok detayı inceleye-  tim süreçlerine kadar profesyonel bir yaklaşım sergi-
                                                                          liyorlar. Ürün yelpazelerinin genişliği, sektörümüzün
                                                       rek meclis üyelerimiz-
           üyelerimizle         le yeni bir vizyon kazandık. Milano’da kozmopolit  ülkemizde henüz gelişme aşamasında olduğunu, ül-
           yeni bir vizyon      yapısıyla farklı etnik grupların bir arada yaşadığını  kemizin bu seviyeye gelebilmesi için daha fazla çalış-
           kazandık.”           ve bunun ticarete olumlu yansıdığını gözlemledim.  mamız gerektiğini bizlere gösterdi.
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35