Page 31 - borsaaktuel-76-k
P. 31

31
                                                                                                 TEMMUZ-AĞUSTOS 31
                                                                                                 TEMMUZ-AĞUSTOS


                                   “SADE BİR YAŞAMI    kaynağıdır. Bir İtalyan hanımefendinin siparişini
                                   TERCİH EDİYORLAR”   sadece sekiz dakikada verdiğine tanık oldum. İsraf
                                                       konusunda ve güvenilir gıda kullanımı açısından
                                   Ülkemizdeki  genel
                                                       ülkemizden oldukça ilerideler; yanlış ürün kullanı-
                                   kanı, Avrupa’daki in-  mı neredeyse yok denecek kadar az. Fuarla ilgili ola-
                                   sanların ortalamanın   rak, yerli firmalarımızdan katılımcı sayısının düşük
                                   üzerinde bir yaşam   olduğunu fark ettim. Türk markalarının stantları
                                   standardı  ve  lüks  bir   ise görsel açıdan diğer ülkelere kıyasla zayıf kaldı.
               BÜLENT GÜNAY        hayat tarzına sahip
                                   olduğudur. Ancak Av-
            rupa’da yaşayan insanlar, lükse yönelik harcamalar   “AMBALAJLI ÜRÜNLER              Celal Çevik:
            yapmak yerine ihtiyaçlarını karşılamaya öncelik ve-  ÖN PLANDA”                      “Fuarda daha
            riyorlar. Milano gibi dünyanın moda merkezlerin-  Milano’da düzenlenen               çok işlenmiş
            den birinde yaşamalarına rağmen, dünya markala-  TuttoFood Fuarı, or-                ve ambalajlı
            rına yüksek meblağlar ödemek yerine, ihtiyaçlarına   ganizasyonel  açıdan            ürünlerin
            uygun ve sade bir yaşamı tercih ediyorlar.  oldukça  başarılıydı.                    ön planda
                                                       Ancak benim faaliyet                      yer aldığını,
                                   “ÜRÜN SUNUMLARI     gösterdiğim patates ve                    pazarlamada
                                   BAŞARILIYDI”        soğan sektörü açısın-  CELAL ÇEVİK        ambalajın

                                   Fuar kapsamında, am-  dan bakıldığında, fuarın içerik bakımından bek-  belirleyici bir
                                   balaj teknolojileri ve  lentilerimi tam olarak karşıladığını söyleyemem.   unsur haline
                                   ürün sunumu alanın-  Fuarda daha çok işlenmiş ve ambalajlı ürünlerin ön   geldiğini
                                   da firmaların göster-  planda yer aldığını, pazarlamada ambalajın belirle-  gözlemledim.”
                                   diği başarı da oldukça  yici bir unsur haline geldiğini gözlemledim. Bu da
               CEMAL AYDIN         etkileyiciydi. Özellikle  hammaddeye dayalı sektörlerin fuar alanında daha
                                   vakum makineleri ve  sınırlı temsil edilmesine neden olmuştu.  Yine de
            ambalaj çözümleri konusunda, Avrupa firmalarının  fuar süreci genel anlamda benim için oldukça fay-
            bizden daha ileri düzeyde olduğunu gözlemledim.  dalı geçti. Yeni iş yapma kültürlerini gözlemleme,
            Ürünlerin hem raf ömrünü uzatacak şekilde korun-  sektörel yenilikleri farklı açılardan değerlendirme ve
            ması hem de tüketiciye cazip gelecek biçimde sunul-  Avrupa gıda pazarındaki güncel eğilimleri yerinde
            ması adına yapılan teknolojik yatırımlar, bu alanda  görme fırsatı buldum.
            bizim de gelişmeye açık bir potansiyelimiz olduğunu
            gösteriyor. Gerek estetik tasarım gerekse fonksiyonel  “TÜKETİCİ                     İhsan Korkmaz:
            kullanım açısından oldukça başarılı ambalaj örnek- EĞİLİMLERİNİ YERİNDE              “Ambalaj

            leriyle karşılaştım.                       GÖZLEMLEDİM”                              tasarımlarının
                                                       TuttoFood   Milano                        ürün
                                  “İTALYAN MUTFAĞI     Fuarı, tüketici  eğilim-                  tercihlerinde
                                  MAKARNA VE PİZZA     lerini yerinde gözlem-                    ne kadar etkili
                                  ÜZERİNE KURULU”                                                hale geldiğini
                                                       lemek açısından benim                     görmek,
                                  Ev dışı tüketim sektö-  için oldukça  verimli   İHSAN KORKMAZ  mağazamda
                                  ründe faaliyet gösteren  geçti. Özellikle bitkisel             uygulayabile-
                                  bir iş insanı olarak göz-  bazlı, sağlıklı ve organik ürünlerin ön planda olması   ceğim yeni
                                  lemlerim oldu. İtalyan  dikkatimi çekti. Ambalaj tasarımlarının ürün tercih-  fikirler
               ŞERAFETTİN TAŞTAN  mutfağı büyük ölçüde  lerinde ne kadar etkili hale geldiğini görmek, mağa-  geliştirmeme
                                  makarna ve pizza üze-  zamda uygulayabileceğim yeni fikirler geliştirmeme   yardımcı oldu.”
            rine kuruludur. Onlar için yemek kültürü yalnız-  yardımcı oldu. Büyük ve küçük ölçekli markaların
            ca karnını doyurmak değil; ne yediklerine olduğu  aynı çatı altında buluşması ise farklı fiyatlandırma
            kadar nasıl yediklerine de büyük önem veriliyor.  ve pazarlama stratejilerini karşılaştırmak açısından
            Yemek, onlar için bir zevk, eğlence ve motivasyon  faydalıydı.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36