Page 30 - borsaaktuel-76-k
P. 30
TİB HABER
İS
30 İSTİB HABER
30
Selim Küçükkaya: “İLHAM VEREN Çok sayıda etnik yapıyı ticaret sistemine dâhil et-
“Türk mutfağı TATLARA SAHİBİZ AMA miş olmalarına rağmen, kendi sistemlerinden ödün
çeşitlilik ve kalite TANITAMIYORUZ” vermiyorlar. Seyahatim boyunca tattığım yemekler
benim için farklı bir deneyimdi. Ancak genellikle
açısından daha TuttoFood İtalya Mila- İtalyan mutfak kültürünün tamamını yansıtma-
zengin. Ne var ki, no Fuarı, sektörümüz dığını düşünüyorum. İtalya, dünyada kabul gören
bu zenginliğimizi olan süt sektörü açısın- pizza, makarna, risotto ve tiramisu gibi ürünlerini
dan bizlere yenilikçi ve
yeterince farklı ürünleri görme ön plana çıkararak dünya çapında marka haline gel-
markalaştırama- SELİM KÜÇÜKKAYA fırsatı sundu. Dikkati- miştir. İtalyanlar, pazarlanabilir yemekleri seçerek
başarıya ulaşmış ve bunları evrensel olarak kabul
dığımız ve mizi çeken ürünleri değerlendirebilmek adına arka- ettirmişlerdir.
tanıtamadığımız daşlarımızla istişareler yaptık. Bu açıdan bakıldığında,
için uluslararası fuar ziyareti sektörümüz adına son derece verimli ve “TARİHİ DOKUYA SADIK
alanda hak ettiği başarılı geçti. Yemek kültürü olarak Türk mutfağının KALINILMIŞ”
çeşitlilik ve kalite açısından çok daha zengin olduğu-
yeri bulamıyor. nu düşünüyorum. Ne var ki, bu zenginliğimizi yete- İstanbul Ticaret Bor-
rince markalaştıramadığımız ve tanıtamadığımız için sası’nın organize etti-
uluslararası alanda hak ettiği yeri bulamıyor. ği TuttoFood Milano
2025 Fuarı inceleme
Soner Topal: “FUAR BEKLENTİLERİME gezisi kapsamında, sek-
“Özellikle patates UZAKTI” törümüz adına oldukça ŞENOL GÜNTÜRK
ve soğanla Fuar kapsamında, faali- verimli bir deneyim
yaşadım. Bakliyat sektörü temsilcisi olarak fuarda
ilgili bölümler yet alanımla doğrudan özellikle üretim teknikleri, ambalajlama yöntemleri
beklentilerimi ilgili ürün ve mamulleri ve ürün çeşitliliği konusunda dikkat çeken birçok
karşılamadı.” yeterince göremedim. detayı yerinde gözlemleme fırsatı buldum. Milano
Özellikle patates ve şehri, mimari kültür bakımından oldukça güzel ve
SONER TOPAL soğanla ilgili bölümler etkileyiciydi. Tarihi yapılar korunmuş; eski yapılar
beklentilerimi karşıla- yıkılıp yeniden yapılmak yerine, orijinal tarihi do-
madı. Bu ürün gruplarının işlenmiş formlarına, ye- kusuna sadık kalınmıştı. Yemek kültürünün ise ha-
nilikçi sunumlarına ya da teknolojik çözümlerine dair mur işlerine dayandığını ve çok zengin olmamasına
yeterince örnekle karşılaşamadım. Bu tür toplu orga- rağmen, pizza ve makarna konusunda uzmanlaşarak,
nizasyonların ardından meclis üyeleri arasında sami- bu alanlarda dünya çapında tanınan markalar oluş-
miyetin arttığını ve güçlü bir ekip oluşturduğumuzu turduklarını gördük.
Süleyman düşünüyorum. Gelecek yıllarda bu alanlara daha fazla
Tarakçı: odaklanılması, fuarın temsil gücünü ve sektörel kap- “PEYNİRDE BİZDEN
“Katılım sayıcılığını artıracağına inanıyorum. ÖNDELER”
sağladığım “ÇOK SAYIDA ETNİK Fuarda özellikle sektö-
fuarda, ürünlerin YAPIYI TİCARETE DÂHİL rümüz olan süt ürün-
ambalajlanma- ETMİŞLER” leri dikkatimiz çekti.
sından inovatif Katılım sağladığım Peynir grubunda, ülke-
mizden çok daha ileri
ürünlere kadar fuarda, ürünlerin am- düzeyde olduklarını
birçok detayı balajlanmasından ino- söyleyebilirim. Peynir SAYİT ŞİMŞEK
inceleyerek vatif ürünlere kadar üretiminde fermantasyon süresinden tutun tüm üre-
meclis SÜLEYMAN TARAKÇI birçok detayı inceleye- tim süreçlerine kadar profesyonel bir yaklaşım sergi-
liyorlar. Ürün yelpazelerinin genişliği, sektörümüzün
rek meclis üyelerimiz-
üyelerimizle le yeni bir vizyon kazandık. Milano’da kozmopolit ülkemizde henüz gelişme aşamasında olduğunu, ül-
yeni bir vizyon yapısıyla farklı etnik grupların bir arada yaşadığını kemizin bu seviyeye gelebilmesi için daha fazla çalış-
kazandık.” ve bunun ticarete olumlu yansıdığını gözlemledim. mamız gerektiğini bizlere gösterdi.