Page 31 - borsaaktuel-76-k
P. 31
31
TEMMUZ-AĞUSTOS 31
TEMMUZ-AĞUSTOS
“SADE BİR YAŞAMI kaynağıdır. Bir İtalyan hanımefendinin siparişini
TERCİH EDİYORLAR” sadece sekiz dakikada verdiğine tanık oldum. İsraf
konusunda ve güvenilir gıda kullanımı açısından
Ülkemizdeki genel
ülkemizden oldukça ilerideler; yanlış ürün kullanı-
kanı, Avrupa’daki in- mı neredeyse yok denecek kadar az. Fuarla ilgili ola-
sanların ortalamanın rak, yerli firmalarımızdan katılımcı sayısının düşük
üzerinde bir yaşam olduğunu fark ettim. Türk markalarının stantları
standardı ve lüks bir ise görsel açıdan diğer ülkelere kıyasla zayıf kaldı.
BÜLENT GÜNAY hayat tarzına sahip
olduğudur. Ancak Av-
rupa’da yaşayan insanlar, lükse yönelik harcamalar “AMBALAJLI ÜRÜNLER Celal Çevik:
yapmak yerine ihtiyaçlarını karşılamaya öncelik ve- ÖN PLANDA” “Fuarda daha
riyorlar. Milano gibi dünyanın moda merkezlerin- Milano’da düzenlenen çok işlenmiş
den birinde yaşamalarına rağmen, dünya markala- TuttoFood Fuarı, or- ve ambalajlı
rına yüksek meblağlar ödemek yerine, ihtiyaçlarına ganizasyonel açıdan ürünlerin
uygun ve sade bir yaşamı tercih ediyorlar. oldukça başarılıydı. ön planda
Ancak benim faaliyet yer aldığını,
“ÜRÜN SUNUMLARI gösterdiğim patates ve pazarlamada
BAŞARILIYDI” soğan sektörü açısın- CELAL ÇEVİK ambalajın
Fuar kapsamında, am- dan bakıldığında, fuarın içerik bakımından bek- belirleyici bir
balaj teknolojileri ve lentilerimi tam olarak karşıladığını söyleyemem. unsur haline
ürün sunumu alanın- Fuarda daha çok işlenmiş ve ambalajlı ürünlerin ön geldiğini
da firmaların göster- planda yer aldığını, pazarlamada ambalajın belirle- gözlemledim.”
diği başarı da oldukça yici bir unsur haline geldiğini gözlemledim. Bu da
CEMAL AYDIN etkileyiciydi. Özellikle hammaddeye dayalı sektörlerin fuar alanında daha
vakum makineleri ve sınırlı temsil edilmesine neden olmuştu. Yine de
ambalaj çözümleri konusunda, Avrupa firmalarının fuar süreci genel anlamda benim için oldukça fay-
bizden daha ileri düzeyde olduğunu gözlemledim. dalı geçti. Yeni iş yapma kültürlerini gözlemleme,
Ürünlerin hem raf ömrünü uzatacak şekilde korun- sektörel yenilikleri farklı açılardan değerlendirme ve
ması hem de tüketiciye cazip gelecek biçimde sunul- Avrupa gıda pazarındaki güncel eğilimleri yerinde
ması adına yapılan teknolojik yatırımlar, bu alanda görme fırsatı buldum.
bizim de gelişmeye açık bir potansiyelimiz olduğunu
gösteriyor. Gerek estetik tasarım gerekse fonksiyonel “TÜKETİCİ İhsan Korkmaz:
kullanım açısından oldukça başarılı ambalaj örnek- EĞİLİMLERİNİ YERİNDE “Ambalaj
leriyle karşılaştım. GÖZLEMLEDİM” tasarımlarının
TuttoFood Milano ürün
“İTALYAN MUTFAĞI Fuarı, tüketici eğilim- tercihlerinde
MAKARNA VE PİZZA lerini yerinde gözlem- ne kadar etkili
ÜZERİNE KURULU” hale geldiğini
lemek açısından benim görmek,
Ev dışı tüketim sektö- için oldukça verimli İHSAN KORKMAZ mağazamda
ründe faaliyet gösteren geçti. Özellikle bitkisel uygulayabile-
bir iş insanı olarak göz- bazlı, sağlıklı ve organik ürünlerin ön planda olması ceğim yeni
lemlerim oldu. İtalyan dikkatimi çekti. Ambalaj tasarımlarının ürün tercih- fikirler
ŞERAFETTİN TAŞTAN mutfağı büyük ölçüde lerinde ne kadar etkili hale geldiğini görmek, mağa- geliştirmeme
makarna ve pizza üze- zamda uygulayabileceğim yeni fikirler geliştirmeme yardımcı oldu.”
rine kuruludur. Onlar için yemek kültürü yalnız- yardımcı oldu. Büyük ve küçük ölçekli markaların
ca karnını doyurmak değil; ne yediklerine olduğu aynı çatı altında buluşması ise farklı fiyatlandırma
kadar nasıl yediklerine de büyük önem veriliyor. ve pazarlama stratejilerini karşılaştırmak açısından
Yemek, onlar için bir zevk, eğlence ve motivasyon faydalıydı.